Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2004, 18:02
JanDeVries
JanDeVries is offline
... dan mannen. Waarom nog steeds? Zijn we dan nog niet uitgeemancipeerd?
Oud 21-12-2004, 18:09
Madfet
Madfet is offline
Dat hangt nauw samen met seksuele intimidatie.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 18:12
Gatara
Gatara is offline
Bron ontbreekt.

Heb t zelf ook in een artikel gelezen op nieuws.nl geloof ik, maar daarin kwam niet naar voren of vrouwen voor hetzelfde werk 19% minder verdienen.

Als 70% van de mannen hoge functies hebben t.o.v. 30% van de vrouwen - dan scheelt dat natuurlijk in het gemiddelde over het geheel gezien.
Oud 21-12-2004, 18:19
Vice
Vice is offline
Dat stond ook in de Metro. Maar daar ging het volgens mij meer om dat bij de ene vooropleidingen(niveau) groter is dan een andere vooropleiding. Ook dat bij oudere mensen het verschil hoger is.
Oud 21-12-2004, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 21-12-2004 @ 19:12 :
Heb t zelf ook in een artikel gelezen op nieuws.nl geloof ik, maar daarin kwam niet naar voren of vrouwen voor hetzelfde werk 19% minder verdienen.
Natuurlijk wordt bedoeld het inkomen van mannen vergeleken met dat van vrouwen in een vergelijkbare functie, niet het totale inkomen van de vrouwen als geheel, want dan zou bijvoorbeeld ook de lagere arbeidsparticipatie van vrouwen op het totaal van invloed worden.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 19:10
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-12-2004 @ 19:43 :
Natuurlijk wordt bedoeld het inkomen van mannen vergeleken met dat van vrouwen in een vergelijkbare functie, niet het totale inkomen van de vrouwen als geheel, want dan zou bijvoorbeeld ook de lagere arbeidsparticipatie van vrouwen op het totaal van invloed worden.
dat was niet duidelijk
Oud 21-12-2004, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Dat was niet duidelijk, verder heb ik ookeens gehoord van onderzoeken waar vrouwen die parttime werkten gewoon als werkende vrouwen werden ingedeeld, en dan krijg je natuurlijk een verkeerd beeld.

Maar laten we het eens over mannen emancipatie hebben, dat is eens wat nieuws
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 19:22
RanC
RanC is offline
Tiswah.

Zielig voor die vrouwen blablablabla mannen en vrouwen zijn gelijk (not) blablablabla haal de stang van de mannenfiets voordat er gelijkheid is blablablabla voeg een stang toe aan de vrouwenfiets zou ik zeggen blablablabla wat is de wereld toch een gemene plaats blablablabla part-time werk blablablabla vrouwen zus, vrouwen zo blablablabla

Was dit niet iets wat al een paar jaar lang bekend is? Boeiend...
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 19:24
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
RanC schreef op 21-12-2004 @ 20:22 :
Tiswah.

Zielig voor die vrouwen blablablabla mannen en vrouwen zijn gelijk (not) blablablabla haal de stang van de mannenfiets voordat er gelijkheid is blablablabla voeg een stang toe aan de vrouwenfiets zou ik zeggen blablablabla wat is de wereld toch een gemene plaats blablablabla part-time werk blablablabla vrouwen zus, vrouwen zo blablablabla

als vrouw zijnde is dat behoorlijk boeiend anders
Oud 21-12-2004, 19:31
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 21-12-2004 @ 20:24 :
alsof dit ook maar iets zegt over jou persoonlijk...
Oud 21-12-2004, 19:46
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Ik sluit me aan bij de fractie-Bron?.

EDIT: volgens het CBS verdienen mannen per uur gemiddeld €19,69 tegenover vrouwen €16,02. Het verschil is dan inderdaad 19%.

Ter verduidelijking: het gaat dan om het gemiddelde van alle voltijd-werkende, autochtone vrouwen, in 2003. Als je naar alleen deeltijd kijkt is het verschil nog maar 11%.

Laatst gewijzigd op 21-12-2004 om 19:53.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 19:56
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
RanC schreef op 21-12-2004 @ 20:22 :
Tiswah.

Jij bent echt triest...
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 21-12-2004 @ 20:10 :
dat was niet duidelijk
Zou het onderzoek zo zijn verricht als ik uiteenzette, dan zouden het zeer incompetente onderzoekers zijn geweest.

Ikkeleerlinge: hij is natuurlijk ook bloedserieus
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Als man zijnde is het ook behoorlijk boeiend om bijvoorbeeld eens de rechten van de man omtrent de kinderen na een scheiding te gaan bekijken en het misbruik wat vrouwen daarvan maken tegenover de man.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 20:17
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 21-12-2004 @ 21:13 :
Als man zijnde is het ook behoorlijk boeiend om bijvoorbeeld eens de rechten van de man omtrent de kinderen na een scheiding te gaan bekijken en het misbruik wat vrouwen daarvan maken tegenover de man.
en kinderopvang en de mogelijkheid van mannen om in deeltijd te gaan werken (en hoe dit geaccepteerd wordt door de maatschappij) enzo.

Ja.

maar onder emancipatie versta ik dat ook eronder.
Oud 22-12-2004, 00:15
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
net alsof het behoren tot een groep automatisch betekent dat dezelfde eigenschappen niet automatisch voor jou moeten gelden, laat staan dat het betekent dat je er niets tegen kunt doen.

Als de wereld niet past bij jou...wordt het tijd dat je gaat proberen die wereld te veranderen.
Oud 22-12-2004, 07:04
RanC
RanC is offline
Citaat:
Natuurlijk.

Maar het is niet alsof dit opeens een schokkende ontdekking is. Iets wat we nog niet wisten. Is dit niet al een jaar of tien bekend? Of beter gezegd, is dit al niet bekend sinds de oh-zo-geliefde "emancipatie van de vrouw"? Kijk, ik ben helemaal voor gelijkheid van man en vrouw, vrouwen hebben over het algemeen misschien nog wel betere eigenschappen dan mannen, maar ik vind het hypocriet om hier nu opeens een gigantische publieke discussie over te gaan houden. Juist omdat het al een tiental jaren bekend is.

Blijkbaar is de "gevestigde orde van mannen" niet bereid om die toppositie op te geven. Waar ook wel wat voor te zeggen is natuurlijk.

In dat opzicht vind ik het niet echt boeiend.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat er niets aan gedaan moet worden.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 07:17
Kaneelstok
Kaneelstok is offline
Citaat:
Dat is niet vanzelfsprekend hoor.

Wat een gezeik om niks, je verdient wat je verdient heb je er problemen mee doe er wat aan.

Ik denk dat mannen meer verdienen omdat zij over het algemeen degene zijn die het brood verdient wanneer het om eenverdieners gaat zeg maar, zodra het om tweeverdieners gaat zullen de vrouwen denk ik niet het onderste uit de kan halen en terecht.

Dit is ook aan het veranderen, steeds meer huismannen schijnt
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 08:16
Verwijderd
Ik denk dat je het verschil niet moet zoeken in seksediscriminatie die op dit moment plaats vindt, maar in het verleden waarin vrouwen minder betaald kregen. Dat het verschil er onder jongere werknemers niet is, zegt al dat het probleem zichzelf dus vanzelf oplost als de oudere werknemers met pensioen gaan.

Bovendien denk ik dat vrouwen het ook deels aan zichzelf te wijten hebben. Als ik om mij heen kijk zie ik dat vrouwen vaak te weinig ambitie tonen. In deze maatschappij moeten de vrouwen zelf vechten voor hun positie. Als vrouwen op hun kont blijven zitten wachten tot iemand ze komt vragen of ze misschien zin hebben in een bepaalde functie zullen ze nooit iets bereiken.

Laatst gewijzigd op 22-12-2004 om 08:22.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 08:31
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
T_ID schreef op 22-12-2004 @ 01:15 :

Als de wereld niet past bij jou...wordt het tijd dat je gaat proberen die wereld te veranderen.
en daarom zijn dit soort nieuwsberichten boeiend, want dan kun je tegen dit onrecht strijden
Oud 22-12-2004, 08:32
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 22-12-2004 @ 09:16 :

Bovendien denk ik dat vrouwen het ook deels aan zichzelf te wijten hebben. Als ik om mij heen kijk zie ik dat vrouwen vaak te weinig ambitie tonen. In deze maatschappij moeten de vrouwen zelf vechten voor hun positie. Als vrouwen op hun kont blijven zitten wachten tot iemand ze komt vragen of ze misschien zin hebben in een bepaalde functie zullen ze nooit iets bereiken.
in welk beroepsgroep is dat?
Oud 22-12-2004, 08:33
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kaneelstok schreef op 22-12-2004 @ 08:17 :

Wat een gezeik om niks, je verdient wat je verdient heb je er problemen mee doe er wat aan.

moet je wel weten dat er verschil is met je mannelijke collega natuurlijk...

Citaat:

Ik denk dat mannen meer verdienen omdat zij over het algemeen degene zijn die het brood verdient wanneer het om eenverdieners gaat zeg maar, zodra het om tweeverdieners gaat zullen de vrouwen denk ik niet het onderste uit de kan halen en terecht.
waarom terecht?
Oud 22-12-2004, 08:38
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 22-12-2004 @ 09:32 :
in welk beroepsgroep is dat?
Ik zie het om me heen, rechtenstudie, Politieke Jongerenorganisaties etc., bijna altijd mannen die zich beschikbaar stellen voor bestuursfuncties.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 08:41
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 22-12-2004 @ 09:38 :
Ik zie het om me heen, rechtenstudie, Politieke Jongerenorganisaties etc., bijna altijd mannen die zich beschikbaar stellen voor bestuursfuncties.
ligt dat in mijn kliekje (vrienden en collega's) toch net een beetje anders
Oud 22-12-2004, 08:44
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 22-12-2004 @ 09:41 :
ligt dat in mijn kliekje (vrienden en collega's) toch net een beetje anders
En toch durf ik te stellen, dat als de wereld vol was met Hedi D'Ancona's en Neelie Kroessen, dat er dan geen emancipatieprobleem was.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-12-2004, 08:46
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 22-12-2004 @ 09:44 :
En toch durf ik te stellen, dat als de wereld vol was met Hedi D'Ancona's en Neelie Kroessen, dat er dan geen emancipatieprobleem was.
er zal altijd een emancipatieprobleem blijven, is t niet van vrouw-man dan wel van boeren-niet-boer ofzo
Oud 22-12-2004, 08:46
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 22-12-2004 @ 09:46 :
er zal altijd een emancipatieprobleem blijven, is t niet van vrouw-man dan wel van boeren-niet-boer ofzo
Oke, maar ik doelde hier even op man-vrouw
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 08:49
Gatara
Gatara is offline
zolang een gast zich alleen maar richt tot je mannelijk gezelschap als het over iets technisch gaat (computers ofzo) ook al weet je meer van computers dan je mannelijk gezelschap, zit het nog steeds niet snor.
Oud 22-12-2004, 09:00
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 22-12-2004 @ 09:49 :
zolang een gast zich alleen maar richt tot je mannelijk gezelschap als het over iets technisch gaat (computers ofzo) ook al weet je meer van computers dan je mannelijk gezelschap, zit het nog steeds niet snor.
Dat is waar. Mijn moeder krijgt altijd brieven van de garage gericht aan dhr. de Jonge. Ik heb al eens tegen haar gezegd dat ze een brief moet sturen dat ze zich ernstig gediscrimineerd voelt, maar dat doet ze dan weer niet. Had ik wel gedaan in haar positie. Die garagehouders gaan er maar automatisch vanuit dat je wel vrouw moet zijn om een auto op naam te hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 09:50
Verwijderd
Citaat:
Kaneelstok schreef op 22-12-2004 @ 08:17 :
Dat vind ik eigenlijk wel. Als je namelijk niet gelijkwaardige functies bekijkt, meet je eigenlijk alleen het totale inkomen dat alle vrouwen samen inbrengen in het totaal van de arbeidsopbrengsten. Dat is een conclusie van dezelfde orde als meten of 50% van de mensen ook 50% van de totale arbeidsopbrengst verdienen. Dat hoeft niet altijd zo te zijn en het kan een interessante conclusie zijn, maar in het kader van gelijkheid tussen man en vrouw heb je er niets aan.

Citaat:
DarkSide schreef:
Tijdens hun studie zijn vrouwen inderdaad minder bereid om bestuursfuncties te doen, maar dat komt omdat ze hun studie serieuzer nemen. Onlangs gepubliceerd onderzoek wijst uit dat van de vrouwen die in 1997 eerstejaars waren, nu de helft hun bul heeft (mannen maar dertig procent) en dat van diezelfde vrouwen zestien procent is afgehaakt zonder bul (een kwart bij de mannen).

Vrouwen studeren dus sneller en maken vaker een opleiding af dan mannen. Ze hebben minder zin in bestuursfuncties omdat dat hun opleiding vertraagt. Wat betreft de juridische opleiding kan ik je melden dat er sinds enkele jaren objectief meer vrouwelijke rechters zijn dan mannen, dat komt doordat je rechter makkelijk part-time kunt zijn.

Trouwens, in meer algemene zin wil ik nog opmerken dat ik tegen een emancipatieplicht ben. De overheid dient voorwaarden te scheppen voor gelijke behandeling van mannen en vrouwen, onder andere door gelijk loon en dergelijke af te dwingen. Maar als bij gelijke kansen sommige vrouwen besluiten om niet te gaan werken dan is dat ook prima.

Zoals altijd wordt een middel weer vaak gezien als doel. Emancipatie is een middel om het doel 'gelijke kansen' te bereiken. Dat wil dus níet zeggen dat vrouwen gedwongen precies hetzelfde moeten gaan doen als mannen, want dat streven zie je in sommige kringen nog wel eens.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 10:33
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-12-2004 @ 09:49 :
maar is dat te wijten aan de instelling of de realiteit dat er weinig, dan wel minder, vrouwen in de IT te vinden zijn?
Oud 22-12-2004, 11:18
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 22-12-2004 @ 10:50 :
Trouwens, in meer algemene zin wil ik nog opmerken dat ik tegen een emancipatieplicht ben. De overheid dient voorwaarden te scheppen voor gelijke behandeling van mannen en vrouwen, onder andere door gelijk loon en dergelijke af te dwingen. Maar als bij gelijke kansen sommige vrouwen besluiten om niet te gaan werken dan is dat ook prima.

Zoals altijd wordt een middel weer vaak gezien als doel. Emancipatie is een middel om het doel 'gelijke kansen' te bereiken. Dat wil dus níet zeggen dat vrouwen gedwongen precies hetzelfde moeten gaan doen als mannen, want dat streven zie je in sommige kringen nog wel eens.
Het word inderdaad geboden, in hoeverre de mensen er zelf aanspraak op maken is toch vooral hun probleem. Waarom zouden wij als maatschappij bijvoorbeeld proberen zoveel mogelijk vrouwen in het arbeidsproces te drukken terwijl ze liever thuis op de kinderen passen. Zorg ervoor dat ze kunnen als ze willen.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 14:57
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
PFff wat nou vrouwen. De meeste allochtonen kunnen niet aan een redelijke baan komen. Laat staan allochtone vrouwen!!! pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 15:11
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 22-12-2004 @ 15:57 :
PFff wat nou vrouwen. De meeste allochtonen kunnen niet aan een redelijke baan komen. Laat staan allochtone vrouwen!!! pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
wie niet voor zich opkomt krijgt niets, zo zit de wereld in elkaar.
Oud 22-12-2004, 15:48
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
T_ID schreef op 22-12-2004 @ 11:33 :
maar is dat te wijten aan de instelling of de realiteit dat er weinig, dan wel minder, vrouwen in de IT te vinden zijn?
Oud 22-12-2004, 15:58
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
T_ID schreef op 22-12-2004 @ 16:11 :
wie niet voor zich opkomt krijgt niets, zo zit de wereld in elkaar.
Ja tuurlijk komen wij voor onszelf op. Ik wel in ieder geval. Maar we zijn hier in de minderheid. Ik weet niet of je het weet maar jij kraamt echt onzin uit het slaat nergens op wat jij zegt pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 16:02
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 22-12-2004 @ 16:58 :
Ja tuurlijk komen wij voor onszelf op. Ik wel in ieder geval. Maar we zijn hier in de minderheid. Ik weet niet of je het weet maar jij kraamt echt onzin uit het slaat nergens op wat jij zegt pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
Er zijn in Nederland 8045000 mannen en 8212000 vrouwen. De vrouwen zijn dus in de meerderheid
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 16:09
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 22-12-2004 @ 17:02 :
Er zijn in Nederland 8045000 mannen en 8212000 vrouwen. De vrouwen zijn dus in de meerderheid
Ik heb het over allochtone vrouwen. Zie mijn eerste post.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 16:13
Verwijderd
Het is als allochtone jongen moeilijker een baan te krijgen dan als allochtone vrouw, mits je natuurlijk goed bent opgeleid. Ik ken genoeg allochtone meisjes die gewoon studeren en geen enkele moeite hadden met het krijgen van een stageplek of het vinden van een baan. Maar je moet natuurlijk wel wat te bieden hebben. Niemand wil een analfabeet propje in dienst nemen dat zich achter drie lagen doek verschuilt.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 16:13
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 22-12-2004 @ 17:09 :
Ik heb het over allochtone vrouwen. Zie mijn eerste post.
Allochtonen ging dit topic niet over
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 16:18
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-12-2004 @ 17:13 :
Het is als allochtone jongen moeilijker een baan te krijgen dan als allochtone vrouw, mits je natuurlijk goed bent opgeleid. Ik ken genoeg allochtone meisjes die gewoon studeren en geen enkele moeite hadden met het krijgen van een stageplek of het vinden van een baan. Maar je moet natuurlijk wel wat te bieden hebben. Niemand wil een analfabeet propje in dienst nemen dat zich achter drie lagen doek verschuilt.
Jaja, ik zeg ook niet dat dat niet zo is. Maar het gaat hier over vrouwen. En voor allochtone vrouwen is het wel moeilijker. Een familielid bijv. is hartstikke ambitieus bijv. met haar 2 studies, die ook nog een 1st class super moeilijke studies zijn. En dat zonder een nerd te zijn (ze heeft echt style en personality). En elke keer als ze dit moet vertellen als ze bijv. ergens op stage wil, reageert de ander er heel erg debiel op (jaloers). Ze vertelt dit liever ook niet tegen mensen, omdat er vaak jaloezie van Nederlanders ten op zichte van succesvolle allochtonen is. En doordat mensen hier zo dom over doen, is het meer iets waardoor ze weinig kans maakt op bepaalde dingen...terwijl het juist supergeweldig is.
De Nederlandse cultuur is meer iets zo van, doe gewoon normaal (dus niet zo fucking ambitieus), en klote allochtonen maak de toiletten schoon en houdt de mooie baantjes voor ons over.
Naja niet alle Nederlanders. Maar wel de hardcore Nederlanders.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 16:18
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 22-12-2004 @ 17:13 :
Allochtonen ging dit topic niet over
Maar die (nederlandse) vrouwen zeiken gewoon! Als een bepaalde groep hier wordt achtergesteld z ijn het wel allochtonen.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 16:23
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 22-12-2004 @ 17:18 :
(...)

De Nederlandse cultuur is meer iets zo van, doe gewoon normaal (dus niet zo fucking ambitieus), en klote allochtonen maak de toiletten schoon en houdt de mooie baantjes voor ons over.
Naja niet alle Nederlanders. Maar wel de hardcore Nederlanders.
De manier waarop jij over 'de Nederlandse cultuur' praat staat me niet bepaald aan, zeker niet als je bedenkt dat jij anderen wel verwijt te generaliseren. Ik heb zelden iemand gezien die zo ongenuanceerd post als jij. Maar daar zal ik me dit keer niet aan storen.

Het gaat erom dat de problematiek van allochtone vrouwen die geen werk kunnen krijgen, niet een probleem is waar de Nederlandse overheid veel aan kan doen. Analfabetisme en gebrek aan opleiding maar ook (met name) de sociale opvattingen in die kringen zorgen ervoor dat het voor allochtone vrouwen heel moeilijk is zich te ontwikkelen. Er zijn best initiatieven om die vrouwen vooruit te brengen. Maar dat stuit in de regel op een muur van 'dat hoort bij de cultuur'.

Dus, allochtone vrouwen, vecht het eerst eens uit met jullie mannen.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 16:28
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 22-12-2004 @ 17:18 :
Maar die (nederlandse) vrouwen zeiken gewoon! Als een bepaalde groep hier wordt achtergesteld z ijn het wel allochtonen.
Ik ben het met je eens dat allochtonen meer achtergesteld worden dan vrouwen in het algemeen, maar dat betekent niet dat de achterstelling van vrouwen daarom geen probleem is waar over gediscussieerd kan worden.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 16:30
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-12-2004 @ 17:23 :
Analfabetisme en gebrek aan opleiding maar ook (met name) de sociale opvattingen in die kringen zorgen ervoor dat het voor allochtone vrouwen heel moeilijk is zich te ontwikkelen.
Heb je mijn berichtje niet gelezen? Geen Nederlander kan daaraan tippen. Nou ja vast wel, maar heel weinig!!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 17:12
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 22-12-2004 @ 17:30 :
Heb je mijn berichtje niet gelezen? Geen Nederlander kan daaraan tippen. Nou ja vast wel, maar heel weinig!!
Waar heb je het in godsnaam over? Jij hebt een familielid dat superambitieus is en zeer succesvol. Point being? Haalt dat ene voorbeeld mijn stelling onderuit? Nee, dacht het ook niet.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 17:27
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 22-12-2004 @ 17:13 :
Maar je moet natuurlijk wel wat te bieden hebben. Niemand wil een analfabeet propje in dienst nemen dat zich achter drie lagen doek verschuilt.
Het is momenteel voor hoger opgeleide allochtonen en met name vrouwen heel moeilijk een baan te krijgen en dat laatste berust geheel op vooroordelen.

Een vrouw met hoofddoekje word gauw al in het onontwikkelde onderdrukte hoekje geduwd, ik ken zat voorbeelden van vrouwen die om hun hoofddoek zijn afgewezen terwijl ze over de juiste vereiste beschikte
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 17:41
Verwijderd
Het is gewoon een feit dat je als allochtoon in dit land gewoon niet geheel geaccepteerd word puur op basis van vooroordelen en misplaatst nationalisme.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 17:42
professor2
professor2 is offline
Citaat:
makelville schreef op 22-12-2004 @ 18:27 :
Het is momenteel voor hoger opgeleide allochtonen en met name vrouwen heel moeilijk een baan te krijgen en dat laatste berust geheel op vooroordelen.

Een vrouw met hoofddoekje word gauw al in het onontwikkelde onderdrukte hoekje geduwd, ik ken zat voorbeelden van vrouwen die om hun hoofddoek zijn afgewezen terwijl ze over de juiste vereiste beschikte
als ze voor een publieke functie in een bedrijf hebben of een functie waarin samen werken heel belangrijk is solliciteren kan ik me dat voorstellen
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 17:47
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 22-12-2004 @ 18:42 :
als ze voor een publieke functie in een bedrijf hebben of een functie waarin samen werken heel belangrijk is solliciteren kan ik me dat voorstellen
Alsof een hoofddoekje de samenwerking belemmert
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten