Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2004, 22:08
Verwijderd
Vriend van mij zegt : Ridder, je kan wel bier blijven drinken, maar als je daarna telkens een flesje spa naar binnen werkt, wordt je dus niet dronken.

En toen stond ik perplex, want wat zou het te maken hebben met wat je nog meer drinkt.

Heeft hij gelijk, of heb ik het mis? Alcohol kan je toch niet wegspoelen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-12-2004, 22:09
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
lijkt mij niet....
Oud 20-12-2004, 22:10
MikeyMo
MikeyMo is offline
Neeh, het helpt alleen tegen een kater volgens mij. But then again, als ik veel bier drinkt en ook veel water erbij drink raak ik wel minder snel wazig. Volgens mij heeft ie gelijk.
Oud 20-12-2004, 22:11
coopergirl
coopergirl is offline
Ga terug naar lifestyle oid

Anyway, de moleculen van alcohol zijn veel lichter dan die van water... Alcohol moleculen hebben invloed op je neurotransmitters, water kan dat niet ongedaan maken.. Water drinken is enkel positief ivm hersenstam die min of meer uitgedroogd door veel alcohol, hetgeen de befaamde hangover veroorzaakt..
Oud 20-12-2004, 22:45
Risce
Risce is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 20-12-2004 @ 23:11 :

Anyway, de moleculen van alcohol zijn veel lichter dan die van water...
Dat heeft er dus helemaal. niks. mee te maken.
Oud 20-12-2004, 23:15
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Dat heeft er dus helemaal. niks. mee te maken.
maar wel cool dat ze zoiets weet
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 23:28
JCG
JCG is offline
Citaat:

Anyway, de moleculen van alcohol zijn veel lichter dan die van water.
18 u voor water
50 u voor alcohol

De dichtheid van alcohol is lager maar de moleckule zijn toch echt zwaarder
Oud 20-12-2004, 23:45
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Alcohol onttrekt vocht aan je lichaam --> conentratie alcohol stijgt.
ALs je wat blijft drinken neutraliseer je dit weer, maar uiteindelijk ben je wel bezopen
Oud 21-12-2004, 07:44
deringmeester
deringmeester is offline
doordat je water drinkt verlaag je de concentratie alcohol. En bevat je lijf dus een lagere concentratie aan alcohol, niet te verwarren met PERCENTAGE alcohol.
Oud 21-12-2004, 10:09
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
deringmeester schreef op 21-12-2004 @ 08:44 :
doordat je water drinkt verlaag je de concentratie alcohol. En bevat je lijf dus een lagere concentratie aan alcohol, niet te verwarren met PERCENTAGE alcohol.
Precentage wordt ook lager naarmate je meer water erbij drinkt.
Oud 21-12-2004, 10:52
baas
baas is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 21-12-2004 @ 00:45 :
Alcohol onttrekt vocht aan je lichaam --> conentratie alcohol stijgt.
ALs je wat blijft drinken neutraliseer je dit weer, maar uiteindelijk ben je wel bezopen
deze man spreekt de waarheid, vet plaatje overigens.

maar goed het 'kater' gevoel wordt ook vooral veroorzaakt door vochtgebrek, dit vang je dus op met water drinken, wat dus ook zeer aan te raden is.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 10:55
Verwijderd
Vooral als je je helemaal kapot kapot hebt gezopen is minstens 3 glazen water aan te raden voor het slapen gaan.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 10:58
Wammus
Wammus is offline
Ik drink altijd cola ipv water ^. En dat werkt ook.
Oud 21-12-2004, 12:31
little nemo
little nemo is offline
Citaat:

Alcohol heeft invloed op je neurotransmitters, water kan dat niet ongedaan maken.. Water drinken is enkel positief ivm hersenstam die min of meer uitgedroogd door veel alcohol, hetgeen de befaamde hangover veroorzaakt..
het goede antwoord

het uitdrogende effect van alcohol wordt wel verminderd als je water drinkt (dus je wordt minder snel misselijk en je krijgt geen nadorst enzo), maar het effect wat het heeft op je zenuwstelsel (wat het dronken-zijn veroorzaakt) vermindert het totaal niet.

dus ridder, je vriendje kletst.
Oud 21-12-2004, 13:47
Luna
Luna is offline
Ik kreeg bij mn theorieexamen voor mn autorijlessen daar een vraag over maar water haalt het alcoholpercentage wat in je lcihaam zit natuurlijk niet omlaag.
Dus als je na alcohol water drinkt, word je daar niet nuchter van.
Oud 21-12-2004, 15:03
paco de taco
paco de taco is offline
tuurlijk haald dat het percentage alcohol in je lichaam wel omlaag
als jij 50 kilo weegt en het percentage alcohol is bij wijze van spreken 10% dan is dat dus 5 kilo
al drink jij dan 50 liter water weeg je 100 kilo en is het nog maar 5% alcohol in je
maar je word er inderdaad niet nuchterder van
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 16:45
DvoorA
DvoorA is offline
onzin, je wordt er niet nuchterder van. It's an urban myth!
Oud 21-12-2004, 16:47
baas
baas is offline
k geloof er weinig van dat je staande op de weegschaal een liter water drinkt, dat je dan meteen een kilo aankomt. bovendien pis je toch een hoop weer uit.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 18:35
bench140
bench140 is offline
je zal er misschien nuchterder van worden omdat je door de hoeveelheid vocht die je naar binnen werkt vol zit en geen alcohol meer naar binnen krijgt. als je het op een andere manier bedoelt is het gewoon gelul, drank wordt toch wel opgenomen.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 18:52
Verwijderd
Citaat:
baas schreef op 21-12-2004 @ 17:47 :
k geloof er weinig van dat je staande op de weegschaal een liter water drinkt, dat je dan meteen een kilo aankomt. bovendien pis je toch een hoop weer uit.

1 liter water is 1 kilo (eigenlijk 9,98 kilo ofzo maar goed)
dus alsje op de weegschaal staat
en je drinkt een liter water, dan weegje dus gewoon een kilo zwaarder, (voordajte pist dan) of moet t anders soms spontaan verdwijnen
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 18:52
professor2
professor2 is offline
nee hoor je lichaam kan maximaal 1/2 glazen alcohol per uur afbreken

dit kan neit sneller

als je veel water drinkt krijg je geen kater en verlaag je de concentratie alcohol ietsjes maar uit eindelijk pis je dat water toch allemaal uit je lichaam kan neit eindeloos veel vocht bevatten
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 18:54
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 21-12-2004 @ 19:52 :
je lichaam kan neit eindeloos veel vocht bevatten
zou toch wat zijn
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 19:18
Type
Type is offline
Ik vind dat dit eens proefondervindelijk onderzocht moet worden
Oud 21-12-2004, 19:37
Truth
Truth is offline
Dit is een BS verhaal. Je zult natuurlijk wel minder snél dronken worden. Want als je normaal genomen in een uur x biertjes nuttigt, zul je nu een aantal kleiner dan x bierkens drinken (ongeveer de helft, afhankelijk van het verschil in drinksnelheid tussen bier en water). En dat gegeven is geperverteerd tot deze urban legend.

Laatst gewijzigd op 21-12-2004 om 19:39.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 19:54
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Type schreef op 21-12-2004 @ 20:18 :
hmm op de mavo hadden een aantal mensen dat als sectoropdracht gedaan. camera erbij voor de presentatie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2004, 20:52
paco
paco is offline
je wordt dronken van alcohol als je lever het gif 'de alcohol' niet meer uit je maag/12 vingerige darm kan filteren, over het algemeen bij een gezond persoon is dat 1 alcoholisch drankje per uur.

Dus als je meer als 1 per uur drinkt zal de alcohol niet worden af gebroken maar verder worden opgenomen in je bloed. Als je meer drinkt, dus water tussen door, zal er minder alcohol worden opgenomen omdat er meer ander vocht bij zit. Dus je wordt 'iets' minder snel dronken, en 'iets' minder heftig.

Het zorgt er wel voor de je minder last van hoofdpijn hebt, omdat dat veroorzaakt wordt door een te kort aan vocht.
Maar als je wil zorgen dat je helemaal geen kater hebt:
water met 2 tabletten bi-carbonaat opgelost. Voordat je gaat slapen na het zuipen. Klaar.
Oud 21-12-2004, 21:00
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
paco schreef op 21-12-2004 @ 21:52 :
je wordt dronken van alcohol als je lever het gif 'de alcohol' niet meer uit je maag/12 vingerige darm kan filteren, over het algemeen bij een gezond persoon is dat 1 alcoholisch drankje per uur.

Dus als je meer als 1 per uur drinkt zal de alcohol niet worden af gebroken maar verder worden opgenomen in je bloed. Als je meer drinkt, dus water tussen door, zal er minder alcohol worden opgenomen omdat er meer ander vocht bij zit. Dus je wordt 'iets' minder snel dronken, en 'iets' minder heftig.

Het zorgt er wel voor de je minder last van hoofdpijn hebt, omdat dat veroorzaakt wordt door een te kort aan vocht.
Maar als je wil zorgen dat je helemaal geen kater hebt:
water met 2 tabletten bi-carbonaat opgelost. Voordat je gaat slapen na het zuipen. Klaar.
waar haal je bi-carbonaat vandaan?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 21:14
paco
paco is offline
gewoon bij de drogist.

Is goed voor vrouwen in de overgang... je moet het niet te veel gebruiken... staat ook wel op doosje...
maar t werkt als een tiet!

ik kan die sjit btw: in een veel puurdere vorm krijgen, via kennis die dierenarts is
werkt goed man
Oud 21-12-2004, 23:22
JCG
JCG is offline
Citaat:
paco schreef op 21-12-2004 @ 22:14 :

ik kan die sjit btw: in een veel puurdere vorm krijgen, via kennis die dierenarts is
werkt goed man
Tof, ik zeg dat me cavia in de overgang is.
Oud 21-12-2004, 23:42
Verwijderd
Weet serieus niemand dit? Alcohol wordt afgebroken door je lever, je plast het niet uit. De snelheid waarme alcohol afgebroken wordt is constant en onafhankelijk van de alcoholconcentratie in je bloed. Verder leidt veel water drinken slechts tot een zeer marginale verdunning van je bloed, omdat een exces aan water direct naar je nieren gaat en je dus moet pissen. Veel water drinken heeft dus geen enkele invloed op hoe veel en hoe snel je dronken wordt - hoogstens indirect doordat je misschien minder alcohol drinkt omdat je al water drinkt.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 13:50
herz
herz is offline
alcohol word door je lever afgebroken maar alcohol droogt ook je hersenen uit. en dat is volgens mij het punt.

(of ik lul natuurlijk)
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 20:26
Verwijderd
het feit dat je dronken wordt van alcohol komt niet door uitgedroogde hersenen maar door hersenen die kromme signalen krijgen.
en het alcoholpercentage in je lichaam wordt wel kleiner van veel water, maar dat in je bloed niet, vanwege wat mephostophilis zei.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 21:13
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Type schreef op 21-12-2004 @ 20:18 :
De Mythbusters van D&A komen in actie .
Oud 23-12-2004, 14:04
paco
paco is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-12-2004 @ 00:42 :
Weet serieus niemand dit? Alcohol wordt afgebroken door je lever, je plast het niet uit. De snelheid waarme alcohol afgebroken wordt is constant en onafhankelijk van de alcoholconcentratie in je bloed. Verder leidt veel water drinken slechts tot een zeer marginale verdunning van je bloed, omdat een exces aan water direct naar je nieren gaat en je dus moet pissen. Veel water drinken heeft dus geen enkele invloed op hoe veel en hoe snel je dronken wordt - hoogstens indirect doordat je misschien minder alcohol drinkt omdat je al water drinkt.
lees eerst de bovengaande posts eens voordat je zo reageert...
ik heb namelijk precies hetzelfde al gemeld.
Oud 23-12-2004, 17:55
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
paco schreef op 23-12-2004 @ 15:04 :
*fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight* *fight*
Oud 23-12-2004, 18:43
Type
Type is offline
EJ! cooper, normaal of niet, je weet het...
Oud 23-12-2004, 18:55
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Type schreef op 23-12-2004 @ 19:43 :
EJ! cooper, normaal of niet, je weet het...
*_*

>>
edited idd...

Laatst gewijzigd op 23-12-2004 om 18:58.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 23:13
Verwijderd
Citaat:
paco schreef op 23-12-2004 @ 15:04 :
Nee.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten