Hallo,
Ik ben afgelopen zaterdag naar de PC discount in Utrecht geweest en daar heb ik een datakabeltje (aansluiting op de serieële poort) en wat software gekocht voor mijn GSM, een Trium Mars.
Alleen werkt er helemaal niets! Het kabeltje wordt niet herkend door de software noch door Windows (heb het op 3 pc's uitgetest, mijn laptop met Win 98, desktop met XP en 98, andere desktop met 95) dus ik weet zeker dat er niets mis is met mijn serieële poort.
Van het internet heb ik een nieuwe versie van Trium Explorer gedownload maar dat mocht niet baten, iedere keer krijg ik de melding "device not found" (Trium Expl.) Ook een ander software programma herkende de telefoon niet, ook het GSM modem onder Windows niet (wat ik dus kan gebruiken om via mijn telefoon te internetten. Dat was wel goed geinstalleerd, maar bij het inbellen kwam er gewoon geen reactie.)
Echter, als ik het kabeltje op mijn GSM aansluit krijg ik wel een melding in beeld: 'Accesoire aangesloten'. De telefoon heb ik gewoon aanstaan, zonder in een speciaal menu te zitten, en dat hoeft volgens mij ook niet om verbinding te maken met de pc.
Het kabeltje kan ik er maar op een manier indoen, dat is een ding wat ik zeker weet.
De koperen pinnetjes van mn GSM waarop ik het kabeltje aansluit zijn niet al te schoon maar toch herkent de telefoon dat er iets aangesloten is!
Laatst gewijzigd op 27-05-2002 om 21:32.
|