Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2004, 20:29
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Ochtendpracht

Mist vaart langzaam weg
op de golven van de wind
langzaam openen mijn ogen
en aanschouwen de morgenpracht.

Lichtstralen vallen door het gordijn
de zon schittert in mijn ogen
weerkaatst door mijn tranen
de ochtend begroet mij met een fluister

De wind streelt mijn haren
als ik de ramen opendoe
en een vlaag van vrede binnenhaal
dauw besprenkelt mijn gezicht
en sust mijn innerlijke brand.

Het is goed

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Weer is iets nieuws geprobeerd, ik vind het zelf wat wat hebben, vooral het einde ^^. Wat vinden jullie ervan ??? kben erg benieuwt omdat ik dit nog nooit echt zo gedaan heb.
Advertentie
Oud 22-12-2004, 20:45
Halogeen
Halogeen is offline
nou, ik moet zeggen, ik vind dit een hele vooruitgang, echt waar. Het beeld wat je gebruikt is misschien niet zo heel origineel, maar je hebt het aardig uitgewerkt. Je hebt niet meer geprobeerd interessant te doen, zo kwam het eerst op me over, maar het is nu veel natuurlijker. De vergelijkingen slaan ergens op, en je gebruikt mooie beeldspraak. (alweer vind ik het niet bijster origineel, maar als ik het vergelijk met je vorige werkjes zeker een vooruitgang).

Het enige minpuntje aan het gedicht vind ik die laatste regel: het is goed, dat had ik er namelijk zelf al uit afgeleid. Dat ligt er naar mijn idee een beetje té dik bovenop.

Het is wel doodzonde dat je schrijft: weer is wat nieuws geprobeerd, het is natuurlijk eens en kben erg benieuwt is natuurlijk ook niet goed. Benieuwd is met een d . Aan de andere kant, het bewijst wel een vorm van echtheid.
Oud 23-12-2004, 10:37
Reem
Reem is offline
Inderdaad. Ik heb gedichten van je gelezen die ik héél wat minder vond dan deze. Eigenlijk heeft Halogeen al alles gezegd: het is niet echt vernieuwend of origineel, maar ook zeker niet slecht!
Ik vind met name de derde strofe goed, hoewel ook ik op dat 'Het is goed ' iets anders zou verzinnen...
Maar ik vind dat je vooral in die derde strofe een mooi beeld schept. Goed gedaan hoor.
Oud 23-12-2004, 11:47
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 22-12-2004 @ 21:45 :
Het is wel doodzonde dat je schrijft: weer is wat nieuws geprobeerd, het is natuurlijk eens en kben erg benieuwt is natuurlijk ook niet goed. Benieuwd is met een d . Aan de andere kant, het bewijst wel een vorm van echtheid.
ach barst !

bedankt voor commentaar, ik heb het ook niet echt als orgineel gedicht geschreven, ik wou gewoon proberen of dit een beetje lukt maar dat hadden jullie ook al door ^^
en over 'het is goed', het ligt er natuurlijk aan wat dat 'het' is, maar kdenk dat ik dat wel ga veranderen. Ik zit er nu ook over na te denken om de 2e strofe te veranderen in:
"Lichtstralen vallen door het gordijn
de zon, weerkaatst door mijn tranen,
schittert in mijn ogen
de ochtend begroet mij met een fluister"
En dan om de 3e zin wat langer te maken nog iets van 'rode ogen' oid.
Want dan vind ik de strofe beter doorlopen, maar kweet nog niet zeker , wat vinden jullie ?
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten