![]() |
|
Wat gaat dit jaar dé carnavalshit worden?
We hebben de kabouterdans, heb je even voor mij en anton aus tirol bijvoorbeeld al gehad. Wat wordt het dit jaar? Schnappi misschien? De duitse krokodil? Ik ben benieuwd wat jullie denken, want verder heb ik weinig potentieel interessante liedjes gehoord
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Waar hebben jullie het over? Echt carnaval wordt niet gevierd met dit soort hollandse liedjes maar wordt gevierd met plaatselijke hits.
In Limburg vindt al jaren het LVK (Limburgs VasteloavendsLeëdjes Konkour) plaats hier doen honderden dialect groepen aan mee met plaatselijke voorrondes en uiteindelijk een Limburgse winnaar. Zo heeft elk dorp door de jaren heen al honderden zo niet duizenden liedjes geschreven én opgenomen. Gewoon voor de mensen, niet om op nationale radio te komen met "hitjes" zoals ik heb een waterscooter ofzo. Beetje belachelijk. Carnaval is geen commerciël feest maar een cultureel feest. Tenminste in het diepe zuiden en in Duitsland. Beetje jammer dat het Noorden het weer met zo'n dingen probeert te verkrachten. Kijk maar eens: http://www.stichtinglvk.nl/ Daar gaat het eigenlijk om gewoon plaatselijke gezelligheid
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Jullie zullen het idd met die muziek doen, ik zit zelf zelfs in een blaasorkest die dat soort nummers speel, maar ik bedoel gewoon dus het liedje wat helemaal plat wordt gedraait op de wagens en in de café's.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Weet al hoe t komt, ga wel eens uit in een Apres Ski gebeuren... Enne, bij ons doen de oude carnavalsliedjes van de stichting carnaval Roosendaal het ook altijd erg goed |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik ben gewoon enthousiast, zou jij ook eens moeten zijn
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat was dus ook meteen wat ik las.. en dacht.. Ik vind in principe alle carnavalshits nogal shit ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Pff ik sta trouwens zelf op ich liebe apres ski 2005. Dat vind ik nog het slechtste ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Heb vorig jaar echt gedroomd van dat getringeling en werd er zelfs mee wakker ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Maar om er eventjes iets aan toe te voegen: Toch is het niet alleen maar "hoempa-pa" wat uit het LVK voorkomt. Zo vond ik nummer 1 en 2 van vorig jaar best goed ![]() (Vraag nu alleen niet naar namen, want dat ben ik vergeten) Carnaval wordt ook steeds meer commercieler, of dat nu een goed of slechte zaak is... Daar zijn de meningen ook over verdeeld.
||
Verwijderd
|
Citaat:
of anders het liedje wat ik gisteren op vara live hoorde. ik heb geen idee of t ook te downloaden is maar goed. het was een lied uit hun 'café de wereld' |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
gezongen door balkende echt goed |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Schnappi Voda | 295 | 16-02-2005 19:20 |