Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2005, 16:57
LoeLoe
LoeLoe is offline
Het is echt dramatisch gewoon. Mijn moeder heeft al meer als een jaar een vriend. Afgelopen kerst heeft ze me uitgenodigd, evenals de 3 kinderen van haar vriend.

En het onmogelijke gebeurt...een van die zoons zag mij wel zitten.. en ik hem. Na de hele dag al om elkaar heen gedraaid hebben (je kent dat wel.. zo'n spanning), hebben we elkaar die avond/nacht meerdere malen gezoend.

Nou is hij afgelopen maandag weer hier geweest en het was zeker een te gekke tijd. Ik heb voordat hij maandag hierheen kwam al met mijn pa gepraat over hoe zij het vond. Ze gaf aan dat ze het alleen maar leuk vond voor me enzo.

Maar nu vanochtend kreeg ik een boos telefoontje van haar. Dat ik haar zwart maakte en dat ik die bewuste jongen met rust moest laten omdat haar relatie anders kapot ging en ze beschuldigde me over van alles en nog wat.

Ik vind het echt ontzettend rot en ik begrijp dat dit vooral voor buitenstaanders echt een gecompliceerd verhaal is. Maar zeker nu ook mijn moeder tegen begint te sputteren.. weet ik het allemaal niet

Moet ik het toch een kansje geven tussen die jongen en mij of moet ik het bij voorbaat al opgeven omdat mijn ma daarop staat?
Oud 06-01-2005, 17:00
Cootje
Cootje is offline
ga is praten met je ma waarom ze in een keer zo boos reageert ...
Oud 06-01-2005, 17:52
LoeLoe
LoeLoe is offline
Ze wilt niet dat ik haar 'zwart maak'.
Ik heb gewoon een aantal dingen eerlijk verteld tegen hem die in het verleden zijn gebeurd.. in haar nadeel blijkelijk.

Maar ik denk dat ze moeilijk van me kan verwachten dat ik maar onder stoelen of banken ga steken wat er de afgelopen 8 jaar zich heeft afgespeeld in mijn leven. En ook zij heeft daar een hele grote rol in gespeeld
Oud 06-01-2005, 18:03
hotrid
hotrid is offline
Och. Het is maar wat je belangrijker vindt in het leven. Sex of je moeder?
Oud 06-01-2005, 18:18
filia dei
filia dei is offline
Als je 't een kans wil geven moet je eerst met je moeder erover praten en voortaan niet meer je moeder 'zwart maken'. Je hoeft er niet over te liegen, maar je moet 't ook niet overdreven gaan lopen vertellen enzo... gewoon een beetje verzwijgen of overheen lullen.

Naja... dat of je kan na 'n ruzie alle contact met je moeder verbreken. Of je kan tegen die jongen zeggen, sorry 't wordt niets, zoek 't maar uit ik ben niet verlieft op je.
Oud 06-01-2005, 18:38
Sade
Sade is offline
Je moeder draait wel weer bij, ik zou eerst maar eens kijken of het wel werkt om iets met je stiefbroer te hebben.
Oud 06-01-2005, 20:06
Noddy
Noddy is offline
Zelfs als je niet verliefd zou zijn op je stiefbroer is het toch niet raar dat je verteld over je verleden??
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 20:29
shut*up
shut*up is offline
Citaat:
MIssValo schreef op 06-01-2005 @ 21:06 :
Zelfs als je niet verliefd zou zijn op je stiefbroer is het toch niet raar dat je verteld over je verleden??
nee, dat denk ik ook niet, maar wat ik mij dan wel afvraag: Hoe weet haar moeder wat er over haar gezegd is? Waarschijnlijk heeft die gozer dat dus doorverteld, en das natuurlijk niet erg handig... Toch?
Oud 07-01-2005, 00:23
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Als jouw moeder een relatie heeft waarin ze kennelijk dingen achterhoudt en verzwijgt voor haar vriend moet ze eerst zelf maar eens opgroeien voordat ze andere mensen gaat vertellen wat ze wel en niet mogen doen.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 02:26
masterdj
masterdj is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 07-01-2005 @ 01:23 :
Als jouw moeder een relatie heeft waarin ze kennelijk dingen achterhoudt en verzwijgt voor haar vriend moet ze eerst zelf maar eens opgroeien voordat ze andere mensen gaat vertellen wat ze wel en niet mogen doen.
Oud 07-01-2005, 07:53
Verwijderd
give it up
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 09:00
WolterB
WolterB is offline
Waarom zou je iemand niet over jouw verleden mogen vertellen
Dat is toch hardstikke belangrijk, vooral als je samen iets wilt beginnen. Als je moeder het dan niet vindt kunnen dat jij dingen vertelt die jij meegemaakt hebt, legt ze jou een beperking op die onmigelijk is. Mss wordt haar situatie er wel wat complexer door, maar eerlijkheid is heel belangrijk en de waarheid komt uiteindelijk toch boven.
Omdat jij nu eerlijk bent geweest en zij aan haar reactie te zien niet, is vooral haar probleem en niet de jouwe.
Probeer het erover te hebben met je moeder en leg uit dat je dat aan iemand kwijt moest en dat je geen zin had om dingen te verzwijgen, wat zij blijkbaar niet zo'n probleem vindt.
Oud 07-01-2005, 09:23
LoeLoe
LoeLoe is offline
Citaat:
WolterB schreef op 07-01-2005 @ 10:00 :
Waarom zou je iemand niet over jouw verleden mogen vertellen
Dat is toch hardstikke belangrijk, vooral als je samen iets wilt beginnen. Als je moeder het dan niet vindt kunnen dat jij dingen vertelt die jij meegemaakt hebt, legt ze jou een beperking op die onmigelijk is. Mss wordt haar situatie er wel wat complexer door, maar eerlijkheid is heel belangrijk en de waarheid komt uiteindelijk toch boven.
Omdat jij nu eerlijk bent geweest en zij aan haar reactie te zien niet, is vooral haar probleem en niet de jouwe.
Probeer het erover te hebben met je moeder en leg uit dat je dat aan iemand kwijt moest en dat je geen zin had om dingen te verzwijgen, wat zij blijkbaar niet zo'n probleem vindt.

Jah zo komt het ook op mij over
Zijn vader (dus de vriend van mijn moeder.. he wat lastig allemaal) heeft weleens het een en ander thuis verteld over de situatie van ons 'gezin'.

Dus die jongen wist er al iets van.. maar niet zoveel totdat ik erover begon te vertellen. Want ik woon gewoon niet voor niets bij mijn vader
En ik heb geen zin om dingen voor hem te verzwijgen. Ik schaam me niet voor wat er allemaal is gebeurd. Ik weet dat het niet normaal is. Maar waarom onder stoelen of banken steken?

Contact met mijn moeder verbreken wat ik hier las... jah..erg lastig kan ik je zeggen. In het begin toen ik net bij mijn vader woonde (waar ik nu nog altijd woon) heb ik inderdaad geen woord met haar gewisseld door wat er allemaal was voorgevallen. Later heeft dat contact zich wel weer hersteld.

Ik heb geen zin met haar te breken.. ik heb geen zin om met die jongen te breken. Ik denk dat zij gewoon moet accepteren dat hoe dan ook, ik altijd eerlijk zal blijven over mijn verleden. Dat dat dan toevallig verteld wordt tegen de zoon van haar vriend..tjah

Ik snap ook wel dat het gecompliceerd is enzo maar stel dat hij een heel ander persoon was, helemaal los stond van mijn moeder en haar vriend.. en dat ik hem heel ergens anders had leren kennen? WAs het dan wel goed geweest als ik wat dingen over mijn verleden tegen hem zou vertellen?

En het is ook niet zo dat ik er ALTIJD met hem over praat. Ik bedoel er zijn genoeg andere dingen waar we over praten maar dit onderwerp kwam gewoon ter sprake aangezien hij een beetje in hetzelfde schuitje zit. Dan komen die woorden vanzelf los.

Hij zei zelf al tegen me: ik heb verhalen gehoord van je moeder maar een verhaal heeft altijd 2 kanten. En nou weet hij die andere kant ook. Zijn vader, waar ik ook weleens mee gepraat heb over het verleden, weet ook hoe ik het zie en hoe ik erover denk. Mijn moeder weet het al helemaal want daar hebben weo ok vaak zat over gepraat.

Tis echt allemaal zo gecompliceerd en ik kan lang niet alles voor jullie verduidelijken zodat jullie als buitenstaander het verhaal goed kunnen volgen.

Maar ik heb geen zin om hem op te geven omdat mijn moeder van me 'eist' dat ik dingen voortaan verzwijg of erover ga liegen
Oud 07-01-2005, 09:28
Kaneelstok
Kaneelstok is offline
Ik voorspel gezeik, gezeik en nog eens gezeik.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 19:17
missDraakkie97
missDraakkie97 is offline
Citaat:
hotrid schreef op 06-01-2005 @ 19:03 :
Och. Het is maar wat je belangrijker vindt in het leven. Sex of je moeder?
dat is weer zo'n typische mannen reactie niet iedere meid is als een man die alleen maar aan sex denkt sterker nog ik denk dat ze iemand zoekt die haar begrijpt en haar steun kan geven en die haar de liefde kan geven die ze volgens mij al een hele tijd mist!!!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 19:19
missDraakkie97
missDraakkie97 is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 07-01-2005 @ 01:23 :
idd gelijk heb je
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 21:44
Luna
Luna is offline
Citaat:
Kaneelstok schreef op 07-01-2005 @ 10:28 :
Ik voorspel gezeik, gezeik en nog eens gezeik.
precies.
maar als dat is waar je zin in hebt.. go ahead
Reageren

Regels voor berichten