Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2002, 21:29
Orion16
Orion16 is offline
Hallo,

Ik ben afgelopen zaterdag naar de PC discount in Utrecht geweest en daar heb ik een datakabeltje (aansluiting op de serieële poort) en wat software gekocht voor mijn GSM, een Trium Mars.

Alleen werkt er helemaal niets! Het kabeltje wordt niet herkend door de software noch door Windows (heb het op 3 pc's uitgetest, mijn laptop met Win 98, desktop met XP en 98, andere desktop met 95) dus ik weet zeker dat er niets mis is met mijn serieële poort.

Van het internet heb ik een nieuwe versie van Trium Explorer gedownload maar dat mocht niet baten, iedere keer krijg ik de melding "device not found" (Trium Expl.) Ook een ander software programma herkende de telefoon niet, ook het GSM modem onder Windows niet (wat ik dus kan gebruiken om via mijn telefoon te internetten. Dat was wel goed geinstalleerd, maar bij het inbellen kwam er gewoon geen reactie.)

Echter, als ik het kabeltje op mijn GSM aansluit krijg ik wel een melding in beeld: 'Accesoire aangesloten'. De telefoon heb ik gewoon aanstaan, zonder in een speciaal menu te zitten, en dat hoeft volgens mij ook niet om verbinding te maken met de pc.

Het kabeltje kan ik er maar op een manier indoen, dat is een ding wat ik zeker weet.

De koperen pinnetjes van mn GSM waarop ik het kabeltje aansluit zijn niet al te schoon maar toch herkent de telefoon dat er iets aangesloten is!

Laatst gewijzigd op 27-05-2002 om 21:32.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-05-2002, 06:03
ick
ick is offline
wat je ook doet, ophone (zonder sim?) UITZETTEN en aan je kabel hangen, via die kabel zet ie zich aan in de "meer mogelijkheiden modus" zegmaar

teminste, bij 95% van de phones, denk bij jouwwe ook, aangezien die nix doet als je 'm aanlaat

soms moet je nog op 'n knoppie (meestal koty op de power knop) drukken voor bevestiging als je je progje gestart heb maar dit zegt ie altijd wel

suc12
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 16:05
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
ick schreef:
wat je ook doet, ophone (zonder sim?) UITZETTEN en aan je kabel hangen, via die kabel zet ie zich aan in de "meer mogelijkheiden modus" zegmaar

teminste, bij 95% van de phones, denk bij jouwwe ook, aangezien die nix doet als je 'm aanlaat

soms moet je nog op 'n knoppie (meestal koty op de power knop) drukken voor bevestiging als je je progje gestart heb maar dit zegt ie altijd wel

suc12
Heey,

Ik heb nu de koperen contactjes schoongemaakt en er komt nu iets meer, nml. op COM3 (trium communicatie poort?) zegt windows een Standaardmodem te hebben gevonden. Het kabeltje werkt dus wel degelijk ik denk dat 't aan mn software ligt waarmee ik verbinding met de mobiel maak. Ik heb 'm aanstaan, maar ik kan geen verbinding met internet of iets dergelijks maken via m'n mobiel, daar reageert hij niet op. Maar hij herkent 'm wel! Tenminste, Windows gaf iets aan en dat vind ik al heel wat.

Tips voor (betere) software voor de Trium?

By the way, toen ik 'm uit liet staan deed hij helemaal niets. Ging ook niet aan in speciale modus zoals je dat noemde.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 16:28
Verwijderd
Ik ben ook naar de pc discount in Utrecht geweest, op zondag, en er was bijna alleen maar 2ehands troep. En je hebt geen garantie als je iets koopt, dus volgens mij is dat ding harstikke bagger.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten