Ik probeer iemand te helpen en te overtuigen dat ze niet goed bezig is maar dit heeft ook grenzen. Ik kan zeggen dat ze moet stoppen met dingen zoals negatief denken over zichzelf, AM, "het einde" etc, maar k ben ook maar een willekeurig persoon op deze aardbol. Ik denk dat ze hulp nodig heeft, van profecionele mensen, maar ze zal die stap natuurlijk zelf moeten nemen.
Ik wil haar graag wel een mogelijkheid voorleggen ofzo maar k weet er zelf ook weinig tot niks van af. Dus wat ik me afvraag, hoe zou ze er aan kunnen komen, en wat kan ze dan verwachten. Ze is enorm bang dat die mensen haar niet geloven, niet accepteren of zelfs gaan slaan. Zeker dat laatste lijkt me onzin, niemand heeft het recht dat te doen. Maar goed ze is dus enorm bang voor elke hulp van buiten af lijkt het wel, of heeft er ook nog nooit aan gedacht.
Even leek het erop dat ze wel twee dagen opgenomen zou worden (weet niet waar of hoe), in die twee dagen zouden ze bepalen wat het beste voor haar was en hoe het verder zou moeten. Maar er kwam wat tussen daar waardoor ook dat nu van de kaart is.
Naja ik weet niet of hier een algemeen antwoord op is, maar k hoop wel dat jullie me kunnen helpen

groetjes oogje
@uc