Hoi,
Sinds een paar dagen merk ik dat mijn DVD brander (Lite-On SOHW-812S) kuren heeft. Eerst mislukte er zo'n 5 dvd's achter elkaar, maar dat kon ook aan de Fujifilm DVD+R'tjes hebben gelegen: die waren net nieuw en misschien dat er een aantal een beetje brak waren (Eerder had ik geen problemen gehad met andere DVD+R's van Platinum) al klinkt dat weer een beetje raar als je ziet dat het er 5 op rij waren.
Nu merkte ik dat DVD's die wél lukken kuren vertonen als ik ze afspeel in mijn DVD-speler. Dit had ik ook nog niet meegemaakt. Meestal blijven ze na ongeveer op twee minuten ergens "hangen" waarna de dvd (na even stil te hebben gestaan) weer verder speelt. Soms gebeurt het even later (rond het half uur bijvoorbeeld) wéér. Het is niet verschrikkelijk, maar af en toe best wel irritant en het hoort ook eigenlijk niet.
Nu vraag ik me af hoe ik erachter kan komen waar het probleem ligt. Het zou in principe de schijfjes kunnen zijn (zoals gezegd van het merk Fujifilm) of de brander. Maar hoe vind ik nou uit waar het aan ligt? Ik brand mijn DVD's vrijwel altijd op 8x (het maximum) maar ik heb hier nooit problemen mee gehad. Ik zou wel wat dingen kunnen uitproberen (bijvoorbeeld de inhoud van een dvd op 4x en op 8x branden) maar dan zit ik alsnog met het feit dat geen 2 DVD's hetzelfde zijn en dat het een toevalstreffer zou kunnen zijn. Hopelijk is er dus een andere weg; wie weet raad?
Alvast bedankt