Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2005, 14:12
Bloem
Bloem is offline
te voren al heb opgezegd, wat nu?

Vorig jaar heb ik me aangemeld bij StarSteps, een castingbureau, omdat me dat wel eens leuk leek. Dat kostte 39 euro. In de voorwaarden stond dat je, als je niet wilde dat je lidmaatschap automatisch verlengd werd, je dat uiterlijk 6 weken van te voren op moest zeggen. Mijn lidmaatschap liep tot 15 januari.

Begin oktober heb ik geprobeerd dat op te zeggen, en uiteindelijk kreeg ik na 2 weken de bevestiging dat dat ook gebeurd was. Dit allemaal via mail, want dat is de enige manier waarop je contact met ze op kunt nemen. Dat mailtje met die bevestiging heb ik bewaard, voor je-weet-maar-nooit.

Vandaag zag ik op mijn rekeningafschrift dat ze toch weer 39 euro hebben afgeschreven, om mijn lidmaatschap te verlengen. Ik heb nu dus een boos mailtje naar ze gestuurd, met de mededeling dat ik mijn geld direct terug wil, en dat ik dat mailtje met de bevestiging heb bewaard, maar ik wil eigenlijk weten wat ik kan doen als zij dat geld niet gaan terug storten. Is dat mailtje dat ik heb bewaard 'bewijs', en waar moet ik naar toe als ze moeilijk gaan doen?

(Oh, en meteen een waarschuwing dus, voor iedereen die overweegt zich er aan te melden, niet doen )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2005, 14:27
Grimmetje
Grimmetje is offline
Dat mailtje kan inderdaad dienen als bewijs. Echter, bewijs heb je alleen nodig indien je besluit de zaak door een rechter te laten toetsen. Dat ga je toch niet doen, want dat kost je meer dan die 39 euro waar het om gaat.

De kans is groot dat hun administratie ronduit belabberd is georganiseerd, en dat je een mail terugkrijgt met excuses en een toezegging dat ze het zo spoedig mogelijk terugstorten..maar daar wil jij natuurlijk niet op wachten. Jij moet gewoon naar je bank gaan, leg de situatie uit, en dan zullen ze het bedrag voor je terugboeken. Easy as that.
Oud 18-01-2005, 14:30
Verwijderd
Niets aan toe te voegen
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 14:36
Bloem
Bloem is offline
Dat is echt zo simpel als jij nu zegt, ik kan dat gewoon terug laten boeken? Moet ik daar verder nog iets voor meenemen, of kan dat zomaar?

Bedankt iig
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 14:39
Bloem
Bloem is offline
Oh, en ik heb dus nu al een boos mailtje gestuurd dat ik verwacht dat ze dat geld onmiddelijk terug storten, kan ik dan alsnog naar de bank gaan en het hen laten terugstorten, of is het beter om eerst een reactie van hun af te wachten?

(Waarvan ik vrees dat dat wel eens lang kan gaan duren, dat opzeggen duurde ook 2 weken.)
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 14:43
Grimmetje
Grimmetje is offline
Ja, je kan dat bedrag gewoon terug laten boeken (afhankelijk van de bank moet dat wel binnen 3 a 4 weken ofzo...), ik neem aan dat je gewoon je bankpasje en je id mee moet nemen, je bankpasje is logisch (anders weten ze niet wie jij bent ) en je id heb je sowieso toch al verplicht bij je.

Over dat mailtje. Ik zou dat geld gewoon terug laten boeken, dat bedrijf merkt vanzelf dat het weer is afgeboekt. Let er wel op dat je het niet 2x krijgt teruggeboekt, want dan komen ze daar weer om vragen.
Oud 19-01-2005, 12:25
Bloem
Bloem is offline
Ik kreeg vandaag een mailtje van hun, dat er inderdaad iets fout is gegaan, en excuses Zij kunnen het geld om administratieve redenen ( ) niet terugstorten, maar ik heb net de bank gebeld en via zo'n automatische computer wordt het nu als het goed is teruggestort.

Bedankt voor je hulp
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten