misschien kun je eens uitleggen waarom een werkgever een gedetineerde aan zou nemen ? en waarom verdient-ie dan 17 euro per uur; betaald de werkgever dat, of de staat ?
daarnaast vind ik t vrij veel, zeker voor een gedetineerde. dat is 4*40*17=2720 euro per maand. stel dat t bruto is, hou je ong. 1800 euro over; ik dacht dat t idee van straffen was dat er wat geleerd werd, maar dat gebeurd op die manier natuurlijk niet.
daarnaast, waarom zit hij niet gewoon een straf uit in een 'gewone' gevangenis ? kweenie hoor, maar je zegt dat hij niet 'gevaarlijk' is, maar 20 auto's jatten vind ik geen kleinigheidje.
op zich lullig voor je dat je vriendje in de bak zit, maar dat heeft een reden. hij zou zelf werk kunnen zoeken - hij mag af en toe weg en hij kan brieven schrijven. ik zou sowieso al niemand aannemen die zn vriendin werk laat zoeken, omdat je dan niet weet wie je echt aanneemt en omdat t nogal slap overkomt.
maar ff samengevat : probeer jezelf eens te verplaatsen in een potientiele werkgever, en bedenk WAAROM je een gedetineerde aan zou nemen. misschien zijn er wel voordelen; benadruk die dan ook. ga geen brieven schrijven van 'hoi, mijn vriendje is een crimineel, heb je werk, want ik vind m lief' en zo, maar probeer uit te zoeken waarom je zelf een gedetineerde - (niet alleen je vriendje) - aan zou nemen, en gebruik dat om werk te vinden. niemand neemt een gedetineerde aan zonder er voordeel bij te hebben, er zijn zat mensen zonder strafblad voor hetzelfde baantje.