Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2004, 09:52
misspiggie
misspiggie is offline
Ik heb denk ik al een paar weken een vaginale schimmelinfectie maar ik weet t niet zeker, en durf ook niet naar de dokter te gaan..
IK heb de laatste tijd erg veel last van afscheiding, en dat voel je lopen, laatst had ik oud roze afscheiding ik snap der nix van.. heeft dat er mee te maken ???
En als ik aan de pil ga, gaat t dan misschien over?

Misschien weet iemand antwoorden op me vragen, want ben er best wel ongerust over...alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 09:58
Kaneelstok
Kaneelstok is offline
Naar de dokter gaan en wel METEEN

Niet luisteren naar wat mensen hier zeggen, zij zijn geen dokters en ze kunnen het niet zien.

Jammer dat je je schaamt, maar je kan beter je schaamte tegemoet zien en het probleem oplossen dan dat je deze niet tegemoetkomt en permanente schade oploopt die nog veel beschamender is.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 10:15
elledc
elledc is offline
Citaat:
Kaneelstok schreef op 29-12-2004 @ 10:58 :

Niet luisteren naar wat mensen hier zeggen, zij zijn geen dokters en ze kunnen het niet zien.
Hier zijn forummers die misschien ook dezelfde ervaring hebben en dan kunnen ze wel advies geven.

Ik heb nooit een infectie gehad maar het kan wel zijn dat je menstruatie onregelmatig is ... verder zou ik het ook niet weten.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 10:27
Verwijderd
Pil zal niet helpen wanneer het een schimmelinfectie is. Je komt er ook zelf niet vanaf wanneer het een schimmelinfectie is. Ik begrijp dat het niet fijn is hiermee naar de dokter te gaan, maar zet je tanden op elkaar en ga daar een kwartiertje naar binnen. 't Zal zoveel makkelijker zijn dat er zelf mee rond te blijven lopen.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 10:36
Kaneelstok
Kaneelstok is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 29-12-2004 @ 11:15 :
Hier zijn forummers die misschien ook dezelfde ervaring hebben en dan kunnen ze wel advies geven.

Ik heb nooit een infectie gehad maar het kan wel zijn dat je menstruatie onregelmatig is ... verder zou ik het ook niet weten.
Nee, fucking bullshit

Heb je niks aan. Een forummer is geen dokter. Ze zullen soms best gelijk hebben, maar het is nooit een garantie voor wat dan ook. Een dokter zal het soms ook mis hebben, maar die heeft tenminste een opleiding achter de rug en wat werkervaring.

Je moet naar een dokter gaan, die kan KIJKEn wat er mis is ipv op jouw verhaaltje afgaan. Misschien is het zelfs geen schimmelinfectie. Weet jij veel.

Dat is toch opzich ook al een aanname die niet gemaakt is door een dokter?

Laat er naar kijken....
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 10:41
Verwijderd
Citaat:
Kaneelstok schreef op 29-12-2004 @ 11:36 :
Nee, fucking bullshit

Heb je niks aan. Een forummer is geen dokter. Ze zullen soms best gelijk hebben, maar het is nooit een garantie voor wat dan ook. Een dokter zal het soms ook mis hebben, maar die heeft tenminste een opleiding achter de rug en wat werkervaring.

Je moet naar een dokter gaan, die kan KIJKEn wat er mis is ipv op jouw verhaaltje afgaan. Misschien is het zelfs geen schimmelinfectie. Weet jij veel.

Dat is toch opzich ook al een aanname die niet gemaakt is door een dokter?

Laat er naar kijken....
Volgens mij zeggen veel forummers hier juist eerder dat je naar de dokter moet gaan, dan dat ze tips gaan geven. Zeker bij dit soort dingen. Ik snap niet waar je je zo druk om maakt, we zeggen toch juist dat ze naar de dokter moet gaan?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 10:45
Kaneelstok
Kaneelstok is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 29-12-2004 @ 11:41 :
Volgens mij zeggen veel forummers hier juist eerder dat je naar de dokter moet gaan, dan dat ze tips gaan geven. Zeker bij dit soort dingen. Ik snap niet waar je je zo druk om maakt, we zeggen toch juist dat ze naar de dokter moet gaan?
Waar ik me druk om maak is dat dit meisje geen zin heeft om naar de dokter te gaan en dat ze advies zal aangrijpen wat in haar voordeel pleit om niet een bezoekje aan de dokter te plegen.

Het is gewoon duidelijk dat de enige oplossing is naar de dokter gaan. Klaar.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 10:46
Verwijderd
Citaat:
Kaneelstok schreef op 29-12-2004 @ 11:45 :
Waar ik me druk om maak is dat dit meisje geen zin heeft om naar de dokter te gaan en dat ze advies zal aangrijpen wat in haar voordeel pleit om niet een bezoekje aan de dokter te plegen.

Het is gewoon duidelijk dat de enige oplossing is naar de dokter gaan. Klaar.
Helemaal mee eens, ze moet absoluut naar de dokter gaan, maar ze moet ook begrijpen dat de dokter juist hiervoor is en heeft geleerd. 't Moet, maar het is niet erg.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 10:48
Kaneelstok
Kaneelstok is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 29-12-2004 @ 11:46 :
Helemaal mee eens, ze moet absoluut naar de dokter gaan, maar ze moet ook begrijpen dat de dokter juist hiervoor is en heeft geleerd. 't Moet, maar het is niet erg.
We zijn het eens dus

Mjah sorry als ik misschien wat bot en lomp overkwam maar ik voorzag dat mensen allerlei wijsheden gingen vertellen die puur speculatief zijn omdat je de situatie niet kan inschatten op basis van dit.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 11:00
HoloDoc
HoloDoc is offline
Kaneelstok heeft uiteraard helemaal gelijk, en met een textverhaaltje hier valt nooit met zekerheid te zeggen wat er aan de hand is.
dus even naar je huisarts.
Als je het vervelend vind vraag dan een vriendin mee
succes ermee
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 11:02
Plo
Plo is offline
er is weinig tot niets dat doktoren nog niet gezien hebben,

dus maak je daar maar geen zorgen over.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 11:05
Verwijderd
@Kaneelstok: En de 'basis' van waarop jij zo reageert zijn geen aannames die niet gemaakt zijn door iemand die in de toekomst kan kijken en/of alle users van dit forum persoonlijk door en door kent?

@TS: 'k zou idd toch even langs de dokter gaan, hoe moeilijk dat misschien ook is.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 11:08
mrsjones
mrsjones is offline
Volgens mij is elke vrouw daar wel een keertje voor naar de dokter geweest.

Heb het ook gehad. Hij keek niet eens raar op.
Oud 29-12-2004, 11:13
Verwijderd
Citaat:
mrsjones schreef op 29-12-2004 @ 12:08 :
Volgens mij is elke vrouw daar wel een keertje voor naar de dokter geweest.

Heb het ook gehad. Hij keek niet eens raar op.
Dat had ik dus ook, ik was echt zenuwachtig, maar ze vond het alles behalve raar. Ze deed heel zakelijk (vond ik heel fijn) en pas achteraf wat persoonlijker ('Hoe gaat het op school?' bv), toen het achter de rug was 't Ging ook vreselijk snel, stelde niets voor. Je hoeft je er écht niet druk om te maken.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 12:24
misspiggie
misspiggie is offline
heel soms jeuk in me vagina...en menstruatie ben ik net vanaf....
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 12:32
misspiggie
misspiggie is offline
en moet ik t mijn vriend ook vertelleN?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 12:33
Fade of Light
Fade of Light is offline
Niet luisteren naar forummers! Dus ook niet naar kaneelstok...?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 13:00
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
misspiggie schreef op 29-12-2004 @ 13:32 :
JA! Het is besmettelijk en hij moet nu ook een zalfje halen. Ga samen met hem naar de dokter, dan is het minder eng.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 13:03
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
misspiggie schreef op 29-12-2004 @ 13:32 :
Zou ik wel doen ja. Als het een schimmelinfectie is dan kan het zijn dat jullie elkaar besmetten. Als dat het is moet hij zeker ook behandeld worden anders komen jullie er nooit vanaf. De pil helpt zeker niet tegen een schimmelinfectie, door de pil wordt je er vaak juist vatbaarder voor.

Ik heb het ook gehad, gewoon naar de dokter gaat, is misschien vervelend maar bij mij viel het reuze mee, waarschijnlijk krijg je zalf of pillen mee waarmee het vrij snel over is maar hoe langer je wacht hoe langer het duurt voor het over is en hoe moeilijker het te behandelen is.
Oud 29-12-2004, 13:04
Verwijderd
Citaat:
Vaal schreef op 29-12-2004 @ 14:00 :
JA! Het is besmettelijk en hij moet nu ook een zalfje halen. Ga samen met hem naar de dokter, dan is het minder eng.
Dat weet je niet (of het besmettelijk is en of hij (ook) een zalfje moet halen), je weet niet eens wat het is.

Je kunt ook eerst naar de dokter gaan en als je weet wat het is het je vriend vertellen. Of als je het eerder wilt het hem eerder vertellen en dan idd bv. samen naar de dokter gaan.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 13:22
Kaneelstok
Kaneelstok is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-12-2004 @ 12:05 :
@Kaneelstok: En de 'basis' van waarop jij zo reageert zijn geen aannames die niet gemaakt zijn door iemand die in de toekomst kan kijken en/of alle users van dit forum persoonlijk door en door kent?

@TS: 'k zou idd toch even langs de dokter gaan, hoe moeilijk dat misschien ook is.
Nee...

Dit is gewoon logisch nadenken...
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 13:28
Kaneelstok
Kaneelstok is offline
Kom op, ik weet gewoon dat ik gelijk heb.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Kaneelstok schreef op 29-12-2004 @ 14:28 :
Met het naar de dokter moeten gaan wel, met je andere 'conclusies' niet. Vind ik. Kijk in deze topic, kijk in andere topics over soortgelijke onderwerpen (wat iemand anders ook al zei) en je ziet dat het erg meevalt.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 14:50
Qamra
Qamra is offline
Ga nou maar naar de dokter. Grof gezegd; Hij/zij heeft al honderden kutten gezien en die ene van jou kan hem ook helemaal niets schelen Áls hij/zij al wil kijken hoor, vaak zijn een aantal klachten tegelijkertijd al genoeg.

En ja, licht je vriend in. Hij kan het ook hebben, hoewel mannen er geen last van hoeven te hebben (en die kunnen volgens mij er ook niet onvruchtbaar van worden, maar dat weet ik niet zeker ). Echter, hij kan het wel weer aan jou TERUG geven, en moet je weer aan de pillen en de smeersels.

En of mensen naar de dokter gaan is nog steeds hun eigen beslissing en men is nog jong en moet zichzelf nog leren kennen. En wat is er anders dan naar je ouders stappen of hier vragen? Als haar moeder ook nog nooit een schimmelinfectie heeft gehad, hoe zou zij dan écht moeten weten wat ze moet doen?!
Oud 29-12-2004, 16:12
Verwijderd
... wat hierboven allemaal staat, en er vooral niet mee door blijven lopen, mocht het een schimmel zijn dan wordt het alleen maar vervelender en da's niet fijn.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 19:25
sgaapje
sgaapje is offline
http://www.gezondheidsplein.nl/gp/gp...=toon&letter=a Kijk maar ff, misschien schept dit iets meer duidelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 21:25
Sprinkle
Sprinkle is offline
Jouw gevoel zegt dat er iets mis is met je lichaam, dus als ik jou was zou ik z.s.m. naar de dokter gaan.
Oud 29-12-2004, 22:21
misspiggie
misspiggie is offline
bedankt voor jullie antwoorden allemaal!!

ik maak binnenkort wel een afspraak en neem me vriend voor de zekerheid wel mee, ook omdat ik dat, denk ik, wel het fijnste vind
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 00:25
Kaneelstok
Kaneelstok is offline
Er is een groot verschil tussen vragen hoe je sneller kan afvallen of gespierder kan worden of andere dingen of wanneer je iets over een schimmelinfectie vraagt.

In beide gevallen is het advies dat je ter harte kan nemen of niet, maar in het eerste geval is een verkeerd advies niet desastreus. In het tweede geval misschien wel, maar misschien ook niet.

Het is gewoon een totaal ander soort vraag en dit soort problemen kunnen niet opgelost worden via een forum omdat er niet eens goed duidelijk is wat het probleem precies is. Als ze nou had gezegd ik heb dit of deze schimmelinfectie en wat hebben jullie er tegen gedaan... kijk dan zou er wat te praten zijn. Maar dat is niet het geval

En nu ga i kme niet meer verdedigen

Laatst gewijzigd op 23-09-2007 om 11:41.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 06:52
Verwijderd
Citaat:
Kaneelstok schreef op 30-12-2004 @ 01:25 :
maar in het eerste geval is een verkeerd advies niet desastreus. In het tweede geval misschien wel, maar misschien ook niet.
Ook in het eerste geval kan het heel goed desastreus zijn, denk aan het "promoten" van allerlei crashdieeten.

Citaat:
Het is gewoon een totaal ander soort vraag en dit soort problemen kunnen niet opgelost worden via een forum omdat er niet eens goed duidelijk is wat het probleem precies is.
En jij denkt dat jij de enige bent die dat door heeft?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 07:55
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
kaneelstok,
ik ben het met je eens dat wij als forummers geen concrete oplossingen kunnen bieden,behalve naar de dokter gaan, maar ik denk dat de TS zich al een stuk opgeluchter voelt na alle ervaringen van de vrouwelijke forummers onder ons die hier verteld hebben hoe het ging toen zij voor zoiets naar de dokter gingen.
dat is toch ook een vorm van (belangrijk) advies lijkt me
Oud 30-12-2004, 09:44
elledc
elledc is offline
Citaat:
Sprinkle schreef op 29-12-2004 @ 22:25 :
Jouw gevoel zegt dat er iets mis is met je lichaam, dus als ik jou was zou ik z.s.m. naar de dokter gaan.
Ja intussen hebben we dat wel gehoord
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 09:47
elledc
elledc is offline
Citaat:
Kaneelstok schreef op 29-12-2004 @ 14:28 :
Kom op. Pff jij bent een man dus je hebt nog nooit een vaginale schimmelinfectie gehad. Er zijn hier meisjes die dit wel gehad hebben en die misschien wat meer duidelijkheid kunnen scheppen. Ik persoonlijk (en wie niet???) ga niet graag naar een dokter en alvorens er te gaan heb ik graag wat informatie, daarom is dit forum ideaal voor ervaringen en dat was uiteindelijk wat ze wilde horen. Natuurlijk dat ze weet dat ze beter naar een dokter gaat.

En zeg nou niet 'ik heb gelijk, ze moet naar een dokter' want ja dat weet iedereen intussen al.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 11:41
Anaïs
Anaïs is offline
Oké... Ik ben zo'n meisje die dat al eens gehad heeft. 'k Heb er dan trouwens ook een topic over geopend.

@Topicstarter: absoluut niet bang zijn om naar de dokter te gaan. Het enige wat je misschien kan doen, zoals ik gedaan heb, is naar een ietwat jongere dokter gaan.

De symptomen: meer afscheiding dan normaal, jeuk, branderig gevoel bij het plassen,... Kortom je voelt gewoon dat er iets niet goed zit daar beneden.

De dokter was heel begrijpend hoor bij mij. Hij stelde me direct op mijn gemak. Hij heeft wel met een wattenstaafje wat slijm genomen, en ik heb in een potje moeten plassen. Hij heeft me zalf voorgeschreven die ik inwendig moest aanbrengen (vergelijkbaar met het inbrengen van een tampon...). Ik had ook redelijk lang gewacht dus moest ik ook een pilletje nemen. Voor de zekerheid heeft hij mijn vriend (die niet persé mee moet, want de zalf is toch hetzelfde) ook die zalf voorgeschreven. Schimmelinfectie kan je namelijk sexueel overdragen, dus is het beter dat je allebei tegelijk de behandeling volgt.

Misschien dat je nu wat meer op je gemak bent? Dus ga gewoon naar de dokter

edit:
ohja... en aan de pil gaan, dat is jammergenoeg geen oplossing De dokter zal je wel tips geven om het snel te laten overgaan en om het in de toekomst te vermijden.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 15:07
NoDoubt
NoDoubt is offline
Je kan ook naar de ggd gaan, ik vind die mensen veel aardiger..
en ik heb zelf daar ooit een soa-test laten doen
je hoeft je nergens voor te schamen, die mensen hebben dat al zo vaak gezien!

succes!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten