Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2005, 19:34
Verwijderd
Morguh.
He ik wou ff weten of iemand hier een (freeware) programmatje kent waarme je grafieken kan tekeken. Of die grafieken tekent na het invoeren van een tabel en/of formule. Ik weet dat Excel dit kan, maar ik wil het net ietsje uitgebreider dan wat Excel kan zeg maar. Hoeft neit heel veel maar Excel kan net iets te weinig vind ik. En oh ja, graag wil ik dat ik de grafieken in een Word Document kan plakken. Hoop dat dit niet teveel eisen zijn .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2005, 19:38
freyk
freyk is offline
uuhm,..excel niet uitgebreid?
Welke ms office versie gebruik je?
Oud 11-01-2005, 19:55
Verwijderd
Euhm, Office XP. Illegaal gedownload . Maarruh, hij is zeg maar niet uitgebreid genoeg in de zin van dat ik meer aan de lay-out wil kunnen doen. Maybe doe ik ut niet goed, maar bijvoorbeeld diktes van de lijnen enzo. Dat soort dingen kan je volgens mij niet doen tog?
En sowieso heb ik nog nooit ergens kunnen vinden waar je formules kan invoeren bij excel en dat ie dan een grafiek erbij tekent. Maar volgens mij moet ik me daar voor schamen .

Laatst gewijzigd op 11-01-2005 om 19:57.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 19:57
ILUsion
ILUsion is offline
Wat wil je precies in een grafiek? Volgens mij is Excel perfect, zeker als je maar zo'n vage omschrijving geeft.
Toch maar OpenOffice aanprijzen, als je een alternatief zoekt (die zal wel OLE ondersteunen, hoop ik, zodat Word er iets mee kan), anders heb je natuurlijk echte tekenprogramma's als Illustrator, waar je ook gegevens kan inladen en in grafiek kunt laten zetten, maar die is qua opmaak uitgebreider, maar qua andere functies veel minder, waarschijnlijk.
Oud 11-01-2005, 19:59
Verwijderd
Ik wil bijvoorbeeld een lijn in 2 verschillende kleuren kunnen aangeven zonder daar aparte op elakar ansluitende lijnen te maken enzo. Snijpunten duidelijker aan laten geven. Oppervalktes invullen. Maar volgens mij moet ik me meer in Excel verdiepen als ik jullie zo hoor....
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 20:20
ILUsion
ILUsion is offline
Om een grafiek te maken van een bepaald voorschrift kun je eventueel de trendlines gebruiken, maar ik weet niet direct of die een voorschrift kan aannemen. Excel is namelijk ook niet gemaakt daarvoor. De dikte van de lijnen is wel zeker aan te passen, gewoon op je grafiek klikken op de lijn die je wilt aanpassen en hopla, aanpassen maar.
Een lijn in 2 kleuren is volgens mij niet mogelijk, maar echt duidelijk is het dan ook niet. Oppervlaktes moeten ook wel mogelijk zijn, geen idee hoe, snijpunten is hetzelfde als voor die lijnen, eigenlijk.
Je mist inderdaad de kennis van Excel, maar als je toch per sé meer wilt: GnuPlot.
http://www.gnuplot.info/
Die kan alles wat je maar wilt, maar het is dan ook tien keer zo complex als Excel om te gebruiken...
Oud 11-01-2005, 20:31
Verwijderd
Ok, iig bedankt, dan zal ik me verder verdiepen in excel en anders GnuPlot gaan gebruiken. Thnx!
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 20:42
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
www.padowan.dk (Graph), dat is wat je moet hebben als je grafieken wil teken. Simpel, maar werkt superrrrrr. Je wilt niets anders, geloof me!
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 12:08
Destralak
Destralak is offline
er is zelfs een gratis graphmaakdingetje online te vinden; alle gegevens invoeren en daar is je grafiekje

check http://nces.ed.gov/nceskids/Graphing/
Oud 12-01-2005, 19:39
Engadin
Engadin is offline
Je zou het met php en de gd lib kunnen doen. Alles kan, maar het is wel wat meer werk
Oud 16-01-2005, 18:50
JJ13
JJ13 is offline
SPSS misschien
Reageren

Regels voor berichten