Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2004, 11:01
Inside Outsider
Inside Outsider is offline
Ik weet niet zeker of het hier hoort, anders verplaats het maar.

Wat houdt het in? Een penitentiair programma houdt in dat de resterende straftijd onder toezicht en begeleiding kan worden ingevuld met activiteiten geheel of gedeeltelijk buiten de inrichting.

Nu zit het zo dat mijn vriend een straf heeft van 5 maanden, in een halfopen gevangenis. Hji mag elke week bezoek ontvangen en om de 4 weken een weekend naar huis, van vrijdag ochtend tot maandag middag. Hij zat hiervoor al 3 jaar te wachten tot ie werd opgeroepen. Afgelopen maandag 20 dec moest ie gaan en was ie daar, werd ie naar huis gestuurd omdat de cellen te vol waren. Hij mocht zelf een nieuwe datum kiezen en dat werd vrijdag 24 dec. voor een electrische bandje komt hij niet in aanmerking, omdat dat maar gaat tot de 3 maanden. En wanneer je boven die 3 maanden zit, moet je minimaal een half jaar vastzitten om in aanmerking te komen om de laatste paar weken zo'n bandje te krijgen. Het enigste wat hij waarschijnlijk wel mag doen is buiten de gevangenis werken voor 40 uur waarbij hij een loon verdient van 17euro per uur. Hij heeft mij gevraagd of ik kan zoeken naar een project waarbij de baas een gedetineerde aanneemt om 5 maanden voor hem te gaan werken. IK kan alleen niks vinden, en op deze manier wilde ik vragen of iemand hier misschien iets weet. Hij is geen gevaarlijk jongen, anders zat ie wel in een gesloten inrichting en was ie niet vrijwillig daarheen gegaan. Hij heeft tussen zijn 20 en 22 auto's gejat en in rondgereden zonder rijbewijs. Domme fout, heel dom. Maar niet meer terug te draaien.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-12-2004, 12:24
Verwijderd
Hier vind je geen werk en zeker niet voor iemand met een stafblad.

Slotje?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 13:42
Chimera
Chimera is offline
Kijk eens op http://forum.paupers.com/.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 14:18
juno
juno is offline
Reclassering?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 14:25
Verwijderd
Dat lijkt me heel moeilijk te vinden. Misschien kan hij zelf bij zoveel mogelijk bedrijven langs gaan, geen idee of dat werkt...
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 14:56
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 27-12-2004 @ 15:25 :
Dat lijkt me heel moeilijk te vinden. Misschien kan hij zelf bij zoveel mogelijk bedrijven langs gaan, geen idee of dat werkt...
ehm... hij zit in de gevangenis (of een half open inrichting oid)
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 14:56
Sithan
Sithan is offline
Weten ze daar bij die inrichting niets van dan?
Ik zou inderdaad met de reclassering contact opnemen.
Oud 27-12-2004, 15:09
Verwijderd
Citaat:
Alex schreef op 27-12-2004 @ 15:56 :
ehm... hij zit in de gevangenis (of een half open inrichting oid)
Hij mag af en toe een weekend naar huis. En naast langs gaan kan hij ook brieven gaan schrijven.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 15:39
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 27-12-2004 @ 16:09 :
Hij mag af en toe een weekend naar huis. En naast langs gaan kan hij ook brieven gaan schrijven.
Dat lijkt mij ook...?

En/of idd bij die inrichting informeren of zij niet meer informatie en/of adressen hebben.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 10:36
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
misschien kun je eens uitleggen waarom een werkgever een gedetineerde aan zou nemen ? en waarom verdient-ie dan 17 euro per uur; betaald de werkgever dat, of de staat ?

daarnaast vind ik t vrij veel, zeker voor een gedetineerde. dat is 4*40*17=2720 euro per maand. stel dat t bruto is, hou je ong. 1800 euro over; ik dacht dat t idee van straffen was dat er wat geleerd werd, maar dat gebeurd op die manier natuurlijk niet.

daarnaast, waarom zit hij niet gewoon een straf uit in een 'gewone' gevangenis ? kweenie hoor, maar je zegt dat hij niet 'gevaarlijk' is, maar 20 auto's jatten vind ik geen kleinigheidje.

op zich lullig voor je dat je vriendje in de bak zit, maar dat heeft een reden. hij zou zelf werk kunnen zoeken - hij mag af en toe weg en hij kan brieven schrijven. ik zou sowieso al niemand aannemen die zn vriendin werk laat zoeken, omdat je dan niet weet wie je echt aanneemt en omdat t nogal slap overkomt.

maar ff samengevat : probeer jezelf eens te verplaatsen in een potientiele werkgever, en bedenk WAAROM je een gedetineerde aan zou nemen. misschien zijn er wel voordelen; benadruk die dan ook. ga geen brieven schrijven van 'hoi, mijn vriendje is een crimineel, heb je werk, want ik vind m lief' en zo, maar probeer uit te zoeken waarom je zelf een gedetineerde - (niet alleen je vriendje) - aan zou nemen, en gebruik dat om werk te vinden. niemand neemt een gedetineerde aan zonder er voordeel bij te hebben, er zijn zat mensen zonder strafblad voor hetzelfde baantje.
Oud 28-12-2004, 10:39
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 28-12-2004 @ 11:36 :
kweenie hoor, maar je zegt dat hij niet 'gevaarlijk' is, maar 20 auto's jatten vind ik geen kleinigheidje.
Volgens mij staat er wat anders: "Hij heeft tussen zijn 20ste en 22ste auto's gejat en in rondgereden zonder rijbewijs."

Tuurlijk is het geen kleinigheidje, maar het maakt iemand niet meteen gevaarlijk en dat is wat TS zei.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 11:00
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-12-2004 @ 11:39 :
Volgens mij staat er wat anders: "Hij heeft tussen zijn 20ste en 22ste auto's gejat en in rondgereden zonder rijbewijs."

Tuurlijk is het geen kleinigheidje, maar het maakt iemand niet meteen gevaarlijk en dat is wat TS zei.
... dus dan kunnen t er ook meer zijn he... en goed gebruik van de nederlandse taal voorkomt dit soort misverstanden.
daarnaast, tis geen antwoord op mijn vraag : waarom zou je een gedetineerde aannemen ?
Oud 28-12-2004, 11:05
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 28-12-2004 @ 12:00 :
... dus dan kunnen t er ook meer zijn he... en goed gebruik van de nederlandse taal voorkomt dit soort misverstanden.
Idd.
Citaat:
daarnaast, tis geen antwoord op mijn vraag : waarom zou je een gedetineerde aannemen ?
Volgens mij heb ik ook niet gezegd dat het een antwoord op die vraag was?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 12:50
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-12-2004 @ 12:05 :
Idd.

Volgens mij heb ik ook niet gezegd dat het een antwoord op die vraag was?
weet ik. ik probeer alleen de TS tot antwoord te bewegen. je verplaatsen in de persoon waar je iets van gedaan wilt krijgen geeft vaak een hoop inzicht.
Reageren

Regels voor berichten