Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2005, 13:30
Rêveuse
Rêveuse is offline
Wat zou je erger vinden/vind je erger?

Ik had een discussie met iemand,
die zei dat ze toch liever had dat mensen haar negeerden, dan dat ze haar het leven zuur maakten.

Ergens begrijp ik het niet helemaal.

Maar ik ben een attention-whore, ik krijg liever negatieve aandacht dan geen aandacht. Ik haat het gevoel niet te bestaan.

Wat zou je erger vinden, en waarom?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2005, 13:37
Verwijderd
Ligt er aan door wie het is en wat het pesten precies inhoudt.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 13:52
Rêveuse
Rêveuse is offline
Ja, ok.
Door mensen die je niet kent en die jou niet kennen, bedoel ik meer.
Zonder fysiek geweld.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 13:59
FreeZzze
FreeZzze is offline
Ik denk ook dat genegeerd worden erger is... Pesten kan je altijd nog over praten met iemand maja...

"Ze zeiden niets mamma!" *snik snik*
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 14:08
vex
vex is offline
ben vroeger (op de basisschool) veel 'genegeerd' op school, mocht vaak niet meedoen enzo, dan voelde ik me altijd heel alleen en ik was er ook van overtuigd dat weinig mensen me aardig vonden (wat achteraf nog best bleek mee te vallen) maargoed, dat heeft n flinke deuk in mn zelfvertrouwen gemaakt... pesten is tastbaarder dan negeren denk ik maargoed pesten is ook geen spelletje
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Aquitania schreef op 19-01-2005 @ 14:52 :
Door mensen die je niet kent en die jou niet kennen, bedoel ik meer.
Zonder fysiek geweld.
Van mensen die ik niet ken en die mij niet kennen maakt het me eigenlijk weinig uit...ligt er wel aan of het bv. mensen op straat zijn ('k denk dat ik dan idd liever genegeerd wordt) of bv. mensen in een nieuwe klas ofzo (dan weet ik het niet)...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 14:38
Earendil
Earendil is offline
Citaat:
Chandis schreef op 19-01-2005 @ 15:22 :
Van beide loop je natuurlijk een deuk in je zelfvertrouwen op. Maar ik denk dat pesten toch wel ernstigere geestelijke schade aan kan brengen dan genegeerd worden. Je wordt dan toch letterlijk vernederd. Hoe je met genegeerd worden om gaat ligt meer aan je eigen interpretatie. Maar uitgescholden worden en voor lul worden gezet lijkt me toch een duidelijkere boodschap dan genegeerd worden.
Ik werd op de basisschool de eerste jaren gepest,
omdat ik niet reageerde besloten ze vanaf groep 4 of 5 maar dat ze negeren effectiever vonden.
Ik vond het eigenlijk erger, dat ze me negeerden.
Alsof iedereen langs je heen leeft, bijna alsof je niet bestaat, ik haat dat gevoel. Ik had toch liever aandacht, al was het negatieve aandacht, gescheld en gepest. Dan voelde ik tenminste niet dat ik niet bestond.

Maar ik denk inderdaad dat dat aan de persoon in kwestie ligt. En hoe je het interpreteert.
Toch.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 14:47
Droyd
Droyd is offline
Afhankelijk van de persoon. Je kent ze wel, die mensen die nooit iets zeggen maar er helemaal niet lijken onder te lijden, die vinden het vaak allemaal wel goed zo. (sommigen gaan werkelijk kapot, al zie je het niet, maar goed)

Ook afhankelijk van hoe je gepest wordt, zelfs zonder fysiek geweld kan het nogal verschillen bv waarom/hoe vaak/hoe erg pesten ze je precies etc.

Maar zoals gezegd, de mogelijke schade bij pesten is veel groter dan bij negeren, daar ben ik nogal zeker van.

Laatst gewijzigd op 19-01-2005 om 14:50.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 16:11
Verwijderd
Pesten.
Negeren zou ik minder op mezelf betrekken denk ik.
Plus bij gepest zou ik wel bang worden denk ik, zeker als er fysiek geweld bij komt. Terwijl ik dat bij genegeerd worden niet heb.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 16:14
phensicske
phensicske is offline
Het genegeerd worden vind ik veel erger, want je kan er niets tegen beginnen. Als ze lopen te schelden dan kan je wel beledigd zijn, maar dan kán je tenminste iets terug zeggen (of denken).
Bij het negeren kan je niets doen, je bent dan gewoon lucht.

Natuurlijk, het moet wel gaan om mensen die ik een beetje ken en dus niet gewoon wat mensen op straat.

Als ze je pesten dan kan je je ook wel heel slecht voelen en kan dat een verschrikkelijke invloed hebben op je zelfbeeld/vertrouwen. Maar dan zien ze je tenminste nog staan en ben je nog belangrijk genoeg om over te roddelen en verwijten voor te verzinnen.
't Is ook niet positief, maar dan weet je nog dat je bestaat.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 17:01
leucomelas
leucomelas is offline
pesten zou ik liever hebben.. dan kan ik nog net alsof doen dat het me niet raakt en met trots hoofd voorbij de pesters waggelen met een spottend lachje, zovan: "ha, sneu kindertjes...".. genegeerd worden lijkt me alleen maar erger... en idd, pesten is negatieve aandacht... en negatieve aandacht vind ik nog altijd beter dan genegeerd worden...
Oud 19-01-2005, 18:19
marrel
marrel is offline
10000 maal liever pesten. Naja ik werd op de basisschool vaak ook erg genegeerd en dan kun je echt nergens heen. Je kunt er niet over praten met ze want ze zeggen toch niks terug en dan sta je er echt bij van wat doe ik hier. Enorm slecht voor je zelfvertrouwen en je hebt geen idee waarom.

Pesten, ik roep nu wel dat ik dat liever heb maar dat is net zo goed verschrikkelijk. Maar scheldpartijen, daar kun je je miss nog makkelijker van afsluiten. Bovendien heb je dan nog de mogelijkheid je te verweren, terug te schreeuwen of wat dan ook, je voelt je iig op dat moment niet zo machteloos. Daarna voel je je net zo onzeker enzo maar op het moment zelf...
Oud 19-01-2005, 19:09
Verwijderd
Citaat:
marrel schreef op 19-01-2005 @ 19:19 :
je voelt je iig op dat moment niet zo machteloos.
Ow?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 19:55
Verwijderd
Ik vind negeren ook pesten.
Maargoed, ik vind dit wel een moeilijke vraag. Ik vind het vreselijk als iemand mij negeert, maar ook als iemand mij pest.
Van beide kun je een vreselijk negatief zelfbeeld krijgen.
Ik zou liever helemaal de keuze niet hebben.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 20:33
DreamyTheater
ik ben de complete basisschool en de complete middelbare school gepest, en ik denk ergens dat ik wel liever genegeerd zou worden. Toen ik gepest werd was het dus duidelijk dat ik bestond, maar wilde ik niet bestaan, en als je genegeerd word wil je wel bestaan, maar krijg je juist het gevoel dat je niet bestaat... tsja... wat is erger??? Maar eigenlijk vind ik negeren een vorm van pesten. Dus ik vind het een beetje vaag eerlijk gezegd...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 20:40
Wammus
Wammus is offline
Ik ben ook een paar jaar gepest op de basischool. Niet heel erg maar het was wel goed vervelend. En ik heb me er goed kut om gevoeld. Ik denk eigenlijk dat het erger is om genegeerd te worden.

Als je gepest word dan krijg je in ieder geval nog aandacht. Negatieve aandacht dat wel maar je krijgt aandacht. Als je compleet genegeerd word dan niet en dat lijkt me veel frustrerender. Net alsof niemand wil dat je bestaat.
Oud 19-01-2005, 20:45
Andora
Andora is offline
ik ben een tijd lang genegeerd en ik ben een paar jaar gepest. en beide was echt niet leuk. ik denk dat t beide wel even erg is. Want tegen negeren kan je niks doen, maar als er een groepje mensen om je heen staat te schelden, ben je ook aardig machteloos.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 20:47
Earendil
Earendil is offline
Citaat:
wammus schreef op 19-01-2005 @ 21:40 :
Net alsof niemand wil dat je bestaat.
Dat bedoelde ik.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 20:57
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Aquitania schreef op 19-01-2005 @ 14:30 :
die zei dat ze toch liever had dat mensen haar negeerden, dan dat ze haar het leven zuur maakten.
ik zeg dat met haar.
ik heb er sowieso geen zware moeite mee om 'genegeerd' te worden. beter geen aandacht als negatieve aandacht.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 21:27
marrel
marrel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-01-2005 @ 20:09 :
Ow?
naja aan de ene kant wel natuurlijk, zeker achteraf als je thuis komt. Maar op dat moment zelf kun je je nog een beetje verweren, iets terug zeggen, je hebt nog het gevoel dat er naar je geluistert word. Niet dat ze je begrijpen of positief op je in gaan, maar het voelt bij mij iig toch anders dan tegen een "muur aan staan praten die niks terug zegt en alleen maar smerig kijkt". Maar uiteindelijk houd je dat ook niet lang vol en is het allemaal even klote
Oud 19-01-2005, 21:58
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik ben op de basisschool en in de eerste klassen van de middelbare heel erg gepest, en dat is echt geen pretje, dus ik zou gaan voor genegeerd worden.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 22:03
Verwijderd
Pesten is zó veel erger. Ik spreek uit eigen ervaring.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 22:16
Fantôme
Fantôme is offline
weet niet,
heb alleen ervaring met pesten.
en ik denk dat het per persoon zal verschillen...
xxx fantome
Oud 19-01-2005, 22:40
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Het hangt heel erg af van de situatie. Ik zag 'pesten' in zekere zin als een compliment, omdat IK degene was waar ze tegen waren. Ik ging er ook gerust tegenin, met wraakacties, en dat was leuk. Als ik genegeerd zou worden lijkt me dat stukken minder. Aandacht is voor mij aandacht, positief danwel negatief.

Al ben ik vast een van de weinigen met die instelling, en resulteerde het in mijn geval bij beide partijen niet in haat.
Oud 19-01-2005, 23:12
Verwijderd
als het is door iedereen gepest worden of door iedereen genegeerd worden... lijkt me allebei even erg

fucking, dit was de eerste keer op dit forum dat ik iets onderstreep
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2005, 12:47
Warsocket
Warsocket is offline
Doe maar negeren
dan kan ik gewoon doorwereken en heb ik er ook geen last van
Oud 20-01-2005, 12:48
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 19-01-2005 @ 22:58 :
Ik ben op de basisschool en in de eerste klassen van de middelbare heel erg gepest, en dat is echt geen pretje, dus ik zou gaan voor genegeerd worden.
idem hier
en iedereen met zijn wijze raad geen geweld gebruiken
nadat iemand een gebroken neus had was het gelijk helemaal afgelopen

dat had ik dus eerder moeten doen
Oud 20-01-2005, 12:56
snoopy
snoopy is offline
Volgens mij is zelfs wetenschappelijk aangetoond dat stelselmatig genegeerd worden meer schade aanricht dan gepest worden. Maar vraag me niet hoe ze dat meten en van wie dat onderzoek is enzo
Oud 20-01-2005, 12:58
niche
niche is offline
Ik denk dat ik liever genegeerd wil worden dan dat ik gepest word. Ik word liever genegeerd door een groepje dan gepest door een groepje. Er zijn altijd nog andere mensen waar je wel gewoon mee kan praten enzovoorts.
Of het gaat echt om iedereen , maar dat lijkt me wel heel sterk.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 12:59
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
De grens is eigenlijk ook niet helemaal duidelijk... Als mensen je buitensluiten is dat toch eigenlijk ook pesten?

Maar ik heb denk ik toch liever genegeerd word, omdat je je dan minder een houding hoeft te geven. Als ik werd gepest, ondervroegen ze me helemaal en moest ik elk woord afwegen en zei ik toch nog altijd foute dingen. Als je wordt genegeerd, kun je gewoon normaal doorgaan met waar je mee bezig bent, toch?

En het hangt er natuurlijk ook vanaf of je echt last hebt van het negeren en hoe erg ze je pesten... Als niemand in een klas ooit iets tegen je zegt, dan is dat toch niet meteen negeren, of wel?
Oud 20-01-2005, 23:34
thedarkangel
thedarkangel is offline
Wat is er zo erg aan negeerd worden? Ik vind zelf dat ik niet genoeg word genegeerd.
Oud 21-01-2005, 06:11
Ruudje
Ruudje is offline
Negeren kan naar mijn idee op 2 manieren... 1 bewust iemand negeren, zodat het die persoon pijn zou moeten doen of 2) iemand negeren omdat je die persoon als het ware haat en het vrijwel vanzelf gaat(zeg maar, op een natuurlijke wijze).
Ik neem aan dat we het over het eerste hebben. In dat geval wordt liever genegeerd dan gepest. Ben vroeger jaren gepest. Wanneer iemand mij zou negeren, laat ie mij met rust. Des te sneller kan ik het vergeten en doorgaan met leven
Bovendien moet die persoon er steeds aan denken om mij te negeren. Is trouwens ook wel leuk om te doen alsof er niks aan de hand is, sommige mensen kunnen daar absoluut niet tegen en houden op met negeren
Lekker vies spelletje met ze spelen

/edit
Wat me nu even invalt zo op de vroege morgen... het doel van (bewust) negeren is het pijn doen van iemand. Dat is precies hetzelfde als bij pesten.
Als je laat zien dat het je niks uitmaakt(ok, het is niet altijd makkelijk, maar wel mogelijk... en dat kun je ook leren ) doen ze het al snel niet meer. Dan is het niet leuk meer voor hun

Laatst gewijzigd op 21-01-2005 om 06:15.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 18:20
bliepmiep
bliepmiep is offline
het is allebei niet echt een pretje natuurlijk gepest worden of geneerd worden
ik ben vaak gepest op de middelbare school of beter gezegt ik was zo goed als het pispaaltje het was eigenlijk afschuwelijk maar door dat ik me er nooit echt veel aan getrokken heb en gewoon heb gedaan wat ik wilde, gedrage wat ik wilde en met omging wie ik wilde heb ik daar nu een hele goede vriendin aan over gehouden
wel is het zo dat ik niet zomaar vrienden maak en niet zomaar aan iedereen alles vertel en eerlijk gezegd er zijn ook gewoon een hoop dingen die ik aan niemand vertel
maar ook konden de pestkoppen het niet zo goed hebben dat ik hen niet beel aandacht gaf en ze maar liet doen en ik toch wel mijn eigen gang ging dus besloten ze me om me een flinke klap op mijn gezicht te verkopen van achteren vandaan tot tweemaal maa liefst
dus als ik zou moeten kiezen zou ik voor negeren gaan zeker weten ik ben toch al liever in mijn eentje en dan toch zeker als het alternatief is gepest worden
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 15:39
TIEN
TIEN is offline
t is alletwee niet leuk..
word vaak gepest, maar wel fijn dat je vriendinnen hebben die je steunen!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 15:41
yavanna
yavanna is offline
liever genegeerd. Liever dat ik gewoon kan doen wat ik wil zonder dat mensen me daarom belachelijk maken.
Ik ben gepest op de basisschool en dat was dus echt niet leuk, maar nu bemoeit mijn klas zich niet echt met mij, het is niet echt negeren, maar gewoon mij m'n gang laten gaan. Dus zelfs al zouden ze me echt negeren dan kan dat mij niet zoveel meer schelen. Ik heb vriendinnen dus dan maakt het mij niets meer uit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten