Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2005, 23:08
*gaapt*
*gaapt* is offline
Ik heb een laptop en toen ik laatst een spel aan het spelen was, schakelde hij zichzelf opeens uit. Toen ik hem weer aandrukte deed hij et gewoon weer.

Net speelde ik weer en ging hij weer vanzelf uit. Toen ik hem weer aanzette ging hij alweer uit voordat hij helemaal opgestart was. na een half uurtje gewacht te hebben deed hij et wel weer.

ik denk zelf dat het komt omdat mn laptop oververhit is geraakt ofzo. hij voelt erg warm aan en de ventilator was ook wel hard aan het blazen.

maar ik heb mijn laptop nu ruim een jaar en hij is altijd wel erg warm, maar heb er nooit problemen mee gehad. ik heb wel vaker andere spellen gespeeld, maar daar nooit last mee gehad.

weet iemand wat het probleem is en wat ik er aan zou kunnen doen?
Oud 04-01-2005, 23:17
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
op wat voor ondergrond heb je hem staan?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 09:46
*gaapt*
*gaapt* is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 05-01-2005 @ 00:17 :
op wat voor ondergrond heb je hem staan?
gewoon op een bureau, een harde ondergrond.
Oud 05-01-2005, 10:42
Verwijderd
Je kunt van die laptopsteunen kopen zodat de ventilatie beter is. Ik denk dat de laptop een interrupt genereert door oververhitting, maar daar was je denk ik zelf ook wel achter.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 11:39
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
ja of zo'n blad waar je je laptop op kan zetten waar fans inzitten

zoiets ofzo

Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 12:42
*gaapt*
*gaapt* is offline
ah, ik zal eens gaan kijken of ik zo'n blad of steun kan kopen, als het ten minste niet verschrikkelijke duur is

bedankt voor de hulp
Oud 05-01-2005, 14:39
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
*gaapt* schreef op 05-01-2005 @ 13:42 :
ah, ik zal eens gaan kijken of ik zo'n blad of steun kan kopen, als het ten minste niet verschrikkelijke duur is

bedankt voor de hulp
geen probleem succes ermee
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 11:38
Flshman
Flshman is offline
Heb ik ook. Erg vervelend

Je kunt gaan pielen met ventilatoren en koelpads Heb ik ook gedaan, maar het is niet ideaal. Een paar weken geleden heb ik de koelpasta ververst, dat werkte erg goed, want de ventilator hoeft niet meer aan
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 11:46
grensgeval
grensgeval is offline
je kunt beter eerst kijken OF het weldegelijk aan de temps ligt!! anders is het zonde van het geld....
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 12:00
Verwijderd
Een andere vraag: staat je laptop dicht bij een andere computer? (Die een geheel andere configuratie heeft...)

Ik heb trouwens precies hetzelfde probleem.
Mijn laptop had ik een half jaar, en nooit last mee gehad. En nu gaat ie vaak uit op de manier waarop jij het beschrijft.

Ik was van plan om een topic hierover aan te maken. Maar ik post hier wel, efficienter.

Ik heb nog een vraagje ook. Kan het wel dat er storing kan ontstaan tussen verschillende computers? Ik mijn geval een laptop en een gewone computer.
Mijn broer heeft namelijk een computer in zijn kamer, en mijn laptop staat er normaal gesproken vlak bij. Er staat wel een 'zachte' muur tussen.
Nu kwam ik tot de conclusie dat mijn laptop steeds uitging als mijn broer zijn computer ook aan staat. Ik heb net als test mijn laptop ergens anders neergezet. En nu kan ik doen wat ik wil, maar hij gaat niet uit...teminste tot nu toe niet.
Nog één laatste ding, mijn laptop ging alleen uit als ik op een toets drukte, dus ik kon wel klikken, en surfen zolang ik niet iets moest typen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 14:30
Flshman
Flshman is offline
(Geniale naam)

Jouw probleem lijkt niet echt op die van de TS. Als je laptop niet extreem warm is, zo rond de CPU e.d heb je naar mijn idee last van een ander probleem.

@ grensgeval : E1.50 is niet duur en het lijkt me dat het probleem toch echt ligt bij de oververhitting.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 17:31
*gaapt*
*gaapt* is offline
Ik heb nog even naar een computerreparatiebedrijf gebeld, en die zeiden dat het kon liggen aan stof in de ventilator, een kapotte processor, of dat de videokaart het spel niet aankon.

ik denk zelf dat het het laatste wel zal zijn, want ik heb het spel er af gegooid en sindsdien ook geen last meer gehad.
Oud 15-01-2005, 18:03
Hakuna
Hakuna is offline
Mijn laptop staat minstens 10 tot 12 uur per dag non stop aan op het internet (Heeft ooit eens 17 dagen onafgebroken online gestaan). Maar de klacht over een slecht werkende fan of spontaan afslaan, heb ik tot nu toe nog nooit last van gehad.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 18:25
grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
Flashman schreef op 15-01-2005 @ 15:30 :

@ grensgeval : E1.50 is niet duur en het lijkt me dat het probleem toch echt ligt bij de oververhitting.
ik doelde op zon koelplaat ding

en waarom meteen aannemen dat ie te warm word?

Citaat:
maar ik heb mijn laptop nu ruim een jaar en hij is altijd wel erg warm, maar heb er nooit problemen mee gehad. ik heb wel vaker andere spellen gespeeld, maar daar nooit last mee gehad.
oftewel, het KAN wel maar de kans is klein, een keertje ontstoffen is mss een betere oplossing
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 18:15
pcservice
pcservice is offline
heey!,... iedereen segt wel dat het aan je koeling kan liggen maar die kan niet meer stroom trekken dat je comp uitvalt dus... dat is iets wat neit kan.. mar wat iedereen segt over soon platform is wel idd een aanrader.. laat em is nakijken bij een bedrijf ofsow..
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 19:27
grensgeval
grensgeval is offline
bij een laptop zal dat wel meevallen hoor
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 20:02
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
pcservice schreef op 20-01-2005 @ 19:15 :
heey!,... iedereen segt wel dat het aan je koeling kan liggen maar die kan niet meer stroom trekken dat je comp uitvalt dus... dat is iets wat neit kan.. mar wat iedereen segt over soon platform is wel idd een aanrader.. laat em is nakijken bij een bedrijf ofsow..
*Barf*
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 22:21
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
*gaapt* schreef op 15-01-2005 @ 18:31 :
Ik heb nog even naar een computerreparatiebedrijf gebeld, en die zeiden dat het kon liggen aan stof in de ventilator, een kapotte processor, of dat de videokaart het spel niet aankon.

ik denk zelf dat het het laatste wel zal zijn, want ik heb het spel er af gegooid en sindsdien ook geen last meer gehad.
Stof in de ventilator is idd een bekend probleem, zeg eens welk spel je aan het spelen was en de specs van je laptop.

Post dan ook eens je temps, idle en stressed met bijvoorbeeld Everest.

Beetje stom om maar gewoon het spel eraf te gooien. Zo een laptop zou gewoon moeten werken.
Oud 21-01-2005, 15:55
ice-dive
ice-dive is offline
Citaat:
pcservice schreef op 20-01-2005 @ 19:15 :
Offtopic: Sterf

Je site is down
Oud 21-01-2005, 17:08
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
ice-dive schreef op 21-01-2005 @ 16:55 :
Offtopic: Sterf

Je site is down
LOL nee hoor, alleen maar heeeeeeeeeeeel traag

hmmzzz een computerbedrijf met zoon homepage... LOL
hij moet eens 10 euro uitgeven aan een fatsoenlijk domein.
En volgens mij klinkt 8 euro per uur als werken, dat mag een 12 jaar oud manneke helemaal niet
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 19:40
*gaapt*
*gaapt* is offline
Citaat:
Jolt schreef op 20-01-2005 @ 23:21 :
Stof in de ventilator is idd een bekend probleem, zeg eens welk spel je aan het spelen was en de specs van je laptop.

Post dan ook eens je temps, idle en stressed met bijvoorbeeld Everest.

Beetje stom om maar gewoon het spel eraf te gooien. Zo een laptop zou gewoon moeten werken.
Het spel wat ik speelde was Black & White, toch al weer een redelijk oud spel. Ik heb een Acer, Aspire 1600, de specs weet ik zo niet precies.

maar ik denk toch dat het aan het spel zal liggen, ik heb geen last meer gehad sinds ik het niet meer speel
Oud 21-01-2005, 21:48
Jolt
Jolt is offline
Ik vindt het een beetje raar.
Kan aan software liggen, maar black & white gebruikt toch redelijk wat van je systeem, dus meer hitte.

Daar kan je alleen achter komen door te testen .
Oud 22-01-2005, 18:45
ice-dive
ice-dive is offline
Citaat:
twain4me schreef op 21-01-2005 @ 18:08 :
LOL nee hoor, alleen maar heeeeeeeeeeeel traag

hmmzzz een computerbedrijf met zoon homepage... LOL
hij moet eens 10 euro uitgeven aan een fatsoenlijk domein.
En volgens mij klinkt 8 euro per uur als werken, dat mag een 12 jaar oud manneke helemaal niet
Offtopic: Zou ie ook netwerken aan kunnen leggen? Maarja, this duidelijk een pro...

Ziet dr iig uit als een hitteprobleem.
Reageren

Regels voor berichten