Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2005, 10:41
Verwijderd
Ik heb al ff gezocht op google, maar kon niks vinden. Misschien is het een normaal iets (al heeft mijn man er geen last van) en kan ik daarom niks vinden, maar dat zou ik dan graag van anderen horen. Als ik sport, bv. hardlopen of steppen ofzo, dan zetten mijn handen op en gaan ze pijn doen, volgens mij zetten andere delen van mijn lichaam ook op, maar daar van heb ik geen 'bewijs' (keertje meten, m'n hand merk ik door m'n ring). Ik vraag me af hoe dit kan komen (zout/vocht vast houden, handen te lang naar beneden houden (hoewel dit raar is, want zo laag zijn ze niet en soms is het ook niet erg lang), ...?), of het kwaad kan en wat ik er eventueel aan kan doen? Iemand die er ook last van heeft of die er meer van weet?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 10:44
catootje
catootje is offline
Ik denk dat ze door de warmte opzetten. Dat heb ik ook, als ik koude handen heb, zijn ze dunner dan wanneer ik het warm heb. Wanneer het warmer is, krijg ik mn ringen slechter af, omdat mn vingers dik zijn geworden.
Ik hou ze dan onder de koude kraan en dat helpt dan wel
Oud 09-01-2005, 10:45
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Hm, ik weet ook niet hoe het komt, misschien omdat je bloed naar je handen zakt of zo?
Ik heb wel als ik langer loop of zo, dat mijn handen dan opzetten en gaat vaak ook pijn doen. Maar dat is ook voornamelijk als ik het warm heb, dan zie je mijn aders ook heel goed. En ik heb sowieso vaak last van mijn handen

Maar het is inderdaad best irritant, volgens mij valt er niet zoveel aan te doen behalve dat je je handen omhoog kan houden of zo?
Oud 09-01-2005, 10:49
Verwijderd
Citaat:
Vogelvrij schreef op 09-01-2005 @ 11:45 :
volgens mij valt er niet zoveel aan te doen behalve dat je je handen omhoog kan houden of zo?
Dat doe ik dan idd, maar dat helpt niet echt heel veel.

@catoolyntje: Door de warmte zou idd kunnen, maar waarom gebeurd dat bij mij dan heel erg en bij iemand anders (vrijwel) totaal niet? Onder de koude kraan houden koelt wel lekker af, maar voordat ze weer dunner zijn duurt wel even... Plus dat ik dan steeds moet stoppen als ik sport en dat vind ik ook niet fijn...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 11:00
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-01-2005 @ 11:49 :
Dat doe ik dan idd, maar dat helpt niet echt heel veel.

@catoolyntje: Door de warmte zou idd kunnen, maar waarom gebeurd dat bij mij dan heel erg en bij iemand anders (vrijwel) totaal niet? Onder de koude kraan houden koelt wel lekker af, maar voordat ze weer dunner zijn duurt wel even... Plus dat ik dan steeds moet stoppen als ik sport en dat vind ik ook niet fijn...
Nee, bij mij eigenlijk ook niet

Ja, ik denk wel dat het vooral door de warmte komt, de een zal daar wel gevoeliger voor zijn dan de ander? Ikzelf heb ook heel snel last van de warmte (maar heb het ook snel koud), misschien heeft het daar ook mee te maken?

Niet meer sporten is ook een oplossing
Oud 09-01-2005, 11:03
Verwijderd
Citaat:
Vogelvrij schreef op 09-01-2005 @ 12:00 :
Niet meer sporten is ook een oplossing
op·los·sing (de ~ (v.), ~en)
1 vloeistof waarin een andere stof is opgelost
2 beëindiging van een probleem op bevredigende wijze

^ Niet.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 12:34
Mara
Mara is offline
Ik heb 't ook, maar niet in de mate dat jij 't hebt denk ik. Ik merk wel, dat een iets te grote ring na/tijdens het sporten strak zit en ik hem niet meer afkrijg.

Ik denk dat een deel inderdaad komt door de warmte, dat het opzet. Er is toch extra bloeddoorstroming. En anders bel je naar de dokter, waarschijnlijk kan hij ´t zo vertellen maar dat kan je zelf ook wel bedenken
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten