Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Het lijkt mij ook een aardig idee. Het is echter erg lastig te realiseren. Bovendien is het bij sommige geloven niet, of haast niet, mogelijk om er op een oudere leeftijd in te stromen. Want laten we wel zijn, wanneer kinderen uit vrije wil iets over religie vragen aan hun ouders (als deze hun dan nog niet geïndoctrineerd hebben) dan zal dat rond de 15/16 jaar zijn. In een aantal geloven hebben ze dan al belangrijke aspecten en rituelen gemist en soms zal het ook niet meer toegestaan zijn uit principe of vanwege eerder verrichtte daden, die in strijd zijn met het geloof. Maar het zou voor de wel goed zijn voor de eigen keuze voor religie en niet dat je een verplichte religie krijgt opgrdrongen.
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
de meeste mensen die overtuigd zijn van hun geloof, willen hun kinderen daar zo vroeg mogelijk deel in laten hebben. (een vb, te beginne bij de doop).
sommige mensen zien religie alleen als een ziekte, hou 'm dan bij je kindertjes vandaan. mocht je het als een zegen zien, de kindertjes gaan er niet aan ten onder. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Verder ben ik tegen het verspreiden van religie, wel voor het verschaffen van informatie erover. Maar dat zijn dan ook twee verschillenden dingen.
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Hier ben ik het weer eens met je eens. Het aan je kinderen bijbrengen van je eigen religieuze denkbeelden is gewoon onderdeel van de opvoedingstaak. Er zit geen verschil tussen religieuze denkbeelden en gewone opvattingen, normen en waarden, al is het alleen maar omdat je geen duidelijke grenzen kunt trekken tussen 'religieuze' opvattingen en 'gewone' opvattingen. In iemands persoon zijn die met elkaar dooreengeweven. En ook al zou zo'n onderscheid gemaakt kunnen worden, dan nog hebben ouders de vrijheid hun kinderen op te voeden zoals ze dat zelf willen.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Iedereen voedt zijn kinderen op aan de hand van zijn eigen denkbeelden, waarvan ze natuurlijk hopen dat hun kinderen die overnemen.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Persoonlijk vind ik dat opdringen van religies de bron van het kwaad
![]() (als het al niet is omdat het dodelijk irritant is hoeven er maar een paar gekken met genoeg macht rond te lopen om het desnoods via andere manieren bij anderen kwaadschiks door de strot te rammen. Zie Bush...)
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
verder valt natuurlijk ook heel niet op hoe je daar elke dag op school geconfronteerd wordt met trouw zweren aan god die op zijn beurt heilig amerika behoed, dat je niet kan getuigen in de rechtbank zonder in (een) god te geloven, etc etc etc. als je heel hard je best doet dan zou het idd mogelijk kunnen zijn te missen wat de instelling van Bush ten aanzien van geloof is....
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
leuke quote ken ik trouwens ook nog, bush senior heeft ooit gezegd dat atheisten eigenlijk geen burgers zouden moeten zijn, en dat hen hun rechten zouden moeten worden ontnomen. de man die dat zegt is degene die de huidige president heeft opgevoed, go figure.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Was het niet de christendom dan wel aithisme. *En wie heeft de huidige president gekozen?Juist jah ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Als je kind dus een buurtkind afrost, hem niet zeggen "dat is niet goed, dat moet je niet doen" maar vragen waarom hij het doet en waarom hij het fijn vindt dat te doen. In feite wordt het in deze maatschappij al snel onze "religie" om bepaalde dingen goed en niet goed te vinden. In de puberteit moeten we daar dan soms opeens van losbreken. Dat kan moeilijk zijn en is in principe jaren later dan nodig is. (Bij sommige mensen gebeurt het nooit omdat ze religie hebben die hun zegt wat goed en kwaad is) |
![]() |
|
Zoals al eerder iemand zei wil je je kinderen leren wat jij denkt dat het beste is. Verder kunnen ze later altijd zelf kiezen dusseh ik zie het probleem niet.
Over Bush, volgens mij is die niet zo heel christelijk alsie soms wel lijkt te zeggen. Hij is namelijk lid van 'Skull & Bones' Als je dat ff googlet weet je niet wat je tegen komt... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Iederwijs: een mooi argument voor afschaffing van het bijzonder onderwijs. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
1 het streven naar verlaging van het geboortecijfer => contraceptie, geboorteregeling, gezinsplanning |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ik denk dat je je kinderen voor moet houden wat jij goed of slecht vind, of wat goed en slecht is, en dat je ze daarna de keuze moet laten maken. in hoeverre kan een kind bepalen wat goed is en wat slecht? alle normen en waarden die jij en ik hebben, zijn ons toch enigsinds aangeleerd. wat moest je dan zonder je opvoeding? en dan niet alleen van je ouders, maar ook uit de maatschappij. er wordt je een beeld gevormd, mocht je dat tegenhouden, alsof dat kan, dan weet ik niet wat voor eindproducten je krijgt, maar ik durf het eindresultaat wel te betwijfelen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
In België zijn ze er volgens mij al niet al te ver meer vanaf. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() On-topic: Ik ben tegen het verspreiden van religie, en ik zal er ook alles aan doen om die vlotten/vloten/wat-het-meervoud-van-vlot-dan-ook-zijn-mag tot zinken te brengen. Wat een kutvergelijking eigenlijk. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal]schrijftstijl T_ID | 10 | 28-10-2005 21:52 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Literatuurbesprekingen Verwijderd | 17 | 15-07-2004 15:06 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
"Bin Laden offers Europe truce" Not for Sale | 108 | 21-04-2004 11:24 | |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 | |
Europa tegenover de Islam Klager | 58 | 24-02-2002 22:31 | |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 21:59 |