Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2004, 20:49
Eend
Eend is offline
Ik heb dus een kat (Bo) en die zit al heel de dag onder mijn bed. Ik heb hem zelfs onder mijn bed eten moeten geven en bij elke knal van zo'n kansloos rotje, kijkt ie even op. Hij heeft grote zwarte ogen en naja, ik weet eigenlijk niet goed wat ik voor m kan doen.

Ik zou m graag lekker beneden op zijn vaste plekje willen zetten, maar dan ben ik bang, dat ie naar buiten vlucht oid. Zijn er manieren om je kat wat rustiger te krijgen?
Oud 30-12-2004, 21:35
AngelLena
AngelLena is offline
Pillen. Maar dat is natuurlijk niet DE oplossing. Helaas doe je er bij katten ook weinig aan. Honden kan je trainen om niet bang te zijn, bij katten gaat dat een stuk lastiger. Dus je kan em een kalmeringspilletje geven (gewoon verkrijgbaar bij dierenspeciaalzaken), of lekker onder je bed laten zitten en daar z'n eten en drinken neerzetten. Wel zorgen dat ie vaak genoeg z'n behoeftes kan doen dmv een kattenbak dichtbij.
Oud 30-12-2004, 23:51
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 30-12-2004 @ 22:35 :
Pillen. Maar dat is natuurlijk niet DE oplossing. Helaas doe je er bij katten ook weinig aan. Honden kan je trainen om niet bang te zijn, bij katten gaat dat een stuk lastiger. Dus je kan em een kalmeringspilletje geven (gewoon verkrijgbaar bij dierenspeciaalzaken), of lekker onder je bed laten zitten en daar z'n eten en drinken neerzetten. Wel zorgen dat ie vaak genoeg z'n behoeftes kan doen dmv een kattenbak dichtbij.
ja, zo'n kalmeringspil dan weet zo'n kat helemaal niet meer wat er aan de hand is.. daar help je hem mee dierenbeul
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 09:47
M@rco
M@rco is offline
Geen pillen geven... gewoon lekker laten zitten en zet idd wat eten en water neer. Je kan toch niks voor hem doen. Morgen of overmorgen is ie gewoon weer de oude
Oud 31-12-2004, 11:17
hotrid
hotrid is offline
We hebben ook een kat, telkens als hij naar buiten gaat en een rotje hoort sprint hij snel naar binnen...en beven dat dat beest doet. Echt sneu.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 11:28
rampenstamper
rampenstamper is offline
Gewoon laten zitten inderdaad. Hij/zij komt er vanzelf wel weer onder vandaan. Er bij blijven en een beetje tegen hem/haar praten kan wel wat helpen. Maar het gaat wel weer over.
Oud 31-12-2004, 11:43
Verwijderd
Citaat:
bertbart schreef op 31-12-2004 @ 00:51 :
ja, zo'n kalmeringspil dan weet zo'n kat helemaal niet meer wat er aan de hand is.. daar help je hem mee dierenbeul
Er zijn speciale pillen die voor worden geschreven voor huisdieren door dierenartsen; 'k denk dat het wel meevalt met het "dierenbeulgedeelte".

Je schijnt een kat juist niet meer aandacht te moeten geven, omdat je dan bevestigd dat er iets "aan de hand is", je schijnt het beste gewoon te kunnen doen zoals je altijd doet. Alleen voor een extra schuilplekje zorgen waar hij/zij rustig kan zitten. En als ie onder je bed schuilt, waarom hem daar dan weg halen? Laat hem daar dan idd gewoon lekker zitten.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 11:53
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-12-2004 @ 12:43 :
Er zijn speciale pillen die voor worden geschreven voor huisdieren door dierenartsen; 'k denk dat het wel meevalt met het "dierenbeulgedeelte".

Je schijnt een kat juist niet meer aandacht te moeten geven, omdat je dan bevestigd dat er iets "aan de hand is", je schijnt het beste gewoon te kunnen doen zoals je altijd doet. Alleen voor een extra schuilplekje zorgen waar hij/zij rustig kan zitten. En als ie onder je bed schuilt, waarom hem daar dan weg halen? Laat hem daar dan idd gewoon lekker zitten.

Precies. De pillen die bij de dierenarts verkrijgbaar zijn, zijn ook precies dezelfde die je bij een erkende dierenspeciaalzaak krijgt. Het doet verder niets met het dier, het kalmeert alleen een beetje, het is geen hallucinerend middel oid. Liever een pilletje die de adrenaline van het beestje een beetje in bedwang houdt dan straks een kat in shock omdat het helemaal in paniek raakt van al dat geknal (ja dat risico zit er in bij angstige katten).

En idd, geen aandacht geven of iets dergelijks, daarmee bevestig je dat het beestje bang moet zijn, en dat wil je juist niet. Laat em lekker zitten, zet wat eten en drinken in de buurt, zorgt dat ie er wel regelmatig even vandaan komt om behoeftes te doen, over een paar dagen niets meer aan het handje. Zodra de knallen stoppen is't klaar.
Oud 31-12-2004, 12:05
Eend
Eend is offline
Als ik mijn kat een kalmeringsmiddel had willen geven, had ik m wel oxazepam gegeven

Hij zit op dit moment boven op zolder, omdat ik m per ongeluk weg joeg met de stofzuiger (vindt ie ook al eng ) en mijn andere poes ligt gewoon heel relaxt op mijn bed. Die doet alsof het de normaalste zaak van de wereld is, haha! Het boeit haar echt niet. Ze gaat zelfs nog gewoon naar buiten, al mag ze dat vandaag niet.

Bo loopt de hele dag met grote zwarte ogen rond en elke keer als ie een rotje hoort, schieten ze oren angstig alle kanten op. Echt zielig. Maargoed, er staat boven eten voor ze, dus hij hoeft niet helemaal naar beneden te gaan.

En toch vind ik het sneu voor m!
Oud 31-12-2004, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 31-12-2004 @ 13:05 :
Als ik mijn kat een kalmeringsmiddel had willen geven, had ik m wel oxazepam gegeven
Dat zijn doseringen en medicijnen voor mensen, lijkt me dus niet echt een geweldig plan.

Citaat:
En toch vind ik het sneu voor m!
Dat is het ook, maar daar verander je niks aan...en hem van zijn 'schuilplaats' afhalen zou ik persoonlijk sneuer vinden.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 14:43
yavanna
yavanna is offline
zorg dat hij niet van schrik naar buiten kan rennen en laat hem daar zitten, dan heeft hij het gevoel dat hij wat veiliger is. Geef hem wel te eten.
Mijn katten schrikken iedere keer van zo'n rotje of vuurpijl, maar gelukkig kruipen ze niet in een hoekje weg. Ze doen redelijk normaal, afgezien van de grote bange ogen die ze opzetten en dat ze iedere keer schrikken.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 12:41
ShadowX
ShadowX is offline
Zit 'ie er nog?
Oud 18-01-2005, 12:50
Eend
Eend is offline
lol Nee hoor , hij is weg daar
Reageren

Regels voor berichten