Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2005, 04:59
AJMouse
AJMouse is offline
Wat al 3 jaar wordt gezegd in het district Alkmaar is nu eindelijk een feit (nouja, vanaf a.s. dinsdag dan): De wijken worden ingekort en je moet nu niet 1 soort maar een stuk of 3 verschillende kranten bezorgen.

Opzich niet zo verschrikkelijk. Het is lichtelijk irritant natuurlijk dat je nu moet opletten niet alleen waar je een krant gooit, maar ook wélke krant je wáár gooit.

In een periode van bijna 4 jaar heb ik ongeveer 3 jaar gewerkt bij DistriQ (was niet altijd DistriQ, en ik had 1 jaar pauze). Ik bezorgde toen het NoordHollands Dagblad en dat doe ik nog steeds. Op het moment loop ik 2 wijken, 1 van 52 en 1 van 48. Honderd kranten dus.

Ik kreeg gister mijn nieuwe looplijst, en ik heb nu nog maar 1 wijk, met 77 kranten. Dat zijn 23 kranten minder, en mijn loon gaat ook bijna 1/4 omlaag. Een extra wijk kan ik niet krijgen. Nu moet ik et dus maar met minder geld doen. Opzich is een paar euro minder niet zo erg, maar als het 1/4 van je loon is, dan scheelt het gewoon erg veel.

Ik heb et contract goed doorgekeken maar ik kan niks vinden over dat ze zomaar je wijk mogen wisselen of kleiner maken, of je loon ineens zo omlaag mogen gooien.

Ik zal vast totaal niet sterk staan hier ofzo, maar mag dit gewoon?
Oud 06-01-2005, 06:55
Verwijderd
Ik denk het wel anders zouden ze dat niet op zo'n grote schaal doen. Het enige wat je kan doen is je aanbevolen houden voor een grotere wijk en wat betreft meerdere kranten. Niet zeuren, bij PCM heb je soms wel 4 of 5 verschillende kranten.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 06:57
Verwijderd
Wordt je loon trouwens niet als volgt opgesteld?

vast dagtarief
variabel tarief aantal abonnees

Dan kan je inkomsten daling nog wel meevallen.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 09:20
Verwijderd
Eigenlijk is deze discussie nutteloos, omdat er natuurlijk wel complete leerstukken zijn over eenzijdige wijziging van arbeidsovereenkomsten, maar je gaat natuurlijk echt niet als krantenkrachtje een grote onderneming voor de rechter dagen.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 10:12
Meester
Meester is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-01-2005 @ 10:20 :
Eigenlijk is deze discussie nutteloos, omdat er natuurlijk wel complete leerstukken zijn over eenzijdige wijziging van arbeidsovereenkomsten, maar je gaat natuurlijk echt niet als krantenkrachtje een grote onderneming voor de rechter dagen.
Nee, maar je kan wel een interne, die natuurlijk geheel objectief behandeld zal worden, klachtenprocedure starten.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 11:49
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-01-2005 @ 10:20 :
wel als je met ze allen dat doet omdat niemand het er mee eens is ......
Oud 06-01-2005, 13:05
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
hadden wij ook in denekamp

wijken werden compleet nieuw ingedeelt.. ik kreeg er nu 30 kranten bij maar mijn loon ging maar met een klein gedeelte omhoog...

ik baalde er echt van

doe nu de telegraaf, maar ik moet v distriq ook nog financiele dagblad doen
Oud 06-01-2005, 13:35
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 06-01-2005 @ 12:49 :
wel als je met ze allen dat doet omdat niemand het er mee eens is ......
Als het gaat om baantjes als dagbladbezorger kun je ervan uitgaan dat wanneer je moeilijk doet, je er zo uit ligt. Dat geldt voor het meeste ongeschoolde (uitzend)werk: voor jou tien anderen.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 21:01
AJMouse
AJMouse is offline
Dat laatste wat je zegt, nare man, is niet helemaal waar. DistriQ wil ontzettend graag haar bezorgers houden. Evengoed raar dat ze dan zo'n grote gok nemen. Veel mensen zeiden, jaaaa ik stop als ze dat flikken.. maarja niemand stopt toch, ochtendkrantbezorgers zijn luie apen voorderest die toch niet zuk initiatief nemen. Ochtendkrantbezorging is geen geliefde baan omdat je er elke dag zo stinkend vroeg uit moet.

www.debezorgdebezorger.nl dacht ik te gaan oprichten

nah. Ik ben een luie aap
Oud 08-01-2005, 09:27
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
MCH schreef op 06-01-2005 @ 07:55 :
Ik denk het wel anders zouden ze dat niet op zo'n grote schaal doen.
...dat is echt een hele foute redenering, er worden veel vaker dingen op grote schaal gedaan die eigenlijk niet kloppen. net als dit dus, maar zoals nare al zegt doe je er niet zoveel aan. misschien niet zo 10 andere maar als 1 iemand moeilijk doet heb je wel zo 1 nieuwe
Oud 08-01-2005, 12:35
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 08-01-2005 @ 10:27 :
...dat is echt een hele foute redenering, er worden veel vaker dingen op grote schaal gedaan die eigenlijk niet kloppen. net als dit dus, maar zoals nare al zegt doe je er niet zoveel aan. misschien niet zo 10 andere maar als 1 iemand moeilijk doet heb je wel zo 1 nieuwe
Wat klopt hier niet dan?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 12:55
Bob_de_bouwer
Bob_de_bouwer is offline
Citaat:
AJMouse schreef op 06-01-2005 @ 22:01 :
Dat laatste wat je zegt, nare man, is niet helemaal waar. DistriQ wil ontzettend graag haar bezorgers houden. Evengoed raar dat ze dan zo'n grote gok nemen. Veel mensen zeiden, jaaaa ik stop als ze dat flikken.. maarja niemand stopt toch, ochtendkrantbezorgers zijn luie apen voorderest die toch niet zuk initiatief nemen. Ochtendkrantbezorging is geen geliefde baan omdat je er elke dag zo stinkend vroeg uit moet.
Pardon???
Oud 13-01-2005, 05:03
AJMouse
AJMouse is offline
Nou bob, dat ik jou geen initiatief zie nemen hiertegen als et je al zou overkomen. Am I right? Je hoeft et niet te zeggen, maar dat je wel eerlijk tov jezelf bent.

Nee eh vat die zin anders even serieus op
Reageren

Regels voor berichten