![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Met de rest ben ik het meer dan eens. |
![]() |
||
Citaat:
ik moet toch leren minder offtopic te gaan... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn moeder werd geopereerd en rookte al jaaaaaaaaaaaaaaaaaren.. maar vanwege die operatie mocht ze een week niet roken. Toen is ze meteen gestopt.. Ze heeft heel af en toe een moment gehad dat ze t moeilijk vond, maar ze wou t echt, dus het was goed te doen (zegt ze he ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het probleem bij veel jongeren is dat de dreiging van longkanker en algemene verslechtering van de gezondheid gewoon nog niet zo imminent is. Komt nog wel als ze veertig zijn. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() M'n vriend is ook in 1x gestopt. Volgens mij als je echt wil stoppen kun je gewoon van de een op andere dag stoppen...
||
Citaat:
M'n vriend heeft het nog steeds een beetje, ondanks dat hij al anderhalf jaar gestopt is ofzo.
||
Citaat:
Maar een tijdje niet roken is nog altijd beter dan gewoon doorpaffen, de acute effecten van roken, zoals bijveerbeeld vaatspasme, verdwijnen meteen. Een roker in Nederland levert gemiddeld 13 jaar in, ik snap echt niet dat mensen 13 jaar (gezond) leven voor roken willen inleveren. En wat betreft longkanker, het relatieve risico op longkanker bij roken is 22 (uit mijn hoofd, dus ik kan er naast zitten ![]() Nog even een statisch cijfertje, van alle rokers ontwikkeld 10 % COPD (chronic obstructive lung diseases). Ik snap echt niet waarom mensen gaan roken, ach ik neem voor me voor ook dit jaar niet te gaan roken (zal me ook echt veel moeite kosten). |
![]() |
||
Citaat:
Je moet het in één keer stoppen. De eerste week heb je het bar slecht en ben je geneigd snel weer een sigaretje te pakken. Maar als je daar eenmaal doorheen bent moet je denken 'ik heb die ergste week gehad, nu moeten de volgende weken me toch ook lukken'. Ik heb zelf overigens nooit gerookt, maar mijn vader wel (meer dan 1 pakje per dag) en is van de ene op de andere dag gestopt. Hij deed al het geld wat ie normaal aan z'n sigaretten zou besteden in een potje. Het hielp hem om een bepaald doel te hebben voor dat geld.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Ik geloof dat we het over ongeveer 6400 gevallen van lonkanker hadden en dat er iets van 6100 door roken kwamen als ik het goed heb uitgerekent.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() 2: niet 3: 4 jaar |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
::.Big Brother.:: levi's | 501 | 08-10-2005 19:54 | |
Lichaam & Gezondheid |
Stoppen met roken Aapie | 50 | 13-09-2005 13:51 | |
Drugs & Alcohol |
Stoppen met roken... Morpheus_17 | 51 | 17-06-2005 00:35 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[Grondwet] Wat heb je nu daadwerkelijk gestemd (tevens nabespreking) Draakje83 | 352 | 06-06-2005 21:33 | |
Psychologie |
Muziek #2 Verwijderd | 497 | 19-04-2005 07:59 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote piltopic, deel 10! Verwijderd | 500 | 08-03-2005 20:27 |