Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2004, 14:21
Sartre
Sartre is offline
Vanmorgen was ik bij mijn tandarts en hij constateerde een groot gat. 'Maar met verdoving doen?' vroeg hij. en voor ik iets kon zeggen zat er al een spuit in mijn tandvlees. 'Het is echt een enorm gat.' Ik dacht nog: 'Mooi, dat het al zo groot is, hoeft ie niet meer zoveel te boren'. Helaas. Het boren begon en hield niet op, het deed behoorijk veel pijn. Hij is in totaal wel een kwartier bezig geweest. Ik zei nog: 'die verdoving van jou zet niet echt veel zoden aan de dijk, he?' En de tandarts zei: Ik heb je een lichte gegeven, je moest eens weten wat je moest doorstaan zonder verdoving'. En tot overmaat van ramp waarschuwde hij me ook nog dat de zenuw het wel eens niet overleefd zou kunnen hebben, zodat ik een zenuwbehandeling moet doorstaan als het pijn blijft doen. Gelukkig voel ik nu niks meer

Nemen jullie altijd een verdoving bij de tandarts? Ik normaal gesproken niet, maar deze keer werd het wel erg sterk aangeraden geloof ik
Oud 29-12-2004, 14:32
Souris
Souris is offline
bijna nooit.
ik probeer het altijd zonder en kan altijd nog een verdoving vragen als ik het toch wil
Oud 29-12-2004, 14:33
stralende ster!
stralende ster! is offline
Ik had eerder ook nooit verdoving, maar tot het moment kwam dat mijn halve kies was afgebroken en deze eruit gingen halen omdat er een kroon op moest komen.. Vond ik dat toch wel iets prettiger.. Het is niet zo dat ik een watje ben ofzo, want gaatjes liet ik altijd boren zonder verdoving omdat ik het niet nodig vond, maar nu ik toch weet hoe het voelt met verdoving.. heb ik dat toch liever..

PS. Ik wil niet zeggen dat mensen watjes zijn als ze zich laten boren met verdoving hoor...
Oud 29-12-2004, 14:38
Sartre
Sartre is offline
Nou ja, dan begrijp ik die kerel niet helemaal. Het deed vanmorgen met die verdoving bijna net zoveel pijn als zonder...
Oud 29-12-2004, 14:55
Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
Sartre schreef op 29-12-2004 @ 15:38 :
Nou ja, dan begrijp ik die kerel niet helemaal. Het deed vanmorgen met die verdoving bijna net zoveel pijn als zonder...
Ik heb ook een keer verdoving gehad voor een aantal gaatjes. Ik voelde nog steeds 'pijn' en gaf dat ook meteen aan. Hij heeft daarna geloof ik 2x een extra spuitje gegeven voordat ik niks meer voelde....
Maarja... ik vind het maar een rare vent, die tandarts van jou
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 14:56
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Je krijgt altijd van die verlamde wangen van verdoving. Liever een beetje pijn dan...
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 15:16
Sartre
Sartre is offline
Citaat:
water willowglo schreef op 29-12-2004 @ 15:55 :
Ik heb ook een keer verdoving gehad voor een aantal gaatjes. Ik voelde nog steeds 'pijn' en gaf dat ook meteen aan. Hij heeft daarna geloof ik 2x een extra spuitje gegeven voordat ik niks meer voelde....
Maarja... ik vind het maar een rare vent, die tandarts van jou
Tis ook een rare vent, en ik heb hem nooit gemogen. Maar ben gewoon te lui om een andere tandarts te zoeken. Dat gedoe met die zenuwbehandeling was volgens mij meer om me even bang te maken omdat ik al zo lang niet meer geweest was...
Oud 29-12-2004, 15:23
edvis
edvis is offline
meestal wel
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 15:24
Verwijderd
Ik vraag gewoon wat hij gaat doen en hij legt het altijd heel goed uit. Maar ik ken mijn eigen gebit wel en ik weet bij welke behandelingen ik een verdoving nodig denk te hebben. In de regel vraag ik er niet om. Beetje pijn kan geen kwaad.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 15:28
Konijn
Konijn is offline
Gaatjes boren doe ik zonder verdoving, maar wortelkanaalbehandelingen enzo met .
Ik heb bij gaatjes liever even pijn dan die verdoving waar je nog een hele tijd last van hebt. Bovendien, als het gaatje op een ongelukkige plaats zit, vind ik die verdovingsspuiten best vervelend. Ik ben echt niet bang voor naalden, maar toch liever niet bv in mn gehemelte of in het tandvlees boven mn voortanden .
Oud 29-12-2004, 15:36
Balance
Balance is offline
Nog nooit, maar hij heeft dan ook nooit meer hoeven doen dan wat gaatjes boren.
Oud 29-12-2004, 15:41
Envy
Envy is offline
Die eikel wil er mij geen geven.
'Je bent een dappere jongedame, bovendien heb je het de vorige keer ook zonder gedaan.'

Dan gaat het wel gewoon om gaatjes, trouwens.
Oud 29-12-2004, 16:51
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Ik moest ooit eens twee kiezen uit mijn bovenkaak laten trekken.. vanwege mijn beugel... 6 verdovingsspuiten....... en toen deed t nog pijn
Maar normaal gesproken heb ik geen verdoving bij de tandarts.. heel soms wel, als ze echt iets heel pijnlijks gaat doen..
Oud 29-12-2004, 18:35
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik had laatst plotseling drie gaatjes . Twee boven en een onder. Eerst onder gedaan zonder verdoving, was al erg onaangenaam maar dat was niets vergeleken met boven. Boven heb ik het even geprobeerd maar toen toch maar een verdoving genomen. Verdoving voelde ik bijna niets was, en al helemaal niets van het boren. Verdoving kost bij mijn tandarts 12 euro, daar ga ik geen pijn voor lijden .
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 21:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb nog maar een keer een heel klein gaatje gehad en toen kreeg ik geen verdoving, was ook niet nodig. Het deed ook pas pijn toen ie al bijna klaar was. Verder gelukkig nooit iets gehad want ik ben panisch voor de tandarts en voor naalden
Oud 29-12-2004, 21:22
Sprinkle
Sprinkle is offline
Ik vertouw mijn tandarts compleet met mijn tanden en boren, als hij zegt dat ik het zonder verdoving kan doen. Dan doe ik dat. Zo niet, mag-ie me een paardenmiddel geven.

Zenuwbehandeling, wortelkanaalbehandeling, kaakoperatie e.d. met verdoving, maar dat lijkt me logisch.

Laatste keer was leuk; heb 3 verdovingen gekregen plus 1 om de gehele buitenkant de verdoven, omdat het telkens pijn bleef doen. Blijkt dat mijn lichaam de desbetreffende verdoving afstoot en dus geen effect heeft.
Oud 29-12-2004, 23:02
igfy
igfy is offline
ik wil wel een verdoving denk ik, heb nog nooit een groot gat gehad, maar ben bang dat het de volgende keer wel zal gebeuren... en ik ben helaas kleinzerig...
Oud 29-12-2004, 23:21
Verwijderd
Altijd eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 05:26
Verwijderd
Altijd. Mijn pijngrens is prut. :>
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 06:36
Verwijderd
W'rom pijn lijden als je een verdoving kan nemen? Een verdoving is niet erg en van die prikjes voel je niks. Ik vind het wel best zo.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 07:33
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 29-12-2004 @ 19:35 :
Verdoving kost bij mijn tandarts 12 euro, daar ga ik geen pijn voor lijden .

Ik heb ook altijd verdoving. Zeer lage pijngrens en mijn mond/tanden zijn gewoon heel gevoelig. Ik trek mijn gezicht al weg als de tandarts er wat koud water op spuit om het schoon te maken, en dat is niet erg handig tijdens het boren
Die prikjes doen nog het meeste zeer aan de behandeling

Verder ligt het eraan waar het gaatje zit, hoelang de verdoving duurt. Bovenin is de verdoving binnen 3 uur weg. Onderin heb ik er wel zeker 6 uur last van (Ja, het ligt ook aan de sterkte van de verdoving, maar die is bij mij altijd even zwaar).
Oud 30-12-2004, 11:18
Bartje
Bartje is offline
Ik heb altijd meer last van de verdoving dan van de pijn op het moment.
Geen verdoving dus.
Oud 30-12-2004, 11:33
YPrue
YPrue is offline
Dat ligt er maar net aan. Als het een klein gaatje is (wat het tot nu toe altijd was), laat ik het zonder verdoving doen. Als het een groot gaatje zou zijn, dan neem ik liever een verdoving.
De enige keer waarbij ik tot nu toe meerdere verdovingen nodig had, was toen er vier van mijn kiezen getrokken moesten worden, omdat er anders te weinig plaats in mijn mond zou zijn voor mijn verstandskiezen en ook omdat mijn beugel erin moest komen. Toen heb ik er wel veel last van gehad.
Oud 30-12-2004, 12:07
cyntha
cyntha is offline
Toen er een paar kiezen getrokken moesten worden heb ik wel een verdoving gekregen. Voor de rest heb ik nog nooit een gaatje of iets dergelijks gehad.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 12:28
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Sartre schreef op 29-12-2004 @ 15:21 :
Nemen jullie altijd een verdoving bij de tandarts? Ik normaal gesproken niet, maar deze keer werd het wel erg sterk aangeraden geloof ik
Nee, ik neem enkel verdoving bij het laten trekken van een kies. Wortelkanaalbehandeling heb ik overigens geen ervaring mee...

(Hoewel ik me na het vorige gevulde gaatje echt voornam een volgende keer om een injectie te vragen brr)
Oud 30-12-2004, 21:01
hola
hola is offline
Altijd.. heb een wortelkanaal behandeling gehad vroeger, en ben nu als de dood voor alles wat die man doet. zelfs de controle.
met verdoving zit ik nog als een idioot in de stress, want meestal voel ik eht wel, of is het wachten op het punt waar het enorm pijn gaat doen.
soms moet er zelf nog een extra verdoving bij.. een heeeele grote spuit..

(nooit je ogen doen als die spuit in je mondzit!)
Oud 30-12-2004, 21:06
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
nog nooit een gaatje gehad
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 21:35
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik heb heel af en toe een gaatje, maar mijn tandarts gebruikt geen verdovende middelen.
Oud 30-12-2004, 22:10
M@rco
M@rco is offline
Tot nu toe altijd gedaan ja, maar mocht ik ooit nog eens een gaatje hebben dan zal ik het maar achterwege laten. Vind het namelijk nogal irritant om de rest van de dag met zo'n rare verdoofde bek rond te lopen en bovendien doet het toch wel pijn, ook met verdoving.
Oud 30-12-2004, 22:17
Briseďs
Briseďs is offline
Ik kreeg nooit een verdoving aangeboden. Een keer hebben ze het gedaan, en toen had ik er de hele dag last van. Damn, wat deed dat pijn. Nooit meer verdoving voor mij.
Oud 30-12-2004, 22:17
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
M@rco schreef op 30-12-2004 @ 23:10 :
Tot nu toe altijd gedaan ja, maar mocht ik ooit nog eens een gaatje hebben dan zal ik het maar achterwege laten. Vind het namelijk nogal irritant om de rest van de dag met zo'n rare verdoofde bek rond te lopen en bovendien doet het toch wel pijn, ook met verdoving.
Idd, dan voelt je wang zo dik en raar aan he? Echt fucking irritant. Raar dat niemand in dit topic dit opgemerkt heeft.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 22:22
M@rco
M@rco is offline
Ja, je loopt erbij als iemand die een beroerte heeft gehad Als je iets wilt drinken dan loopt het bijna je mond uit, en alles tintelt.
Oud 30-12-2004, 22:24
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
M@rco schreef op 30-12-2004 @ 23:22 :
Ja, je loopt erbij als iemand die een beroerte heeft gehad Als je iets wilt drinken dan loopt het bijna je mond uit, en alles tintelt.
Inderdaad. Ik heb het een keertje gehad. Ik wou daarna drinken haha het viel er gelijk weer uit . Ik zweerde dat mijn wangen waren opgezwollen maar iedereen zei dat ze gewoon hetzelfde waren en dat het de verdoving was. Ik kon zelfs niet uit een rietje drinken hahaha. Daarna nooit meer een verdoving genomen.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 23:20
Verwijderd
Ghe, ik vind lamme wangetjes juist leuk

Maar eigenlijk heb ik maar een keer wat moeten boren, en dat was nog bij m'n melktanden. Met verdoving Ik heb een ubergebit ofzo
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 11:52
hola
hola is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 31-12-2004 @ 00:20 :
Ghe, ik vind lamme wangetjes juist leuk

Maar eigenlijk heb ik maar een keer wat moeten boren, en dat was nog bij m'n melktanden. Met verdoving Ik heb een ubergebit ofzo
ik geniet er stiekum ook wel van.. lekker op je wang bijten zonder dat het zeer doet! ik verbaas me er nog steedsd over dat dat kan..
Oud 31-12-2004, 12:03
RammSteen
RammSteen is offline
Ik had 1 keer een verdoving genomen, nou NOOIT meer!, kreeg een prik in mijn gehemelte, en 2 in mijn tandvlees, voor >1< tand er uit te trekken,
Oud 31-12-2004, 12:34
Qamra
Qamra is offline
Mijn tandarts is niet zo happig op verdovingen (wat dus al een keertje heeft geleid tot het trekken van een melkkies zonder spuit. "Hmm" zegtie nog "die zat vaster dan ik dacht." Joh.)

Een keer een verdoving gehad voor een melkhoektand (he, ik was een rottige wisselaar), maar dat voelt echt of hij die naald dwars dóór je zenuw, onder je tand door en aan de andere kant er weer uit laat komen :X
Oud 31-12-2004, 14:19
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
hola schreef op 31-12-2004 @ 12:52 :
ik geniet er stiekum ook wel van.. lekker op je wang bijten zonder dat het zeer doet! ik verbaas me er nog steedsd over dat dat kan..
ik ben altijd dan zo rebels dat ik op m'n wang ga stompen of tegen m'n kaak. doet toch geen pijn. niet dat je het goed voelt, maar het is toch wel lekker. en dan is onze verdoving uitgewerkt, he, ik heb toch hard geslagen .
het enige probleem is altijd dat je het idee hebt dat je met zo'n ontzettend rare wang rondloopt. kijk je in de spiegel, eigenlijk niks aan de hand.
en ach het tintelt, maar dan vooral alleen als je er op slaat.

als het goed is voel je met een verdoving toch echt niks, alleen het verdoven zelf. maar dat vind ik nou niet echt een indrukwekkende pijn ofzo.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 14:22
Verwijderd
wat zeik je nou, wees blij dat ie uberhaupt een verdoving gaf, anders had je nog veel meer pijn

ik neem altijd verdoving, mijn pijngrens is snel bereikt
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 17:02
Eend
Eend is offline
Mijn tandarts verdooft liever te veel dan te weinig. Wat slecht dat jouw tandarts je gewoon zo liet liggen. Vroeger sloeg de verdoving bij mij nooit aan, met het gevolg dat ik alles voelde en niemand geloofde dat ik het voelde. Dit heeft wel meegewerkt aan mijn enorme tandartsangst.

Gelukkig heb ik de angst overwonnen en zijn de verdovingstechnieken verbeterd en hebben ze betere verdovingsmiddelen. Thank God!
Oud 01-01-2005, 20:40
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Altijd met.
Ik sta liever in de fik dan die nare steken.
Oud 01-01-2005, 22:38
Wendy Lynn
Wendy Lynn is offline
Mijn vorige tandarts was echt een ontzettende beunhaas. Ik had op mijn 18e pas mijn eerste gaatje. Dus die kerel gaat een beetje aan de slag in mijn mond... Nou moet ik zeggen dat ik er niet heel veel last van had.. Misschien lag het ook aan het soort gaatje. Maar sinds kort heb ik een nieuwe tandarts en laatst had ik weer een gaatje. Toen kreeg ik dus gewoon een verdoving, zonder mij te vragen of ik dat wel wilde... Dus ik vertelde over mijn vorige tandarts en hij vond het echt belachelijk dat mijn vorige tandarts dat niet deed omdat het meestal niet te harden is zonder verdoving... Maar goed, ze verdienen er natuurlijk ook aan he... die verdovingen... Maar ik ben toch wel blij dat ik nu deze tandarts heb! Het boren voelde een stuk prettiger!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 15:28
LoesPoes
LoesPoes is offline
Nog nooit gaatjes gehad, heb wel verdoving gehad toen me tanden dr uit moesten worden getrokken. Maar bij mij gingen ze eerst voor verdoven met een watje en toen kreeg ik dus die spuit, zodat ik die ook minder voelde..
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 21:51
Landslide
Landslide is offline
Ik kreeg laatst een dubbele vedoving. Lijkt heel chill, is het niet. De plaats waar hij me prikte heeft nog 3 dagen echt veel pijn gedaan
Oud 03-01-2005, 19:24
Lilything
Lilything is offline
Weleens verstandskiezen uit de kaak weg laten snijden?
Krijg je ook een verdoving
*PRIK* bovenkaak in t tandvlees aan de buitenkant, *PRIK* benedenkaak in t tandvlees aan de buitenkant, *PRIK* bovenkaak tandvlees aan de buitenkant, *PRIK* benedenkaak tandvlees aan de binnenkant, *PRIK* gehemeltje

ahhhhhh die laatste doet zo fucking pijn zo'n prik in je gehemeltje, en dan laten ze die naald ff hangen en doen ze hem er helemaal in, ahh bah bah
Oud 03-01-2005, 19:25
Lilything
Lilything is offline
owja en das maar 1 kant, en daarna kun je nix eten anders kauw je je wang en tong kapot

daarna moest k de andere kant boven en beneden nog laten wegsnijden

edit: 2 maanden later
Oud 05-01-2005, 14:54
zus
zus is offline
Ik heb er nu een verdoving inzitten. En het voelt ontzettend Die vent doet dat bij mij altijd zonder te vragen, hij drukt hem er zo ineens in. Het was alleen maar om een vullig die was versleten bij te vullen zeg maar
Oud 07-01-2005, 18:38
Firefly182
Firefly182 is offline
ik doe niet aan verdovingen bij de tandarts. Ben als de dood voor naalden.

Dus de laatste keer moesten er 2 tanden worden geboord, deed wel pijn idd, maar ja, dat neem ik dan maar op de koop toe.
Oud 07-01-2005, 18:43
duifeltje
duifeltje is offline
Ja, als het nodig is en dat kan de tandarts wel bepalen. Toen ik mijn kies moest laten trekken be ik helemaal beurs gespoten en pas na 4 prikken werkte de verdoving .

Regels voor berichten