Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2005, 19:29
CoalChamber
CoalChamber is offline
Ik moet voor filosofie een PO maken over Antropologie. We kregen verschillende onderwerpen en ik heb geloof gekozen. Omdat ons eindexamen onderwerp het kwaad is denk ik dat ik de stelling God is het kwaad doe , of iets in die richting, maar ik kan echt op goede argumenten komen voor de stelling. Kan iemand me helpen? Ik moet voors en tegens. Als je nog een ander idee hebt voor een stelling wil ik het graag horen.
Oud 12-01-2005, 22:42
T_ID
T_ID is offline
slechte stelling, de kerk heeft eeuwen gestoken in het definieren van god op een manier dat het een ronduit vaag en nutteloos wezen is geworden.

Ik zou trouwens wel aanraden de beweringen over 'de god van de liefde' en blablabla te misbruiken door te wijzen op alles dat een oppermachtig wezen had kunnen voorkomen aan ellende op de aarde.
Oud 12-01-2005, 23:55
Verwijderd
Ik zie niet in hoe antropologie zo direct met de morele kant van religie (theologie) te maken kan hebben...
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 10:47
Verwijderd
Citaat:
alluman schreef op 13-01-2005 @ 00:55 :
Ik zie niet in hoe antropologie zo direct met de morele kant van religie (theologie) te maken kan hebben...
Inderdaad.

Is het niet verstandiger om je te beperken tot één van de onderstaande punten?

Antropologie wordt over het algemeen in viergebieden onderverdeeld

Fysische antropologie of antropobiologie, die de mens als biologisch organisme, het gedrag van primaten, menselijke evolutie en bevolkingsgenetica (?) bestudeert.

Taalkunde, die de variatie in taal door tijd en ruimte bestudeert en ook het sociaal gebruik van taal en de relatie tussen taal en cultuur.

Archeologie , die de materiële overblijfselen van menselijke samenlevingen bestudeert.

Culturele antropologie (vroeger 'volkenkunde' of 'etnologie') is de wetenschap die het sociale gedrag, de economische structuur en de religie van volken en bevolkingsgroepen bestudeert.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten