Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2005, 19:42
burgertrutje
burgertrutje is offline
Ik probeer iemand te helpen en te overtuigen dat ze niet goed bezig is maar dit heeft ook grenzen. Ik kan zeggen dat ze moet stoppen met dingen zoals negatief denken over zichzelf, AM, "het einde" etc, maar k ben ook maar een willekeurig persoon op deze aardbol. Ik denk dat ze hulp nodig heeft, van profecionele mensen, maar ze zal die stap natuurlijk zelf moeten nemen.

Ik wil haar graag wel een mogelijkheid voorleggen ofzo maar k weet er zelf ook weinig tot niks van af. Dus wat ik me afvraag, hoe zou ze er aan kunnen komen, en wat kan ze dan verwachten. Ze is enorm bang dat die mensen haar niet geloven, niet accepteren of zelfs gaan slaan. Zeker dat laatste lijkt me onzin, niemand heeft het recht dat te doen. Maar goed ze is dus enorm bang voor elke hulp van buiten af lijkt het wel, of heeft er ook nog nooit aan gedacht.

Even leek het erop dat ze wel twee dagen opgenomen zou worden (weet niet waar of hoe), in die twee dagen zouden ze bepalen wat het beste voor haar was en hoe het verder zou moeten. Maar er kwam wat tussen daar waardoor ook dat nu van de kaart is.

Naja ik weet niet of hier een algemeen antwoord op is, maar k hoop wel dat jullie me kunnen helpen
groetjes oogje @uc
Oud 18-01-2005, 19:57
Verwijderd
Je kunt jeugdzorg bellen, of GGZ, of de kindertelefoon zelfs om die om advies te vragen. Maar ik denk wel dat die persoon zelf echt moet willen en moeten inzien dat ze hulp nodig heeft, anders wordt het moeilijk. Misschien kan je een familielid of een goede vriend(in) ik weet niet zo goed hoe close jij met haar bent enzo inschakelen die met haar kan praten en haar kan proberen te overtuigen dat ze hulp nodig heeft.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 20:01
rare kwast
rare kwast is offline
ik heb laatst het zelfde `probleem" gehad... ik ben toen samen met nog een vriendin met haar gaan praten en uiteindelijk naar maatschappelijk werk gegaan..

ik weet niet hoe oud ze is, je hebt bureau jeugdzorg en algemeen maatschappelijk werk (waar zij dus heen moest omdat ze 20 is)
Oud 20-01-2005, 09:47
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
als eerst moet je vriendin zelf er ahcter komen dat ze hulp nodig heeft. Als zij denkt dat ze dat niet nodig heeft houdt het al op. Ze moet erkennen dat ze problemen heeft. Ik kon niet helemaal uit je verhaal opmaken dat ze dat doet.

Als ze zo bang is voor de hulpverlening, maar er wel voor wilt gaan, kan je vragen of ze het prettig vindt als er iemand met haar mee gaat, zeker in het begin.

Als laatste wil ik nog zeggen dat als zij geen hulp wilt, je haar niet moet laten vallen, want dan zal ze zich nog slechter voelen.

ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar iig heel veel suc 6

xxx mir
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten