Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2004, 17:24
???
??? is offline
hey allemaal,

ik heb een vraagje, vroeg had ik een lui oog die naar binnen ging staan, daar heb ik toen van die pleisters voor gehad die je op je goede oog moet plakken zodat je luie oog ook iets doet en een bril, toen ik een jaar of 9 was was het goed en hoefde ik geen bril meer.
ik had er nog wel eens last van als ik moet was dat mijn luie oog naar buiten ging staan.
nu staat hij eigenlijk constant naar buiten, merk het ook aan mijn zicht, als ik zorg dat mijn luie ook wel goed in het midden staat zeg maar dan zie ik beter dan dat mijn linker oog goed staat.
nu vraag ik me af of ze er nog wat aan kunnen doen, weet iemand dat?
ik vind wel raar dat vroeger mijn oog altijd naar binnen stond en nu dus naar buiten. iemand tips?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 17:43
Emilia
Emilia is offline
Ik weet niet goed wat ik me moet voorstellen bij dat naar binnen en naar buiten, maar wat ik wel weet, is dat je er niet meer vanaf zult geraken. Ik heb zelf ook zulke pleisters gedragen, maar het heeft niet geholpen en ik gebruik mijn rechter oog eigenlijk niet, wat wel soms vervelend is omdat ik sneller hoofdpijn krijg.
Na een bepaalde leeftijd (7 à 8 jaar denk ik) is het te laat.
Je kan misschien wel wat oefenen om je oog te fixeren door bvb. af en toe je goede oog af te dekken en met het slechte te lezen, maar wezenlijke veranderingen zal dat niet teweegbrengen, denk ik.
Oud 16-12-2004, 17:50
Verwijderd
Heb je nog steeds een bril? Zo ja; is die wel sterk genoeg?
En wanneer je er geen hebt; moet je niet eigenlijk een bril?

Ik zou, als ik jou was, eens naar de oogarts gaan, of laat je ogen gewoon testen bij een opticien.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 18:38
???
??? is offline
Citaat:
Emilia schreef op 16-12-2004 @ 18:43 :
Ik weet niet goed wat ik me moet voorstellen bij dat naar binnen en naar buiten,
nou als mijn linker oog gewoon staat (zeg maar in het midden) staat mijn rechter oog helemaal naar buiten dus voor mij helemaal in mijn rechter ooghoek.
als ik met mijn linker oog naar links kijk, staat mijn rechter oog gewoon in recht (in het midden).
snappie? weet niet hoe ik het anders uit moet leggen...
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 20:16
Verwijderd
Ik hoorde laatst van de dokter dat ze tegenwoordig geen plakkers meer plakken omdat bleek dat dat, ondanks de logica, een slechte remedie was tegen een lui oog.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 20:39
Verwijderd
Citaat:
??? schreef op 20-12-2004 @ 19:38 :
nou als mijn linker oog gewoon staat (zeg maar in het midden) staat mijn rechter oog helemaal naar buiten dus voor mij helemaal in mijn rechter ooghoek.
als ik met mijn linker oog naar links kijk, staat mijn rechter oog gewoon in recht (in het midden).
snappie? weet niet hoe ik het anders uit moet leggen...
Heb je dat altijd? Dan loens je gewoon enorm.. Ik zou er eens mee naar de oogarts gaan.

Zelf loens ik licht met m'n linker oog (ook lui geweest, nog altijd zwak, ik zie er hooguit 70% mee, rechts is absoluut dominant, ik zie mede daardoor ook geen diepte) maar 't is geen probleem voor mij, dus laat ik het zo (je ziet het ook alleen als je er op let). Als je er echt last van hebt, ga dan naar de oogarts.. laat je ogen op z'n minst testen bij een opticien, een bril (lenzen) kan al helpen
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 20:40
Verwijderd
Citaat:
CL schreef op 20-12-2004 @ 21:16 :
Ik hoorde laatst van de dokter dat ze tegenwoordig geen plakkers meer plakken omdat bleek dat dat, ondanks de logica, een slechte remedie was tegen een lui oog.
't Kan helpen, maar volgens mij is dat slechts tijdelijk. Mijn rechter oog is altijd dominant geweest, die pleister maakte m'n linker oog niet gelijkwaardig oid.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 20:41
???
??? is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 20-12-2004 @ 21:39 :
Heb je dat altijd? Dan loens je gewoon enorm.. Ik zou er eens mee naar de oogarts gaan.

Zelf loens ik licht met m'n linker oog (ook lui geweest, nog altijd zwak, ik zie er hooguit 70% mee, rechts is absoluut dominant, ik zie mede daardoor ook geen diepte) maar 't is geen probleem voor mij, dus laat ik het zo (je ziet het ook alleen als je er op let). Als je er echt last van hebt, ga dan naar de oogarts.. laat je ogen op z'n minst testen bij een opticien, een bril (lenzen) kan al helpen
ik heb ook het probleem dat ik geen diepte zie idd.
heb jij een bril of lenzen ofzo dan of niet?
zie je daarmee wel diepte?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 20:47
Verwijderd
Citaat:
??? schreef op 20-12-2004 @ 21:41 :
ik heb ook het probleem dat ik geen diepte zie idd.
heb jij een bril of lenzen ofzo dan of niet?
zie je daarmee wel diepte?
Ik heb nu een bril, hopelijk vanaf vrijdag lenzen. Daarmee zie ik nog steeds geen diepte; die 70% kan allereerst al niet gecorrigeerd worden met een bril/lenzen, en daardoor blijft mijn rechter oog altijd dominant; ik kijk in principe maar met 1 oog tegelijk, ik kan wel met beide tegelijk kijken, maar dan zie ik een gedeelte niet een een gedeelte dubbel; m'n hersenen zijn zo gewend aan kijken met 1 oog, dat ze met twee ogen te moeilijk vinden oid. 't Is blijvend, in mijn geval zal het alleen nog maar erger worden. (Mogelijk mag ik ook nooit auto rijden, omdat ik afstand écht niet in kan schatten, ik heb al problemen met oversteken etc.)
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 12:41
knir
knir is offline
Ik ben er 2x aan geopereerd, en draag lenzen, wat ook erg heeft geholpen. Op latere leefijd kan je je ook nog laten opereren, informeer wel even naar de risico's uiteraard. Ik doe het niet meer, omdat er ook een kans is dat het erger wordt. Gewoon naar die oogarts
Oud 21-12-2004, 16:28
toogl
toogl is offline
ik heb zelf geen lui oog maar toxoplasmose ofzo wardoor er litteken in mijn oog zit en balalablbal.. maar als ik geen lenzen draag worden mijn ogen sneller moe waardoor 1 oog sneller gaat loensen.. als ik wel lensen draag heb ik dat veel minder snel..
Oud 24-12-2004, 15:53
???
??? is offline
oke bedankt allemaal...
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 15:58
niempje..
niempje.. is offline
ik heb dit ook! ben er ook twee keer voor geopereerd geweest toen ik klein was.. verder kijk ik dus ook maar met 1 oog , en is men andere verzwakt. ik draag dus maar 1 lens!
ik zou me nu ook nog kunnen laten opereren maar ik denk niet dat ik dat wil..veel mensen zeggen dat dit me iets geeft , en het best wel schattig is, al is het niet altijd zichtbaar! ik vind het dus gewoon iets dat bij mij hoort
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten