Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar laten we het eens over mannen emancipatie hebben, dat is eens wat nieuws ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ikkeleerlinge: hij is natuurlijk ook bloedserieus ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ja. maar onder emancipatie versta ik dat ook eronder.
||
Citaat:
Als de wereld niet past bij jou...wordt het tijd dat je gaat proberen die wereld te veranderen.
||
Citaat:
Maar het is niet alsof dit opeens een schokkende ontdekking is. Iets wat we nog niet wisten. Is dit niet al een jaar of tien bekend? Of beter gezegd, is dit al niet bekend sinds de oh-zo-geliefde "emancipatie van de vrouw"? Kijk, ik ben helemaal voor gelijkheid van man en vrouw, vrouwen hebben over het algemeen misschien nog wel betere eigenschappen dan mannen, maar ik vind het hypocriet om hier nu opeens een gigantische publieke discussie over te gaan houden. Juist omdat het al een tiental jaren bekend is. Blijkbaar is de "gevestigde orde van mannen" niet bereid om die toppositie op te geven. Waar ook wel wat voor te zeggen is natuurlijk. In dat opzicht vind ik het niet echt boeiend. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat er niets aan gedaan moet worden. |
![]() |
||
Citaat:
Wat een gezeik om niks, je verdient wat je verdient heb je er problemen mee doe er wat aan. Ik denk dat mannen meer verdienen omdat zij over het algemeen degene zijn die het brood verdient wanneer het om eenverdieners gaat zeg maar, zodra het om tweeverdieners gaat zullen de vrouwen denk ik niet het onderste uit de kan halen en terecht. Dit is ook aan het veranderen, steeds meer huismannen schijnt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
|||
Citaat:
moet je wel weten dat er verschil is met je mannelijke collega natuurlijk... Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Vrouwen studeren dus sneller en maken vaker een opleiding af dan mannen. Ze hebben minder zin in bestuursfuncties omdat dat hun opleiding vertraagt. Wat betreft de juridische opleiding kan ik je melden dat er sinds enkele jaren objectief meer vrouwelijke rechters zijn dan mannen, dat komt doordat je rechter makkelijk part-time kunt zijn. Trouwens, in meer algemene zin wil ik nog opmerken dat ik tegen een emancipatieplicht ben. De overheid dient voorwaarden te scheppen voor gelijke behandeling van mannen en vrouwen, onder andere door gelijk loon en dergelijke af te dwingen. Maar als bij gelijke kansen sommige vrouwen besluiten om niet te gaan werken dan is dat ook prima. Zoals altijd wordt een middel weer vaak gezien als doel. Emancipatie is een middel om het doel 'gelijke kansen' te bereiken. Dat wil dus níet zeggen dat vrouwen gedwongen precies hetzelfde moeten gaan doen als mannen, want dat streven zie je in sommige kringen nog wel eens. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() De Nederlandse cultuur is meer iets zo van, doe gewoon normaal (dus niet zo fucking ambitieus), en klote allochtonen maak de toiletten schoon en houdt de mooie baantjes voor ons over. Naja niet alle Nederlanders. Maar wel de hardcore Nederlanders. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het gaat erom dat de problematiek van allochtone vrouwen die geen werk kunnen krijgen, niet een probleem is waar de Nederlandse overheid veel aan kan doen. Analfabetisme en gebrek aan opleiding maar ook (met name) de sociale opvattingen in die kringen zorgen ervoor dat het voor allochtone vrouwen heel moeilijk is zich te ontwikkelen. Er zijn best initiatieven om die vrouwen vooruit te brengen. Maar dat stuit in de regel op een muur van 'dat hoort bij de cultuur'. Dus, allochtone vrouwen, vecht het eerst eens uit met jullie mannen. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een vrouw met hoofddoekje word gauw al in het onontwikkelde onderdrukte hoekje geduwd, ik ken zat voorbeelden van vrouwen die om hun hoofddoek zijn afgewezen terwijl ze over de juiste vereiste beschikte |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |