Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2004, 11:54
Darko
Darko is offline
Ik heb mijn oog dus laten vallen op de tv@anywhere van MSI, alleen kan ik weinig info vinden over de tuner en decoder. De kwaliteit van de decoder en tuner, is die een beetje te vergelijken met een gewone tv? Ik had hiervoor een Pinnacle PCTV, is de kwaliteit beter? Heb al wat met google gezocht, maar het enige dat ik kon vinden zijn reviews van de tv-kaart zelf waar niet specifiek naar voren komt of de decoder en tuner nou goed zijn.
Oud 06-01-2005, 00:05
Verwijderd
Leuk dat ik dit lees, ik heb ook een PCTV kaart. Ondertussen ben ik zo'n expert op dit gebied... (helaas misschien )
Het klopt dat er vrij weinig informatie over te vinden is. Had wle ergens een artikel gevonden (Zdnet?) waar 2 kaarten (Pinnacle en Hauppauge?) werden vergeleken. Dit was echter een vrij gedateerd artikel, ook zijn de producten ondertussen veranderd.

Je vraag zelf al om het verschil tussen Pinnacle PCTV en MSI TV@nywhere. Deze heb ik beiden geprobeerd.
Als eerste had ik een pci kaart van Hauppage gekocht; de exacte naam weet ik niet. Mij beviel de software niet zo, dat was de voornaamste reden dat ik het product heb teruggebracht.

Vervolgens had ik de Pinnacle PCTV stereo aangeschaft, wat mij betreft een prima kaart, met helaas een (voor mij) groot minpunt: de infraroodontvanger van de afstandsbediening dient te worden aangesloten op een RS232 aansluiting (9-pins serieel). Mijn pc (MSI MEGA pc 180) beschikt daar niet over. (prachtige pc trouwens )
Ik heb aangeklooid met serieel naar usb converters en infraroodontvangers. De infraroodontvanger die ik probeerde werkte niet omdat er een winXP deze ziet als usb poort, de software (PCTV remote) heeft een com poort nodig die kan worden toegewezen. De usb naar serieel converter werkte wel, helaas vertraagde deze, om nog steeds onbekende reden, mijn pc aanzienlijk (bij het opstarten).
Een ander punt is het gebruik van de interne audio aansluiting. Deze wil ik gebruiken aangezien mijn audio ingang aan de achterkant van mijn pc functioneert als een van de 3 poorten voor mijn surround sound. Mijn ingang aan de voorkant wil ik er niet voor gebruiken omdat dat natuurlijk niet staat (Ik heb niet voor niets zo'n mooie pc gekocht)
Toen heb ik nog maar eens de MSI TV@nywhere geprobeerd. Ik was natuurlijk gewend aan de kaart van Pinnacle. Dan merk je dat de kaart van MSI van een behoorlijk minder goede (beeld)kwaliteit is.
Over de kwaliteit van Hauppage weet ik me niet zo veel meer te herinneren, maar misschien ga ik die binnenkort weer eens aanschaffen en vergelijken met Pinnacle. Als het niet (veel) verschilt hou ik de Hauppage misschien, aangezien ik dan de afstandsbediening kan gebruiken.
Helaas heeft Hauppage geen MPEG 2 codering (Pinnacle wel tegen upgrade, paar euro) Ik weet nog niet in hoeverre dit een nadeel is, dat moet ik nog even uitzoeken

mijn pc

Wat betreft het vergelijken met een "normale tv". Je zou eerst moeten definiëren wat een normale tv is. Als je gewoon je slaakamer tv bedoelt, gewoon standaard kleurentv, dan vind ik mijn keuze kwalitatief behoorlijk beter (heb het weer over beeld). Dit komt voornamelijk omdat mijn monitor veel scherper is dan de meeste televisieschermen. Als je het gaat vergelijken met digitale sateliettelevie, dan zou mijn Pinnacle kaartje misschien wel iets achterblijven.

Dit was het geloof ik wel zo'n beetje, pff
Als je nog vragen hebt, voel je vrij ze te vragen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 17:28
Darko
Darko is offline
ik herken je ja, je had mij in het begin al een pm gestuurd om te vragen naar zo'n usb converter..
Sorry dat ik zo laat reageer, maar er had al dagen niemand op dit topic gereageerd..

Iig bedankt, de MSI is dus werkelijk een stuk slechter dan de pinnacle.. hmm, ik had wat problemen met mijn pctv (hij doet het zelfs nu helemaal niet meer).. Heb je enige kennis van de tv-kaart die asus aanbied? die heeft een philips tuner en dit schijnt wel een goede te zijn.. Owja, mijn pctv had niet de kwaliteit die mijn gewone televisie'tje had op mijn slaapkamer..
Oud 08-01-2005, 18:52
Verwijderd
Ah, dat ben jij
Ik heb nog steeds geen afstandsbediening.
Ik heb ondertussen wel een interne kabel in huis (die was niet meegeleverd). Van de week ga ik proberen of ik die verbinding aan de praat krijg.

Ik vond van wel ja. Bij MyCom werd dit ook bevestigd dat de MSI kaart minder goed was van kwaliteit.

Welke kaart heb je nu precies? PCTV van Pinnacle? Hoe is je ontvangst? En op wat voor monitor bekijk je het? Heb je de kanalen automatisch laten vastleggen?

Heb net even gekeken naar de kaart van ASUS, en die ziet er zo op het eerste gezicht prima uit. Maar geen ervaring mee.

(added on msn)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten