Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-12-2004, 21:14
Milly
Milly is offline
Eeej allemaal,

Doe nu HBO, mijn eerste jaar... Het gaat erg goed, haal goede cijfers en ook mijn HAVO heb ik met hele hoge cijfers afgesloten.

Nu is mij geadviseerd om er over na te denken om Universiteit te gaan doen...
Het lijkt me heel leuk en intresant, maar ik ben er wel een beetje huiverig voor...

Dus mijn vraag:
Is WO veel moeilijker dat HBO? En wat zijn de verschillen er tussen?? En wil graag ervaringen horen van mensen die de overstap hebben gemaakt!?!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-12-2004, 22:12
Verwijderd
Ligt eraan welke studie.

Overigens is het slagingspercentage van mensen die dit gedaan hebben laag.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 22:17
jbtq
jbtq is offline
Ik heb die overstap gemaakt. Van civiele techniek ( Hbo) naar aardwetenschappen ( uni). Mijn ervaring er mee is postitief. Sommige vakken loop je achter, zoals bijvoorbeeld wiskunde. Dat zou je het beste ook kunnen inhalen cq een extra curcus kunnen doen bij een instelling. De rest van de vakken zijn wel te doen, soms mis je wel enkele dingen, maar die zijn wel in te halen. Ik heb het eerste jaar zonder brokken doorlopen. Overgens hangt veel af van welke opleiding je wilt doen

Laatst gewijzigd op 26-12-2004 om 22:21.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 00:34
Love & Peace
Love & Peace is offline
ik heb een domme vraag aan jullie slimme mensen: kan je wanneer je je hbo propedeuse hebt gehaald, elke ander wo studie doen? Ik had als profiel op de havo n&t met economie, dus toen kon ik wel alles kiezen.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 10:17
Verwijderd
Ik ben overgestapt van Hbo informatica naar WO geschiedenis en heb totaal geen overstapproblemen. Enige waar ik de eerste periode beetje mee op mijn bek ging was de hoeveelheid stof voor het tentamen. Was meer dan ik op het hbo opkreeg en had er simpelweg eerder mee moeten beginnen met leren. Maargoed, dat leer je wel snel af.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 10:20
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 27-12-2004 @ 01:34 :
ik heb een domme vraag aan jullie slimme mensen: kan je wanneer je je hbo propedeuse hebt gehaald, elke ander wo studie doen? Ik had als profiel op de havo n&t met economie, dus toen kon ik wel alles kiezen.
Sommige opleidingen eisen aanvullende kennis. Een vriend van mij wilde met een HBO-P naar de universiteit om tandheelkunde te studeren, maar daar waren natuurkunde en scheikunde voor nodig op VWO-niveau. Dat was overigens onder het oude systeem, ik weet niet hoe dat werkt onder de tweede fase. Maar het zou natuurlijk wel raar zijn als je met één of andere waardeloze HBO marketing management ineens geneeskunde kon gaan studeren ofzo.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 10:29
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-12-2004 @ 11:20 :
..één of andere waardeloze HBO marketing management..
Jij weet je altijd zo leuk uit te drukken hè?

Ontopic: Maar wat wil je doen? Dezelfde richting op? Je vertelt nml niet wat je nu doet en wat je dan eventueel zou willen doen... Als je wel dezelfde richting op wilt gaan en je krijgt zelfs dit advies... Waarom niet? Dan zal het best wel haalbaar zijn. Je moet gewoon goed beginnen en hard werken. Dan kan je eerste tentamenperiode bijna niet tegenvallen en kan je daarna voor jezelf inschatten hoe je t werk moet gaan.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 11:27
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 27-12-2004 @ 11:29 :
Jij weet je altijd zo leuk uit te drukken hè?
Je kunt moeilijk beweren dat wanneer je de ambitie hebt om tandheelkunde te studeren HBO marketing management niet waardeloos is.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 13:33
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-12-2004 @ 12:27 :
Je kunt moeilijk beweren dat wanneer je de ambitie hebt om tandheelkunde te studeren HBO marketing management niet waardeloos is.
Je noemde die studie waardeloos... Niet het feit om met die studie tandheelkunde te gaan doen. Natuurlijk is je vooropleiding als marketing management waardeloos als je tandheelkunde wilt gaan doen. Maar aangezien je wel vaker denigrerend doet over hbo-opleidingen is het nogal begrijpelijk dat ik deze ook zo opvatte en niet zoals jij hem nu uitlegt.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 13:35
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ja, begrijpelijk. Veel mensen denken dat het wel meevalt om die stap te maken naar de Universiteit. Daarom valt het ook zo vaak tegen en zijn er maar weinig die slagen.

Maar als zij dit advies nou krijgt. Die zullen ze dr niet zomaar geven. En als ze zich goed beseft wat de verschillen zijn van beide niveaus...
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 14:29
Verwijderd
Ik begrijp je redenatie maar hier koos ik voor een andere uitleg. Overigens blijft natuurlijk overeind dat HBO marketing management nou niet bepaald het neusje van de zalm is en dat ook op HBO-niveau in dat vakgebied betere opleidingen te doen zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 21:39
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik zou gewoon eerst het HBO afmaken... vaak is de stap naar de Uni na 1 jaar HBO veel groter dan dat je die na 4 jaar HBO maakt. Ook al haal je goede cijfers... maja dat is mijn eigen mening en ook dingen die ik van anderen hoor die zoiets gedaan hebben, de keuze is uiteindelijk aan jou.

Het ligt een beetje ook er aan welke opleiding ja, ik deed een economische richting (Bedrijfseconomie) en daar vielen veel mensen op de Uni na 1 jaar HBO propedeuse af. Daarbij komt het nog eens dat veel bedrijven liever HBO'ers in dienst nemen dan WO'ers omdat die meer praktijkgericht zijn opgeleid.

Nu ff over de moeilijkheidsgraad en verschillen (eigen ervaringen): Ik zit trouwens nu ook op het WO na 4 jaar HBO gedaan te hebben. Ik vind het WO niet moeilijker maar qua leerstof veel en veel meer. Verder vind ik dat je meer individueler moet werken, terwijl je bij het HBO meer opdrachten in groepjes moest inleveren. Verder is het WO dus meer theoretischer gericht en het HBO wat praktischer (althans dus in de economische richtingen Bedrijfseconomie en Accountancy). Nadeel bij het WO (althans bij mij dan) is dat je minder punten met elkaar kunt compenseren, bij het HBO was dat meer het geval.
Oud 28-12-2004, 00:24
miro
miro is offline
Ik heb HBO gedaan (dus niet alleen P) en zelfs dan is t nog heeeel moeilijk. Als je denkt dat je t aan kunt kun je het proberen. Maar je hebt meer zekerheid als je eerst je HBO afmaakt denk ik. WO ben je veel meer een nummer, er wordt veel van je verwacht en als je nog 100 duizend andere dingen te doen hebt dan zitten ze daar niks mee. Het is minder persoonlijk zeg maar, bovendien vergt het veel meer zelfdicipline.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 01:38
Sartre
Sartre is offline
Ik heb eerst HBO geschiedenis Propedeusejaar gedaan en ik doe nu geschiendenis op de universiteit. (uva) Ik vond de overstap helemaal niet zo groot. Wel krijg je minder les en moet je dus meer zelf doen, maar dat had ik erg verwacht. Ik haal lang niet alle tentames in één keer, maar ik vind het ook niet erg om er wat langer over te doen. Het komt gewoon omdat ik zelf niet zo veel voor mn studie doe. Ik vind het studentenleven veel te leuk!
Oud 28-12-2004, 22:54
AsianDF
AsianDF is offline
Wil dezelfde stap maken volgend jaar. Laat het dan wel weten terzijnertijd
Oud 29-12-2004, 00:13
bamiPoep
bamiPoep is offline
dit was op gegeven moment ook mijn voornemen en toen haalde ik 1 tenatamen niet! (op 0.2 punten
Oud 29-12-2004, 08:13
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 27-12-2004 @ 14:35 :
Maar als zij dit advies nou krijgt. Die zullen ze dr niet zomaar geven. En als ze zich goed beseft wat de verschillen zijn van beide niveaus...
Goede cijfers halen op het HBO zegt niet altijd voldoende over de slagingskans op het WO. Ik kan een eenvoudig voorbeeld aanhalen, de beste HBO-recht studenten zijn veelal niet in staat om het WO niveau bij te benen.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 09:35
NN
NN is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 29-12-2004 @ 09:13 :
Goede cijfers halen op het HBO zegt niet altijd voldoende over de slagingskans op het WO. Ik kan een eenvoudig voorbeeld aanhalen, de beste HBO-recht studenten zijn veelal niet in staat om het WO niveau bij te benen.
Maar dat komt omdat men bij HBO-recht niet echt op de juridische inhoud in gaat, maar slechts wat algemeen een wetboekje doorbladert.
Oud 29-12-2004, 10:00
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 29-12-2004 @ 09:13 :
Zucht.. Ze krijgt toch ádvies om het te doen? Van docenten? Lijkt mij niet dat die wat loze dingen gaan roepen omdat ze er geen verstand van hebben.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 10:32
Verwijderd
Gewoon proberen een jaartje, gaat het niet kan je toch gewoon weer terug naar het hbo?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Blackwater_park schreef op 29-12-2004 @ 11:32 :
Gewoon proberen een jaartje, gaat het niet kan je toch gewoon weer terug naar het hbo?
Idd, dat zou ik ook doen, de kans is groot dat TS het aankan (aangezien het geadviseerd wordt), wanneer je het echt niet aankan - en dat betwijfel ik - dan kan je altijd nog terug. Ik zou het absoluut proberen.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 14:48
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
NN schreef op 29-12-2004 @ 10:35 :
Maar dat komt omdat men bij HBO-recht niet echt op de juridische inhoud in gaat, maar slechts wat algemeen een wetboekje doorbladert.
Volgens de docenten ligt het probleem daar bij het volgende: "... de beste hbo-studenten. Maar we moeten ze flink bijspijkeren, want ze zijn absoluut nog niet geschikt. Het analytische denken en het niveau is aan de universiteit veel hoger dan aan de hogeschool."

Kortom, het abstracte denken gaat HBO'ers vaak niet goed af als ze op de universiteit terechtkomen, dat heeft niet zozeer te maken met dat ze alleen 'algemeen een wetboekje doorbladeren'.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 14:49
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 29-12-2004 @ 11:00 :
Zucht.. Ze krijgt toch ádvies om het te doen? Van docenten? Lijkt mij niet dat die wat loze dingen gaan roepen omdat ze er geen verstand van hebben.
HBO docenten roepen wel meer.

TS heeft trouwens niet aangegeven welke studie het zou betreffen, ik ben benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 17:48
NN
NN is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 29-12-2004 @ 15:48 :
Volgens de docenten ligt het probleem daar bij het volgende: "... de beste hbo-studenten. Maar we moeten ze flink bijspijkeren, want ze zijn absoluut nog niet geschikt. Het analytische denken en het niveau is aan de universiteit veel hoger dan aan de hogeschool."

Kortom, het abstracte denken gaat HBO'ers vaak niet goed af als ze op de universiteit terechtkomen, dat heeft niet zozeer te maken met dat ze alleen 'algemeen een wetboekje doorbladeren'.
Ik bedoel maar aan te geven dat ze niet meer doen dan het leren toepassen van wetten. Rechtsbeschouwelijke dingen als rechtsfilosofie, rechtsgeschiedenis, rechtsvergelijking, etc. zijn dan ook volslagen vreemd voor een HBO'er.
Oud 29-12-2004, 22:47
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 29-12-2004 @ 15:48 :

Ik wil niet bijdehand doen, maar je kan natuurlijk moeilijk op de conclusie van één docent afgaan.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 01:00
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Snees schreef op 29-12-2004 @ 23:47 :
Ik wil niet bijdehand doen, maar je kan natuurlijk moeilijk op de conclusie van één docent afgaan.
Dat is niet de conclusie van één docent, dat is de conclusie die men trok in Utrecht naar aanleiding van het schakeltraject wat men daar hanteert tussen HBO en WO.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 08:59
annetjuh
annetjuh is offline
het doorstromen (?) wordt steeds moeilijker en steeds meer opleidingen vragen aanvullende eisen. Want het is ook niet echt fair. Want zo zou je met havo, een jaartje HBO alle universtitaire opleidingen mogen doen. Ze willen steeds meer dat je gewoon HBO afmaakt enzo. Wat te begrijpen is.

ontopic.
Je kunt wel vragen hier aan mensen die het hebben gedaan. maar vermeld dan op z'n minst wat je dan wil gaan doen. lijkt me wel handig.
En als je economie had op HAVO en niet echt op HBO. Voldoe je niet omdat het niet het juiste niveau is.

Alles wat hierboven staat heeft mijn mentor van de middelbare mij verteld. Ik wou namelijk dierenarts worden. Waar ik nu al afgestapt ben
Oud 30-12-2004, 18:52
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik weet hoe vwo'ers denken, ik heb zelf 4 jaar vwo gedaan en mn beste vriendinnen hebben hun vwo examen gehaald. Heb zelf dus uiteindelijk havo gedaan. Maar ik kan je zeggen dat het toepassen, logisch nadenken etc. mij makkelijker afgaat dan dingen simpel in een boek opzoeken of dingen letterlijk in je hoofd te stampen. Zo zullen er zeker hbo'ers zijn die écht wel een universitaire opleiding aankunnen. Ze moeten alleen reëel zijn en zich goed beseffen wat de verschillen zijn en of ze dit aan zouden kunnen. Dat doen er misschien veel niet waardoor je van die "malloten" op de universiteit krijgt.

Maar dat vooroordeel van hbo'ers is wel eens irritant ja (zeker mijn opleiding gezien).
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 21:57
spemmey
spemmey is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-12-2004 @ 15:29 :
Overigens blijft natuurlijk overeind dat HBO marketing management nou niet bepaald het neusje van de zalm is en dat ook op HBO-niveau in dat vakgebied betere opleidingen te doen zijn.

Waar is dat nou weer op gebaseerd? Jij denkt echt dat je alles weet he....
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 21:59
Verwijderd
Citaat:
spemmey schreef op 30-12-2004 @ 22:57 :
Dat is gewoon zijn mening. Hoogstwaarschijnlijk gebaseerd op persoonlijke ervaring, en ik deel die mening.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 22:04
Verwijderd
Citaat:
spemmey schreef op 30-12-2004 @ 22:57 :
Ik denk niet dat ik alles weet. Voor de dingen die ik niet weet pak ik bronnen erbij. En uit de bron 'Elsevier Keuzegids Hoger Onderwijs 2004', om er maar één te noemen, blijkt de stelling die ik hier ook verdedig.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 22:26
spemmey
spemmey is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-12-2004 @ 22:59 :
Dat is gewoon zijn mening. Hoogstwaarschijnlijk gebaseerd op persoonlijke ervaring, en ik deel die mening.

Als dat zijn mening is, is dat niet iets wat 'overeind staat' zoals hij 'wijs' vermeldt....

En wat betreft jouw kennis,ongelofelijk nare man, ik bedoel te zeggen dat jij werkelijk in IEDER topic waar ook maar een beetje gesproken wordt over de overstap naar HBO --> WO, verschil tussen HBO --> WO of enig ander contrast daartussen je stem moet laten horen. Je brengt het nieuws alsof het uit een krantje komt en geeft altijd goede info maar het is toch een beetje jammer dat je hierbij geen kans voorbij laat gaan om even terloops te melden om impliceren dat HBO voor kneusjes is en dat je vooral een enorme minachting hebt voor opleiding richting marketing oid, hiermee indirect implicerend dat jij WO doet (goed zeg *klapklap*) en enorm wetenschappelijk bezig bent en...pffftt ondernemingsrecht nog wel poehpoeh...

Sjongejonge wat doe jij je naam eer aan. Een mening ok, maar weleens van respect gehoord?

Ik heb het al eerder gezegd: doe niet zo minachtend over andere mensen/studies/niveaus. Iedereen doet zijn best. Misschien soms mensen in lagere niveaus wel meer dan in hoge. Denk daar voortaan eens aan.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 22:30
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
spemmey schreef op 30-12-2004 @ 23:26 :
Als dat zijn mening is, is dat niet iets wat 'overeind staat' zoals hij 'wijs' vermeldt....

En wat betreft jouw kennis,ongelofelijk nare man, ik bedoel te zeggen dat jij werkelijk in IEDER topic waar ook maar een beetje gesproken wordt over de overstap naar HBO --> WO, verschil tussen HBO --> WO of enig ander contrast daartussen je stem moet laten horen. Je brengt het nieuws alsof het uit een krantje komt en geeft altijd goede info maar het is toch een beetje jammer dat je hierbij geen kans voorbij laat gaan om even terloops te melden om impliceren dat HBO voor kneusjes is en dat je vooral een enorme minachting hebt voor opleiding richting marketing oid, hiermee indirect implicerend dat jij WO doet (goed zeg *klapklap*) en enorm wetenschappelijk bezig bent en...pffftt ondernemingsrecht nog wel poehpoeh...

Sjongejonge wat doe jij je naam eer aan. Een mening ok, maar weleens van respect gehoord?

Ik heb het al eerder gezegd: doe niet zo minachtend over andere mensen/studies/niveaus. Iedereen doet zijn best. Misschien soms mensen in lagere niveaus wel meer dan in hoge. Denk daar voortaan eens aan.
lange tenen ?
Oud 31-12-2004, 00:18
Verwijderd
Citaat:

(...yadda yadda ik voel me persoonlijk aangevallen en verlies daardoor mijn vermogen inhoudelijk en rationeel te reageren...)

Denk daar voortaan eens aan.
Goed bezig
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 12:31
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-12-2004 @ 23:04 :
Ik denk niet dat ik alles weet. Voor de dingen die ik niet weet pak ik bronnen erbij. En uit de bron 'Elsevier Keuzegids Hoger Onderwijs 2004', om er maar één te noemen, blijkt de stelling die ik hier ook verdedig.
Elsevier moet je ok niet altijd even serieus nemen. Zij komen aan hun oordelen op basis van een paar telefoontjes met eigenwijze hoogleraren...
Oud 31-12-2004, 12:36
Verwijderd
Citaat:
Iedereen doet zijn best. Misschien soms mensen in lagere niveaus wel meer dan in hoge. Denk daar voortaan eens aan.
Hier ga je de mist in. Het aantal mensen dat werkelijk zijn/haar best doet en 80 uur per week studeert om iets te halen dat eigenlijk boven zijn/haar niveau is, is juist ontzettend klein. Dat heeft niks met respect te maken.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 12:47
Verwijderd
Ik zie sowieso absoluut niet in waarom iemand die meer zijn best doet voor altijd kritiekloos zou moeten blijven. Als iemand keihard zijn best doet voor een nutteloze opleiding, dan maakt zijn of haar lovenswaardige inzet die opleiding niet ineens een stuk nuttiger.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 13:02
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 31-12-2004 @ 13:47 :
Ik zie sowieso absoluut niet in waarom iemand die meer zijn best doet voor altijd kritiekloos zou moeten blijven. Als iemand keihard zijn best doet voor een nutteloze opleiding, dan maakt zijn of haar lovenswaardige inzet die opleiding niet ineens een stuk nuttiger.
Zoals bij staats en bestuursrecht.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 13:04
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 31-12-2004 @ 14:02 :
Ach, er moeten ook mensen zijn die zich bezighouden met vergunningen voor boompjes en schuttingen, anders bestormen die vervelende mensen maar de kantoren van de echte juristen.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 13:09
spemmey
spemmey is offline
Citaat:
nare man schreef op 31-12-2004 @ 13:47 :

Dat TOONTJE van jou *braak*

Ik bedoel alleen te zeggen dat je niet zo minachtend moet doen, had ik al zes keer gezegd maargoed als je het nog een keer wilt horen... Waarom zou jij beter zijn dan een ander? Dat is wat jij steeds maar weer wilt laten blijken.

En ik zou niet meer rationeel en inhoudelijk kunnen reageren op jou? Wat is er aan mijn reactie dan niet rationeel, leg dat eens uit. Ik zeg jou dat je neerbuigend bezig bent en dat je daarmee op moet houden. Lijkt me niks irrationeels aan.

Ik ben met je eens dat ik me persoonlijk aangevallen voel; ik ben namelijk precies iemand over wie jij altijd zijn minachting laat blijken (HBO CE ja...Sport en Entertainment Marketing, als je wil zal ik je er eens wat over vertellen dan kan je zien dat het niet nutteloos is, da halve wereld draait op marketing). Juist daardoor zie ik extra hoe jij steeds maar weer mensen aanvalt die volgens jouw mening nutteloos bezig zijn....En nee, dat kan ik gewoon niet hebben! Ik snap niet waarom jij nuttiger bezig zou zijn dan ik, of waarom jouw studie beter is. Laat iedereen toch in zijn waarde, je kan er niet over oordelen. Als ik had gewild had ik ook jouw studie kunnen doen, en zat ik misschien nu naast je in de kroeg en paste ik wel in je straatje Ik heb alleen gekozen te doen wat ik leuk vind.

Ik hoop dat je het nu ook maar een beeeeetje begrijpt, of in ieder geval je best doet. Want ook je toontje in je reactie op mijn vorige post laat blijken dat je mij maar een of ander dom schaap vindt en dat je daar je tijd niet aan wilt verspillen. Misschien moet je eens iets van een ander aannemen. Het is namelijk wel degelijk waar dat je enorm triest bezig bent.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 13:29
Verwijderd
Het is volkomen waar, goed betoog! Dat dat even gezegd werd!
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 13:48
NN
NN is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 31-12-2004 @ 14:02 :
Kijk naar het programma van Moskofiets en het wordt weer duidelijk wat het nut van de strafrechtjuristen in deze wereld is.
Oud 31-12-2004, 13:51
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 31-12-2004 @ 14:04 :
Ach, er moeten ook mensen zijn die zich bezighouden met vergunningen voor boompjes en schuttingen, anders bestormen die vervelende mensen maar de kantoren van de echte juristen.
Ach, er moeten ook studeerkamergeleerden zijn die zich bezighouden met schikkingen en bedrijfstransacties, anders bestormen die vervelende mensen maar de kantoren van de echte juristen die werkzaam zijn in het openbaar bestuur.
Oud 31-12-2004, 14:13
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
spemmey schreef op 31-12-2004 @ 14:09 :ik ben namelijk precies iemand over wie jij altijd zijn minachting laat blijken (HBO CE ja...Sport en Entertainment Marketing
Deze openbaring slaat in als een bom zeg.

Citaat:
Als ik had gewild had ik ook jouw studie kunnen doen
De kans daarop is erg klein.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 14:15
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
NN schreef op 31-12-2004 @ 14:48 :
Kijk naar het programma van Moskofiets en het wordt weer duidelijk wat het nut van de strafrechtjuristen in deze wereld is.
Bait, hook, line and sinker.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 15:58
Vice
Vice is offline
Citaat:
spemmey schreef op 31-12-2004 @ 14:09 :

Ik hoop dat je het nu ook maar een beeeeetje begrijpt, of in ieder geval je best doet. Want ook je toontje in je reactie op mijn vorige post laat blijken dat je mij maar een of ander dom schaap vindt en dat je daar je tijd niet aan wilt verspillen. Misschien moet je eens iets van een ander aannemen. Het is namelijk wel degelijk waar dat je enorm triest bezig bent.
Relax. Je moet niet zoveel van andere aantrekken. En helemaal niet op internet. Dat jij in jouw ogen een leuke opleiding volgt en hoopt later een leuke baan mee te krijgen is toch veel belangrijker.

Maar ik ben blij dat er ook mensen zijn (zoals jij) die iedereen gelijkwaardig behandelt ongeacht die persoon MBO, HBO of WO doet.
Oud 31-12-2004, 17:34
NN
NN is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 31-12-2004 @ 15:15 :
Bait, hook, line and sinker.
Wat?
Oud 31-12-2004, 18:30
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
NN schreef op 31-12-2004 @ 18:34 :
Wat?
Ken je de uitdrukking niet?

Terzijds, de kluwershop biedt NJB 4 weken (dus 4 exemplaren) gratis op proef. Go for it.

Laatst gewijzigd op 31-12-2004 om 18:45.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 11:31
NN
NN is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 31-12-2004 @ 19:30 :
Ken je de uitdrukking niet?

Terzijds, de kluwershop biedt NJB 4 weken (dus 4 exemplaren) gratis op proef. Go for it.
Nee.

Wat moet ik trouwens met NJB? Daar staat alleen maar geneuzel over arresten van de Hoge Raad in.
Ik heb natuurlijk veel liever een lidmaatschap van AB of JB (Algemeen Bestuursrecht en Jurisprudentie Bestuursrecht, voor het geval dat je ze niet kent).
Reageren

Regels voor berichten