Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2005, 19:29
kusj
kusj is offline
Ik voel me de laatste tijd, echt heel misenlijk en mijn maag zit dan helemaal vol!, de meeste van jullie zouden dan wel denken: overgeven!
Maar dat lukt niet!, Ik kan het niet, en ben dr persoonlijk ook wel een beetje bang voor, (met voedingsstoffen die verloren gaan etc.
Ik ben niet te dik, eerder te dun, en ik weet dat er niet veel meisjes zijn die dat kunnen zeggen, maar ik ben 1,70 meter en weeg max. 50 kilo. en dan rond ik het ook nog naar boven af!
Dus ik heb mn voedingsstoffen echt nodig!
maar toch ben ik veel te vaak missenlijk en zit mn buik gewoonweg vol!
Ook andere eetgewoontes helpen niet!

Wat s het, waarom ik niet kan overgeven?, ik heb toen ik hetzelfde had, een keer heel veel alcohol gedronken en toen lukte het wel, en de dag erna voelde ik me eindelijk een keer goed

ik eet niet veel, alleen mn maag lijkt contstant vol.

Maar ik kan gewoon niet overgeven, en een andere manier om alles druit te krijgen is erniet
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 19:42
Freestyler*
Freestyler* is offline
klinkt bij mij alsof je te gespannen bent ofzo
t
Oud 05-01-2005, 20:54
kusj
kusj is offline
ik word vooral gespannen van het gevoel, ik ben voor de rest naar mijn gevoel niet echt gespannen!, alleen als ik maar een heel klein beetje eet, en soms hoef ik ook maar nx te eten, het komt gewoon opzetten..

heb ik gewoon het gevoel alsof ik 20 borden leegheb gegeten, en merk ik vanuit mn maag dat t druit moet, maar t kan dr niet uit!!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 21:08
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
kusj schreef op 05-01-2005 @ 21:54 :
ik word vooral gespannen van het gevoel, ik ben voor de rest naar mijn gevoel niet echt gespannen!, alleen als ik maar een heel klein beetje eet, en soms hoef ik ook maar nx te eten, het komt gewoon opzetten..

heb ik gewoon het gevoel alsof ik 20 borden leegheb gegeten, en merk ik vanuit mn maag dat t druit moet, maar t kan dr niet uit!!
Denk je niet dat het iets psychisch is? Misschien moet je maar gewoon proberen meer te eten, je lichaam went er wel aan denk ik en daarna weer minder en dan lijkt het alsof je juist weinig eet. Kotsen moet je niet doen. Dan komt al dat maagzuur eruit en tast dat alles aan, je tanden, slokdarm alles. Af en toe als je ziek bent kan wel, maar je moet het niet regelmatig doen ook niet als je regelmatig misselijk bent.
Krijg je inwendige brandwonden van.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 21:39
marrel
marrel is offline
ik denk dat je sowiso moet proberen, ondanks dat je geen honger hebt oid, een vast eetpatroon aan te houden. Verder genoeg water blijven drinken. En ik kan wel zeggen dat ik hetzelfde gewicht enzo heb als jij, en weet daarom ook dat het idd belangrijk is wel genoeg te blijven eten.

En wat ikkeleerlinge ook zegt, vooral niet gaan kotsen om te kotsen want als dat de enige manier is om er vanaf te komen dan zit er gewoon iets niet goed

Misschien moet je toch eens naar de dokter gaan
Oud 06-01-2005, 11:53
sasquatch
sasquatch is offline
als je vooral s'ochtends last van hebt heeft het vaak te maken met spanning/stress of oververmoeidheid. s'avonds laat erin en weer vroeg eruit of weinig tijd om uit te rusten kan je s'ochtends een misselijk gevoel geven en dan vooral geen zin in eten, en dan later overgaan in g-honger (of hoe je t ook schrijft)

en kotsen is idd niet goed als je dat regelmatig doet. in je maagzuur zit zelf een vorm van zoutzuur! niet veel, maar wel een beetje en dat veroorzaakt vooral het brand-gevoel en da's neit goed

Laatst gewijzigd op 06-01-2005 om 11:56.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 11:53
kusj
kusj is offline
Ik heb al een vrij redenlijk vast patroon van eten, met heel regelmatige tijden enz.
en ik eet ookwel voldoende

over de dag verspreid eet ik 3 a 4 boterhammen + een stuk fruit, en 1 kop soep en gewoon avondmaal!,

dus ik eet niet te veel maar ook niet te weing tch?

ik weet niet wat ik moet doen,
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 12:07
Verwijderd
Dat je niet kan overgeven is natuurlijk vervelend, maar overgeven is de oplossing niet, denk ik. Dan word je de keer erna gewoon weer misselijk, en geef je weer over, dan kom je nergers.

Misschien helpt het je eetpatroon aan te passen; veel mensen zeggen dat 3 maaltijden op 1 dag goed zijn, maar dat geldt echt niet voor iedereen. Ik eet meestal 6 maaltijden, met de hoeveelheid van 3, maar gewoon verspreid over de hele dag. Dan heb je niet in één keer zo vol. Dat zou je eens kunnen proberen. Probeer verder ook goed te kauwen, klinkt raar, maar voor veel mensen is niet goed kauwen de oorzaak van misselijkheid en maagpijn.

Verder kan veel drinken ook helpen, ik drink altijd wanneer ik misselijk ben thee of water, dan gaat het allemaal wat sneller weg.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 14:54
kirsten
kirsten is offline
Ik heb dat ook soms voor een week of een langere periode dat alles wat ik eet te veel is, zeg maar. Dat gaat normaal wel over en dan voel je je weer goed... Dat kan soms bij mij ook afwisselen met periodes van onstuitbare honger (geen Boulimia, mensen!): een maaltijd eten en na een half uur weer een knorrende maag hebben... Maar aankomen doe ik nooit. Ik ben oolk ongeveer hetwelfde als jij.
Geen zorgen, zou ik zeggen, tenzij je denkt dat er echt iets mis is.

Regels voor berichten