Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2004, 19:35
BlueSkyraider
BlueSkyraider is offline
Als een programma wil verbinding wil maken met netwerk of internet
(zoals de browser van winamp, winmediaplayer, Limewire, enz)

Duurt het ontzettend lang eer ie dat doet. Het programma loopt ahw vast. In taskmanager staat ie ook met de status "reageert niet" aan. Maar na een tijd (enkele minuten) komt ie er wel door.

Nu heb ik dat ook in Flight Simulator 2004 en das wel hoogstens irri.

Ik denk dat het ligt aan het beveiligingscentrum van SP2, iemand die weet wat ik moet doen of hoe ik dat beveiligingscentrum onderdeel kan verwijderen?

thx in advance
Oud 15-12-2004, 20:22
Verwijderd
Wat internet betreft zou ik sowieso aanraden om de ingebouwde Windows-firewall gewoon te laten voor wat hij is en een goede externe firewall te installeren. Dan kun je in het security center instellen dat je zelf je firewall beheert (start, settings, control panel, security center, change the way security center alerts me).

Wat betreft het LAN ga ik ervan uit dat je je kabels e.d. goed hebt geïnstalleerd. Zorg ervoor dat er zo min mogelijk troep in je netwerksetup staat. In principe heb je alleen TCP/IP nodig en eventueel het internet sharing protocol. Zorg er ook voor dat je computers een statisch (handmatig ingevoerd) IP hebben. Ook dingen als het proberen te reconnecten met network shares die allang niet meer bestaan wil de boel nog wel eens vertragen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten