Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-12-2004, 22:10
Curtis Jackson
Curtis Jackson is offline
Ik ben nou een typische nagenieter. Als ik kijk naar mijn leven tot nu toe. Ik geniet heel veel na. Ik vind mijn Schaersvoorde-tijd nog steeds erg geweldig. Met name vanaf havo 4. Het was zo gaaf. Ik koester de momenten en de gebeurtenissen.

Gisteren ook weer. We zijn uitgeweest. Op het moment zelf geniet ik enorm, maar erna geniet ik ook super. Soms wel een paar dagen en mijn havo-tijd geniet ik nu jaren later nog steeds van. De sfeer. De mensen. Mijn klasgenoten. De boeken. Op het moment was het verschrikkelijk, maar daarna kun je zelfs van niet alleen positieve, maar ook negatieve dingen nagenieten. Dan zie je het toch heel anders. Ik ben echt een nagenieter en jullie dan? Teren jullie ook zo lang op mooie momenten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-12-2004, 22:16
Eend
Eend is offline
Ja, best wel

Ik weet alleen niet op dit moment een situatie te verzinnen.
Oud 17-12-2004, 22:31
Warsocket
Warsocket is offline
Ik doe niet aan nagenieten
ik doe sowieso bijna niet aan genieten, daar ben ik geestelijk te druk voor bezig
Oud 17-12-2004, 23:45
Daboman
Daboman is offline
ik geniet gewoon van het leven
Oud 18-12-2004, 08:46
cyntha
cyntha is offline
Ja, als ik een mooi moment meemaak kan ik daar nog dagen over nagenieten. Een voorbeeld is bijvoorbeeld de reis naar Rome met school in havo 4 (dat is ondertussen 4 jaar geleden). Ik kan er nu nog steeds aan terug denken hoe geweldig het wel niet was.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 10:20
Xonzo
Xonzo is offline
ik ben echt een zware genieter.
in scouts heb ik al adjectief voor mn totem dan ook 'genietende' gekregen.
enja, het past gewoon
en nagenieten hoort er natuurlijk ook bij
Oud 18-12-2004, 10:59
Verwijderd
Ik heb het te druk om echt veel te kunnen nagenieten maar ik doe ik het wel. Alleen ik heb geen verleden om van te kunnen nagenieten dus geniet ik van het heden. Hoe dingen de laatste tijd gaan enzo, of leuke dingen die ik gedaan heb, die veel voor mij betekenen.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 11:16
Verwijderd
Ik geniet al een week van vorige week vrijdag..
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 12:10
Curtis Jackson
Citaat:
Loontjuh schreef op 18-12-2004 @ 12:16 :
Ik geniet al een week van vorige week vrijdag..
. ik houd mijn mond
je weet wel wat ik bedoel
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 12:10
Curtis Jackson
Citaat:
cyntha schreef op 18-12-2004 @ 09:46 :
Ja, als ik een mooi moment meemaak kan ik daar nog dagen over nagenieten. Een voorbeeld is bijvoorbeeld de reis naar Rome met school in havo 4 (dat is ondertussen 4 jaar geleden). Ik kan er nu nog steeds aan terug denken hoe geweldig het wel niet was.
VET!!! Tof hee.. dat heb ik nou ook met mijn werkweek in Schin op Geul. Wat een week.. ik ben er laatst weer naar terug gegaan. En dan komen de verhalen weer naar boven. Samen met Dorien op de schommel .

Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 12:18
alpha
alpha is offline
jeugdtheaterschool 2e jaar. JEAH. Was gewoon alles goed.
en ook middelbare school 2e klas. Al mn vriendinnen in dezelfde klas, iedereen ging goed met elkaar om. (ook slechte tijden gehad maar oke)

Jaa ik kan wel nagenieten
Oud 18-12-2004, 12:22
zus
zus is offline
Nee, ik kan niet zo goed nagenieten, want dan vind ik weer wat negatiefs en dan denk ik alleen daar maar over na..
Oud 18-12-2004, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Curtis Jackson schreef op 18-12-2004 @ 13:10 :
. ik houd mijn mond
je weet wel wat ik bedoel
nee, maar oke
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 12:27
Curtis Jackson
Citaat:
Loontjuh schreef op 18-12-2004 @ 13:25 :
nee, maar oke
het komt er eigenlijk op neer
dat jij er misschien zelf niet van bewust bent
dat je stiekem toch naar hem verlangt
maar er niet aan toe wil geven

(niet negatief hoor)
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 12:38
Verwijderd
Ik geniet al vanaf mei van de vakantie die ik toen gehad heb. Als ik me even wat minder voel (wat vaak gebeurt) dan denk ik aan hoe het daar was. En hetzelfde voor de vakantie in oktober.

En tuurlijk ook kleine dingetjes, als mijn rijles goed ging, als het werken lekker ging, als het stappen leuk was.

Ik kan daar heel veel uithalen, gelukkig
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Curtis Jackson schreef op 18-12-2004 @ 13:27 :
het komt er eigenlijk op neer
dat jij er misschien zelf niet van bewust bent
dat je stiekem toch naar hem verlangt
maar er niet aan toe wil geven

(niet negatief hoor)
Ik ben me daar heel sterk van bewust hoor. Natuurlijk weet ik dat. Ik wil hem ook terug, maar niet alles wat ik wil, kan natuurlijk.
Ik kan er wel aan toe geven, maar of dat verstandig is.. Ik weet het en ik moet voor mezelf uitzoeken hoe ik daar mee omga.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 15:15
WolterB
WolterB is offline
Ik kna heerlijk genieten van dingen
Meestal vooral nagenieten idd en dan besef ik dat pas als t voorbij is. Gelukkig begint dat steeds meer te veranderen en geniet ik ook op de momenten zelf meer
Oud 18-12-2004, 15:39
Curtis Jackson
Zo Freddy net weer geweest
met weer de nodige mooie verhalen
wat een supergast he
hier teer ik nou echt flink op na
en de datum
gaat weer in de boeken
want ik zie m maar een keer op 5 per jaar
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 15:52
Spanish rose..*
Spanish rose..* is offline
Een jaartje geleden op een geweldige vakantie geweest met vrienden. Destijds niet echt bij stilgestaan, maar de laatste weken denk ik er met heel veel plezier aan terug, was een prachttijd. Als ik er wel eens doorheen zit, kan ik daar echt weer wat geluk in vinden
Oud 18-12-2004, 15:57
Curtis Jackson
Citaat:
Loontjuh schreef op 18-12-2004 @ 15:43 :
Ik ben me daar heel sterk van bewust hoor. Natuurlijk weet ik dat. Ik wil hem ook terug, maar niet alles wat ik wil, kan natuurlijk.
Ik kan er wel aan toe geven, maar of dat verstandig is.. Ik weet het en ik moet voor mezelf uitzoeken hoe ik daar mee omga.
Ik weet hier eigenlijk niets op te zeggen. Ik kan jou heel goed begrijpen. Het is van mij een te kort aan ervaring. Ik heb nog nooit (serieus) iets gehad in de zin van verkering. Ik wou dat ik je kan helpen, maar dat kan ik helaas niet vrees ik. Misschien is het een goede tip om niet alleen maar aan hem te denken, hoe moeilijk dat ook is soms. Niet alleen in verband met teleurstellingen dat hij momenteel niet van jou is, maar ook in de zin van dat je anderen vergeet. Maar goed.. zeg natuurlijk nooit nooit. Hopen of dat nou terecht is of niet, het mag natuurlijk altijd. Hoop doet leven en ik vind dat je nooit nooit mag zeggen. Ik zal het als ik jou was daarom ook niet uitsluiten dat je altijd maar teleurgesteld moet zijn. Misschien wordt het wel weer wat. Je weet maar nooit, maar het zou jammer zijn dat je vooral met hem bezig bent, want liefde maakt soms blind zeggen ze en het is natuurlijk zo als je gedachten te vaak bij hem zijn je andere dierbare mensen vergeet en contacten daardoor met hen verwateren.

Ikzelf kan hier wel over meepraten. Ik ben ook wel eens verliefd geweest op een meisje en toen dacht ik veel aan haar en ik probeerde vaak contact te houden. Maar niet elk moment, maar toch wel erg veel momenten op de dag dacht ik eraan. Dat was eigenlijk best fout, want ik vergat die anderen die een 'zekerheid' voor me waren. Gelukkig heeft dit geen verstrekkende gevolgen gehad (klinkt wat zwaar maar ik weet niet hoe ik het anders verwoorden moet), maar op het moment dat ik weer meer contact met die anderen zocht en niet met een kort praatje kortaf met ze af was, dacht ik bij mezelf: "Zie je nu wel. Ik heb jullie echt gemist!!" En dat zou jammer zijn. Er zijn zoveel mensen die van je houden. Misschien is dat niet altijd meteen duidelijk, maar toch is het zo. In de dagelijkse sleur zie je zoveel mensen waarvan je denkt:"O ja die. Ik weet wie het is, maar daar is ook alles mee gezegd." Maar op het moment dat diegene er niet meer is, in de zin van verhuisd of overleden, zie je toch dat je ze mist en dat je toch wel een liefde voor diegene hebt gekend. Ook al was dat maar een klein beetje.

Een klein beetje contact kan ook al veel waard zijn. Ik sms zo heel af en toe een oud-klasgenoot die nu in Utrecht zit. Vaak begint zij met smsen, maar goed, dat doet er niet toe. Ik zie haar eens in de twee maanden en dat is precies voldoende. Ik vind haar aardig tot op zekere hoogte en volgens mij denkt zij ook precies zo over mij, maar het contact moet niet te close zijn. Ik bedoel maar.. vergeet niet de frequentie door de ander met de ander. Want ook al is het nog zo erg, ik begrijp je volkomen, vergeet alsjeblieft de anderen niet. Want je zult zien.. sommige oude contacten vinden het nog altijd tof je te spreken en te zien.

Hopelijk kun je hier wat mee. .Maar goed.. je hebt volgens mij meer levenservaring dan ik, maar desalniettemin hoop ik toch je een dienst bewezen te hebben.

Mazzel
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 16:00
Nijn*
Nijn* is offline
Ja, dat heb ik ook ontzettend. Ik geniet nu bijvoorbeeld ook nog na van de reis met school naar Disneyland (niet dat ik toen niet heb genoten hoor). Ik besef later vaak pas hoe dierbaar die momenten eigenlijk zijn geweest voor me.
Oud 18-12-2004, 16:13
Curtis Jackson
ook zo tof vandaag
Freddy: "Als je weer eens langs wil komen. Gewoon ff bellen. Kom ik je ophalen en kun je blijven slapen en breng ik je weer naar huis."

Dat is voor die gast gewoon totaal 100 kilometer. En dat allemaal voor mij?!? Hij is gewoon tof!! Ook daarom is mijn platonische liefde voor hem erg groot. Dankbaar dat God mij gezegent heeft dat ik dit soort mensen heb leren kennen. Daar geniet ik van. Versteld dat mensen zoveel voor me over hebben. Ze zijn gewoon tof
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 16:21
Balance
Balance is offline
Soms wel. Dat uit zich vooral in dagen na de gebeurtenis er nog steeds over praten. Tegen iedereen en of ik het diegene nou al verteld heb of niet
Oud 18-12-2004, 16:31
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ik ben het tegenovergestelde van een nagenieter. Als ik een leuke dag, avond, of wat dan ook heb gehad, is daar na een paar dagen niets meer van over en herinner ik me vooral de negatieve randjes van een positieve gebeurtenis.
Oud 18-12-2004, 17:32
Verwijderd
Ik kan nu nog nagenieten van het kerstbal van gisterenavond.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-12-2004, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Curtis Jackson schreef op 18-12-2004 @ 16:57 :
Ik weet hier eigenlijk niets op te zeggen. Ik kan jou heel goed begrijpen. Het is van mij een te kort aan ervaring. Ik heb nog nooit (serieus) iets gehad in de zin van verkering. Ik wou dat ik je kan helpen, maar dat kan ik helaas niet vrees ik. Misschien is het een goede tip om niet alleen maar aan hem te denken, hoe moeilijk dat ook is soms. Niet alleen in verband met teleurstellingen dat hij momenteel niet van jou is, maar ook in de zin van dat je anderen vergeet. Maar goed.. zeg natuurlijk nooit nooit. Hopen of dat nou terecht is of niet, het mag natuurlijk altijd. Hoop doet leven en ik vind dat je nooit nooit mag zeggen. Ik zal het als ik jou was daarom ook niet uitsluiten dat je altijd maar teleurgesteld moet zijn. Misschien wordt het wel weer wat. Je weet maar nooit, maar het zou jammer zijn dat je vooral met hem bezig bent, want liefde maakt soms blind zeggen ze en het is natuurlijk zo als je gedachten te vaak bij hem zijn je andere dierbare mensen vergeet en contacten daardoor met hen verwateren.

Ikzelf kan hier wel over meepraten. Ik ben ook wel eens verliefd geweest op een meisje en toen dacht ik veel aan haar en ik probeerde vaak contact te houden. Maar niet elk moment, maar toch wel erg veel momenten op de dag dacht ik eraan. Dat was eigenlijk best fout, want ik vergat die anderen die een 'zekerheid' voor me waren. Gelukkig heeft dit geen verstrekkende gevolgen gehad (klinkt wat zwaar maar ik weet niet hoe ik het anders verwoorden moet), maar op het moment dat ik weer meer contact met die anderen zocht en niet met een kort praatje kortaf met ze af was, dacht ik bij mezelf: "Zie je nu wel. Ik heb jullie echt gemist!!" En dat zou jammer zijn. Er zijn zoveel mensen die van je houden. Misschien is dat niet altijd meteen duidelijk, maar toch is het zo. In de dagelijkse sleur zie je zoveel mensen waarvan je denkt:"O ja die. Ik weet wie het is, maar daar is ook alles mee gezegd." Maar op het moment dat diegene er niet meer is, in de zin van verhuisd of overleden, zie je toch dat je ze mist en dat je toch wel een liefde voor diegene hebt gekend. Ook al was dat maar een klein beetje.

Een klein beetje contact kan ook al veel waard zijn. Ik sms zo heel af en toe een oud-klasgenoot die nu in Utrecht zit. Vaak begint zij met smsen, maar goed, dat doet er niet toe. Ik zie haar eens in de twee maanden en dat is precies voldoende. Ik vind haar aardig tot op zekere hoogte en volgens mij denkt zij ook precies zo over mij, maar het contact moet niet te close zijn. Ik bedoel maar.. vergeet niet de frequentie door de ander met de ander. Want ook al is het nog zo erg, ik begrijp je volkomen, vergeet alsjeblieft de anderen niet. Want je zult zien.. sommige oude contacten vinden het nog altijd tof je te spreken en te zien.

Hopelijk kun je hier wat mee. .Maar goed.. je hebt volgens mij meer levenservaring dan ik, maar desalniettemin hoop ik toch je een dienst bewezen te hebben.

Mazzel
Ik vergeet anderen niet, maar ik vind dat iedereen wel erg makkelijk zegt: je denkt teveel aan m, denk eens wat minder aan m.

Tja, dat doe je ook zo piefpoefpaf

Vaak wil ik het wel, maar hij zit gewoon in mn kop. Ik kan er ook niets aan doen. Jij suggereert vaak dat ik anderen vergeet en weet ik wat, maar dat doe ik helemaal niet. Ik heb nog regelmatig contact met mijn beste vrienden en vriendinnen uit mijn oude woonplaats en we kunnen altijd op elkaar terugvallen (zo belde een vriendinnetje me net huilend op)

Daarnaast denk ik dat ik alleen wel genoeg over mijn ex en hoe alles nou moet en hoe ik er tegenaan kijk en wat ik moet doen etc etc nadenk, dus doe vooral geen moeite om dat ook te doen, want ik ben daar allang mee bezig en ben dus al iets verder in dat denkproces zeg maar..

Maar ik heb vandaag ruzie met iedereen, dus let vooral niet op mij.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 18:13
Curtis Jackson
Citaat:
Loontjuh schreef op 18-12-2004 @ 19:08 :
Ik vergeet anderen niet, maar ik vind dat iedereen wel erg makkelijk zegt: je denkt teveel aan m, denk eens wat minder aan m.

Tja, dat doe je ook zo piefpoefpaf

Vaak wil ik het wel, maar hij zit gewoon in mn kop. Ik kan er ook niets aan doen. Jij suggereert vaak dat ik anderen vergeet en weet ik wat, maar dat doe ik helemaal niet. Ik heb nog regelmatig contact met mijn beste vrienden en vriendinnen uit mijn oude woonplaats en we kunnen altijd op elkaar terugvallen (zo belde een vriendinnetje me net huilend op)

Daarnaast denk ik dat ik alleen wel genoeg over mijn ex en hoe alles nou moet en hoe ik er tegenaan kijk en wat ik moet doen etc etc nadenk, dus doe vooral geen moeite om dat ook te doen, want ik ben daar allang mee bezig en ben dus al iets verder in dat denkproces zeg maar..

Maar ik heb vandaag ruzie met iedereen, dus let vooral niet op mij.
ik suggereer niet dat je anderen vergeet. Dat zijn niet mijn woorden. Ik kan ook niet weten wie je bent. Het is maar forum en ik kan niet weten wat je verder weet. Dat gaat mij ook niets aan. Ik geef enkel puten waar ik positieve ervaringen mee heb. Meer niet.

Maar sterkte met de ruzies hee.. Ik zeg wel niet meer dat ik je mag, want dan geloof je me niet en dat heb je geloof ik ook liever niet. Ik ben volgens jou (tegenover jou) oneerlijk, maar ik vind niet dat we ruzie hebben. Tenminste.. ik voel dat niet zo.

Toch nog een fijn weekend hee!!

*knuffel voor jou*
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 18:48
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Ik geniet altijd even na, want ik heb de ervaring dat het lot mij niet al te lang gelukkig laat zijn, altijd als mij iets fijns overkomt en ik geniet na overkomt snel daarna mij iets rottigs
Oud 18-12-2004, 19:55
Quiana
Quiana is offline
Nee, absoluut niet eigenlijk.

Goede/fijne dingen hou ik vast in schrijven, foto's, kaartjes,
dingen als bijv souvenirs en herinneringen, maar ik teer er niet
op.
Oud 19-12-2004, 09:43
farai
farai is offline
ik geniet nu nog na van een heel speciaal moment tussen mij en een vriendin eergister....Toch vreemd hoe 1 blik zoveel met een mens kan doen.
Oud 19-12-2004, 14:46
Verwijderd
Ik heb regelmatig momenten van honderd procent nostalgie.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 17:21
Miracle
Miracle is offline
Genieten, bij mij is het eerder fijn op terug kijken.
Op een gezellige avond enz.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 18:56
metallica
metallica is offline
Hmm, ik heb vaker dat ik dingen op het moment leuk vind, maar als ik er dan aan terug denk, denk ik alleen aan de dingen die ik dom of fout gedaan heb en dan kan ik me soms de ogen uit het hoofd krabben Dus nee, ik ben niet echt een nagenieter.
Alleen met sommige dinegn misschien, maar dan maak ik het weer veel mooier als het in werkelijkheid was.
Oud 19-12-2004, 18:57
Verwijderd
hmm....... tsjah tegenwoordig te veel bezig met de toekomst e.d. dus geen tijd om er over na te denken, is misschien wel eens een goed idee
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 20:30
Daboman
Daboman is offline
volgens mij is zit ik nu in een tijd waar ik later met heel veel nostalgie op zal terugkijken. Op het moment heb ik geen tijd voor nostalgie; ik vraag allerlei mensen om allerlei leuke dingen te gaan doen en ik heb een leuke studie, etc, etc, etc.

Wil je dus over een jaartje of 2 weer met dit topic komen? (a)
Oud 21-12-2004, 18:46
JJ13
JJ13 is offline
soms geniet ik wel eens na, over n leuk gesprek ofzo of n leuke vakantie met vriendinnen, maar niet te vaak
Oud 22-12-2004, 21:43
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
ja ik geniet veel na. Van dingen die meegemaakt heb enzo. Ik geniet nu heel erg veel na van afgelopen zomer toen ik op nationale jamboree was met scouting. Ik geniet ook al van te voren bv naar me reis naar afrika das gewoon super
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 22:15
Doodle!
Doodle! is offline
jah, ik geniet nu echt van heel veel dingen, ook van dingen die al zijn gebeurt.
Oud 22-12-2004, 22:23
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
IK geniet véél te weinig na. En op het moment zelf ook niet genoeg denk ik. ER gebeuren zat leuke dingen maar op één of andere manier denk ik veel meer aan de minder leuke dingen waardoor ik de leuke dingen vergeet zodat ze ook minder belangrijk lijken. Tja en dat zorgt er weer voor dat ik me kut ga voelen. Maar ik moet zeggen, het lukt me laatste tijd wel veel beter. Ik geniet steeds meer van mn leven, wat ik doe, wat ik mee maak en de mensen om me heen.. Ow ja en school, hoe raar dat ook klinkt maar heb het daar best naar mn zin. Het enige waar ik áltijd super geniet en nageniet is in de kuip. KIjk ik altijd zo naar uit. Heerlijke dagen zijn dat altijd (al gaat het niet echt lekker opt moment maar toch).
Oud 22-12-2004, 22:57
Shitonya
Shitonya is offline
neuh, alles verteert vrij snel bij me
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 11:38
synclinorium
synclinorium is offline
all the time

Dan ben ik uit geweest en die hele zondag erna loop ik met een glimlach op mijn gezicht en in mijn hoofd gaat weer de hele avond aan me voor bij
Oud 23-12-2004, 13:25
WolterB
WolterB is offline
Ik geniet nog na van gisteravond

Maar ik moet douchen en heb geen zin
Oud 29-12-2004, 23:42
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Oh. Ja. Mijn Groot Genietbaar Moment van de studies tot nu toe (en van mijn leven, op dit moment) was een maand ofzo geleden.

Ik wachtte al heel lang op een essay dat ik terug moest krijgen en ik hoorde van veel mensen dat ze een 1, 2 of 3 hadden gehaald (dat is dus beangstigend laag).
De docent is kwestie is ook echt fantastisch, heel aantrekkelijk en ironisch. De opdracht was dus ook persoonlijk heel belangrijk.
Maar, ik doe mijn postvak open. Haal mijn essay eruit. En ik heb een 8,5!
En eronder stond overal hoe fantastisch en geleerd en slim het was enzo. Zuchtzwijmel.

Ik wil graag weer zo gelukkig en zelfvoldaan en trots zijn. Op zo'n moment wil je alleen maar doorgaan en krijg je zoveel zelfvertrouwen.
Dat was de bevestiging die ik op moment heel erg nodig had of ik de goede studies had gekozen.

& nu heb ik alle vier vakken van blok 1 gehaald en nu al 30 studiepunten. (maar ik ben belachelijk druk. maar dat maakt niet uit. ik doe wat ik wil. )
Reageren

Regels voor berichten