Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Oh ja, verbeter ook even de spelfoutjes ![]()
|
Verwijderd
|
Mooi! Hoe je zo'n boodschap erin kunt verwerken en het dan ook nog zo fijn kunt laten lopen, en dan in zo'n moeilijke vorm, ik vind het knap
![]() Over de inhoud, tja, nu heb ik xineof's stukje al gelezen. Maar de boodschap komt wel over, ook al haal ik er niet alles uit wat xineof zegt ![]() |
![]() |
|
![]() |
bedankt voor de reacties!
Wat betreft de inhoud; deze klopt grootendeels. De slotzin heb ik inderdaad in een eerder gemaakt gedicht al gebruikt, ik ben in mijn hoofd namelijk al erg lang met dit onderwerp bezig. (Echter gebruikte ik deze toen in een ietwat andere context.) Wat betreft de keizers in het vroege Rome, dat heb je er goed uitgehaald. Echter kan het ook in bredere zin worden geïnterpreteerd: geloof en macht in algehele zin en het misleidende en manipulatieve/hypocriete karakter ervan. Het christelijke geloof en de positie van de mens daarin komt eigenlijk in het hele gedicht al naar voren, maar wordt inderdaad versterkt in het tweede deel en krijgt daar een meer negatief karakter dan daarvoor. 'Vloeibare kracht' wil zeggen; kracht die te vervormen is. Zij is ijzersterk en kan alle kanten op 'vloeien'. Nogmaals bedankt voor jullie reacties, daar hecht ik veel waarde aan ![]()
|
Misschien een beetje laat, maar beter laat dan nooit toch?
![]() Zoals gezegd, haal eerst even de spelfouten eruit =). Gezegend is met een d (2x). Ik vind het eigenlijk wel mooi verwoord. Het loopt soepel en komt op mij niet kinderachtig of geforceerd over. Misschien hens - intens een beetje. Het is ook goed te volgen en absoluut niet vaag als je even met de titel hebt gepuzzeld. Ik had bijvoorbeeld geen problemen met vloeibare macht of iets dergelijks, het is ook meteen duidelijk in welke richting je moet denken. Nee ik kan er eigenlijk wel heel kort over zijn. Het gedicht is echt af en klaar om gepresenteerd te worden. =). Succes ermee.
|
Verwijderd
|
Persoonlijk vind ik de laatste 2 regels er niet bij passen, zij komen veel geforceerder over dan de rest van het gedicht. En gedoemd haar te mijden, je schetst een weerzinwekkende schaduw achter alle schijn, waarom zou je je gedoemd voelen er nooit terecht te hoeven komen, ik zou blij zijn rome te kunnen mijden.
Vloeibare kracht vind ik niet echt een super woordkeuze, volgens mij kun je een beter en beschrijvender woord vinden dat wel bij die kracht past. tot God of Jezus, want zij kenden de pijn wringt een beetje bij mij, de vorm van de zin, en het kennen van de pijn. In mijn idee kent alleen Jezus pijn en dan is hij het nog vergeten (maar dat is een persoonlijke opvatting). Noch... noch... ik blijf erover vallen ^^ Ik heb geleerd dat het vlees noch vis is, niet noch vlees, noch vis ![]() De spelfouten maken natuurlijk mijn maag van streek, maar voor de rest vind ik het een ernstig goed gedicht ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|