Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2005, 10:38
@Moon
@Moon is offline
Ik heb een vriend die ik al van jongs af aan ken en die me al een hele tijd leuk vindt, maar ik wil niets met hem. Hij heeft me al tot twee keer toe gevraagd of ik wat met hem wilde. De tweede keer toen hij het vroeg was de dag voor mn verjaardag. Toen had hij me een ketting met een hartje gegeven. Hij zei wel dat het voor me verjaardag was maar toch... een hartje.. Beide keren heb ik hem afgewezen, maar volgens mij wilt hij het gewoon niet tot zich door laten dringen want toen zei hij op het laatst 'ik heb vertrouwen dat de toekomst ons samenbrengt' *kots* *kost*. Daarna hebben we elkaar een tijdje niet meer gesproken/gezien. Na verloop van t ijd gingen we wel weer gewoon normaal met elkaar om. Gisteravond hadden we samen nog gepoold. Daarna zijn we nog ergens anders wat wezen drinken. Maar toen hij me thuis had afgezet kwam hij alweer met een kadootje op de proppen. Ditmaal had hij verder niets gevraagd maar hij verwacht natuurlijk wel wat. Ik wilde het kadootje dan ook niet aannemen maar hij drong erop aan dat t voor mij was en dat ik het moet aannemen. Ik word hier echt gek van. Ik wil het hem teruggeven omdat ik denk dat hij iets van me verwacht en bovendien vind ik het kadootje maar niets. Maar ik heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken. Tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2005, 10:48
Sparkle.
Sparkle. is offline
Heb je ooit de illusie gewekt dat het daadwerkelijk "in de toekomst" iets tussen jullie kan worden?
(Een zoen oid?)

Ik denk dat het beste is wanneer jullie elkaar een behoorlijke tijd niet zien... En dan hopen dat hij in de tussentijd een ander vindt.

Maar anyway, ik mag concluderen dat je toch wel op de een of andere manier op hem bent gesteld?
Want anders is de oplossing voor de hand liggend:
Kei-hard zijn.
En zeggen dat het NOOIT iets tussen jullie kan worden, en wanneer hij zo moeilijk blijft doen, je verder ook geen contact meer met hem wilt hebben.

Nja, succes iig!
Oud 08-01-2005, 10:56
Verwijderd
Heel herkenbaar! Ik heb het zelf ook een paar keer meegemaakt, en sommige mensen zijn zo oostindisch doof wat dit soort dingen betreft, ze willen alleen maar horen wat ze willen horen.

Ik heb geen contact meer met die jongens. Gewoon omdat ik geen normale vriendschap meer kon onderhouden met ze, omdat ze meer wilden en verwachtten. Dan voel je je altijd ongemakkelijk, omdat ze ALLES als een signaal op kunnen vatten. Jij kent die jongens al heel lang, dus dat is erg moeilijk. Zet 'm voor het blok, geef 'm twee keuzemogelijkheden; als hij echt denkt verliefd te blijven en niet normaal kan doen, zeg je dat je de vriendschap verbreekt. Als hij alles ontkent (maar dat verwacht ik niet, aangezien dat 'in de toekomst samenbreng' geneuzel) zeg hem dan dat zijn gedrag jou mateloos irriteert en dat je zo niet verder kunt en wilt, en er dus iets moet veranderen.

Werkt dit niet, koop dan een opblaaspop voor 'm en kap met die kneus.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 11:17
Multilot
Multilot is offline
nog duidelijker zijn. Op het botte af. Dan moet hij maar luisteren
Oud 08-01-2005, 11:54
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Meisjes hebben vaak het idee dat ze heel direct zijn als ze dat eigenlijk niet zijn, je moet gewoon letterlijk zeggen: 'Ik wil absoluut geen relatie met jou, nu niet en in de toekomst ook niet, dat weet ik héél erg zeker.'

Als je dat al hebt gedaan en hij gedraagt zich nog steeds zo is het gewoon een hopeloos geval.

Laatst gewijzigd op 08-01-2005 om 11:59.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 12:03
Verwijderd
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 08-01-2005 @ 12:54 :
Meisjes hebben vaak het idee dat ze heel direct zijn als ze dat eigenlijk niet zijn, je moet gewoon letterlijk zeggen: 'Ik wil absoluut geen relatie met jou, nu niet en in de toekomst ook niet, dat weet ik héél erg zeker.'

Als je dat al hebt gedaan en hij gedraagt zich nog steeds zo is het gewoon een hopeloos geval.
Inderdaad. 'Duidelijkheid' is het sleutelwoord.
Jongens zijn niet zo sterk in het opvangen val (stille) hints en we zijn te koppig om simpele afwijzingen naast ons neer te leggen.
Wees duidelijk!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 12:55
Brasco
Brasco is offline
helemaal 100% procent herkenbaar.. en als ik uit ervaring mag spreken; Je bent niet duidelijk genoeg.. mischien ben je dat voor je gevoel dat wel geweest, maar alleen keiharde taal kan iemand uit de droom helpen. Waarschijnlijk is hij zo verliefd op je, dat hij elke positieve actie/reactie van jou aangrijpt en omzet in hoop. Als jullie vrienden zijn dan ben je ook aardig naar elkaar, en vertel je elkaar persoonlijke dingen. Dat kan hij dan weer opvatten als een teken van liefde, en zo kan hij je niet loslaten. echt waar, je moet gewoon duidelijk tegen hem zijn. dat is namelijk beter voor jullie allebei. Want zoals het op deze manier gaat zijn jullie beiden niet gelukkig met elkaar. succes !!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 13:34
Verwijderd
Schrijf een brief naar hem, waarin je duidelijk maakt dat je niets met hem wilt en dat het ook niets tussen jullie zal worden.

Verder: tja, als je wel dingen met hem onderneemt, zoals samen poolen, dan ziet hij dat denk ik wel als een soort "toenaderingspoging" van jou kant. Wil je rust, stop dan met dingen samen te doen met hem!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 13:44
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
oei, echt heel erg vervelend... Misschien met je hem een tijdje negeren of desnoods 1 keer heeeeel duidelijk zijn dat het echt niks wordt...

offtopic: wat was dat laatste kadootje?
Oud 08-01-2005, 13:53
Luna
Luna is offline
laat gewoon even niets van je horen, zo te zien vind jij de omgang met hem op dit moment ook niet zo relaxed als hij zo doet dus wat heb je te verliezen?Ik heb het ook wel gehad dat een vriend mij leuk vond maar die ging nooit zo irritant doen.
Oud 08-01-2005, 14:11
@Moon
@Moon is offline
Ik denk dat toch vrij duidelijk bent geweest, want beide keren heb ik het expliciet gezegd dat ik geen gevoelens voor hem heb en dat ik daarom geen relatie met hem wil.
Maar om totaal geen contact meer met hem te hebben gaat ook niet echt aangezien onze moeders vroeger collega's van elkaar zijn geweest en we steeds contact met zijn familie hebben.

Citaat:
koekiemonstertje schreef op 08-01-2005 @ 14:44 :
offtopic: wat was dat laatste kadootje?
Het was een horloge van Guess. Ik vind het echt ontzettend lelijk ding en wat nog het erge is, is dat hij nog zei dat hij het ervoor had gespaard.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 14:12
Luna
Luna is offline
Oud 08-01-2005, 14:20
first eror
first eror is offline
Ha, 's nachts gevraagd worden 'lieve smsjes' sturen als je met je meurende bek totaal ongeïnteresseerd geen zin hebt om haar behoeftes te voldoen. Zucht, been there. Het wordt vervelend. Maar wel moeilijk als je die persoon toch niet wil kwetsen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 15:18
Brasco
Brasco is offline
Citaat:
@Moon schreef op 08-01-2005 @ 15:11 :
[B]Ik denk dat toch vrij duidelijk bent geweest, want beide keren heb ik het expliciet gezegd dat ik geen gevoelens voor hem heb
Dan kan je het nog op deze manier aanpakken. zet het op papier en geef het aan hem irl of email.. dan word ie letterlijk met de neus op de feiten gedrukt, kan er niks meer aan verdraaid worden of anders opgevat worden. Het is zoals het er staat, en hij moet het maar accepteren. Als hij er niet mee om kan gaan, dan is dat voor de rest zijn probleem, en verbreek desnoods tijdelijk het contact nadat je hem de brief hebt gegeven, zodat hij alles makkelijker kan verwerken !
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 18:49
marrel
marrel is offline
mannen zijn zo hintongevoelig het lijkt wel of midden in hun gezicht schreeuwen "ROT OP" het enige mogelijke is... en dan is het nog maar de vraag of ze het snappen
Oud 10-01-2005, 18:02
dead person
dead person is offline
Citaat:
marrel schreef op 08-01-2005 @ 19:49 :
mannen zijn zo hintongevoelig het lijkt wel of midden in hun gezicht schreeuwen "ROT OP" het enige mogelijke is... en dan is het nog maar de vraag of ze het snappen
sorry zag het zo voor me in cartoon versie

ontopic: ik denk ook zoals ik gezegd om kei-hard te zijn, niet boos gaan doen, want ik denk wel dat je hem gewoon wilt hebben als een gewone vriend, misschien helpt een brief idd.
Ga met hem ergens zitten en er een goed gesprek over hebben, als hij het dan nog niet snap en hij blijft aandringen is het beter misschien om hem te vermijden ofzo
Oud 10-01-2005, 18:04
Verwijderd
Simpelweg geen verwachting meer scheppen, door bijvoorbeeld niet meer gezellig iets te gaan drinken met hem.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 19:17
Anaïs
Anaïs is offline
Inderdaad, zoiets moet je hard aanpakken... Zeker als ze blijven kleven.
'k Was wel stuk jonger (15-16) toen er ook een jongen mij niet geloofde toen ik telkens weer opnieuw 'neen' zei. Hij had zelfs zijn schoonzus met mij laten chatten op msn, die sprak de hele tijd in termen van 'ooit zal je wel inzien dat hij de juiste is' blablabla.

Inderdaad kots

Stel je eisen: als hij je niet op dat vlak wil met rust laten, moet hij je maar helemaal met rust laten. Als hij inziet dat jij niets voor hem voelt, dan kan hij zijn verstand gebruiken en het houden op een leuke vriendschap...

succes
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 11:11
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Citaat:
Luna schreef op 08-01-2005 @ 14:53 :
laat gewoon even niets van je horen, zo te zien vind jij de omgang met hem op dit moment ook niet zo relaxed als hij zo doet dus wat heb je te verliezen?Ik heb het ook wel gehad dat een vriend mij leuk vond maar die ging nooit zo irritant doen.
Dat vind ik het laagste wat je kan doen...
Kan me daar echt ontzettend kwaad om maken. Als je me niet moet, laat het me dan op zn minst even weten.

Gewoon duidelijk vertellen dat je echt NIETS met hem wil, dat je ook NOOIT iets voor hem heb gevoeld, en dat het ook NOOIT iets zal worden.

En tja.. vriendschap... dat zal dan ook wel over zijn denk ik....
Veel mannen sluiten alleen vriendschap met een knappe vrouw omdat ze meer willen.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 12:14
Verwijderd
Leg aan hem uit wat de Laddertheorie is.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 18:41
Schapie
Schapie is offline
Je kunt natuurlijk ook gewoon een andere vriend nemen..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten