Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-12-2004, 19:16
Mara
Mara is offline
Heej,

Wij hebben momenteel thuis een draadloos netwerk van BenQ. Geen router, dus als ik boven op mijn kamer internet wil dan moet de computer beneden aanstaan. Is niet erg, die staat toch bijna altijd aan

Nu is 't probleem echter dat het internet regelmatig wegvalt.
Mijn vraag is: Heb je dit minder met een gewone draad? En hoe werkt 't dan in grote lijnen? Gewoon een kabel in een usb-poort van beide computers? En hoe zit het met de snelheid?

Voorvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-12-2004, 19:37
skeleton
skeleton is offline
Draadloze verbindingen kunnen af en toe wel es wat problemen geven als het signaal niet sterk genoeg is ja.

Wil je het echter met gewone kabel fixen moet je die 2 pc's met elkaar verbinden via een UTP Crosscable. Hierbij moet dus wel de pc onder aanstaan als je wilt kunnen internetten, net als bij de draadloze verbinding.

Of je moet er alsnog voor kiezen om er een router tussen te knallen dan kun je internetten zonder dat de pc van onder aan hoeft te staan ( routers zijn tegenwoordig niet zo heel duur meer overigens )
Oud 24-12-2004, 19:39
Mara
Mara is offline
Met een router, kan je dan dezelfde problemen hebben? Dat het signaal dus niet sterk genoeg is?
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 21:00
Party_P
Party_P is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 24-12-2004 @ 20:39 :
Met een router, kan je dan dezelfde problemen hebben? Dat het signaal dus niet sterk genoeg is?
met draadloze routerkan dat wel, maar als je een router hebt en je gebruikt kabels zou dat geen problemen moeten geven wat betreft signaal.
Oud 25-12-2004, 13:38
Droyd
Droyd is offline
Een vriend van me heeft een belkin router en die heeft over het hele huis perfect bereik. Ikzelf heb ervaren dat 2 computers in een peer to peer netwerk best een klein/zwak bereik hebben idd.

Ik denk dat het veel uitmaakt of je al dan niet een draadloze, kwalitatief goeie, router gebruikt ipv peer to peer, als het dat is wat je wou weten.
Oud 25-12-2004, 13:59
M@rco
M@rco is offline
Een gewoon netwerk met draad is sneller en stabieler. Je koopt een Sitecom router van een paar tientjes, legt een UTP-kabeltje naar boven en voila: altijd een perfecte verbinding

Maar als het dan toch draadloos moet dan kun je denk ik het beste een goede draadloze router aanschaffen. Hou er wel rekening mee dat wireless routers vrij duur zijn, in vergelijking met een "gewone". Bij een draadloos netwerk komt ook weer meer kijken dan bij een normaal wired netwerk, zoals het instellen van de beveiliging (ik neem niet aan dat het de bedoeling is dat de buren mee internetten...).

Laatst gewijzigd op 25-12-2004 om 14:01.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 14:11
Mara
Mara is offline
Ah, ok, bedankt iedereen. We hebben nu dus draadloos peer to peer, maar het signaal is gewoon té zwak. Waarschijnlijk stappen we over op gewoon met draad en met een router, stabiliteit is toch belangrijker dan een draadje minder
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten