Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2005, 16:39
Verwijderd
Hallo,

Ik zat laatst gewoon wat te werken op m'n computer. En toen startte ik de computer op, en toen was mijn 2e hardeschijf ineens verdwenen. Ik dacht dat ik het wel op kon lossen door FIXMBR van de herstelconsole van Windows XP te gebruiken, maar het werkt nog steeds niet. Het is zelfs erger geworden. Want eerst kon ik met DISKPART in de herstelconsole nog het label en hoeveel ruimte er (werkelijk) vrij was zien. Nadat ik FIXMBR gedaan had niet meer...

Weet iemand een goed programma dat niet alleen de code, maar vooral de getalletjes, de data van de locaties automatisch kan herstellen? Het moet vrij simpel zijn, want ik had gewoon 1 NTFS partitie die de hele hardeschijf in beslag nam.

Een ander programmaatje dat ik geprobeerd heb, FixMbr, werkt ook niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2005, 16:42
Verwijderd
Ik zie nadat ik Linux heb opgestart, dat deze het type ook nog eens naar "QNX, UN*X" heeft veranderd...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 16:45
M@rco
M@rco is offline
FIXBOOT ipv FIXMBR geprobeerd?
Oud 19-01-2005, 17:16
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 19-01-2005 @ 17:45 :
FIXBOOT ipv FIXMBR geprobeerd?
Ja, heb ik net geprobeerd. Het probleem ligt inderdaad daaraan! Ik had namelijk net ook PR.EXE (Partition Recovery van Active Partition Recovery), de demo versie gestart. Deze meldde mij dat volgens de MBR de hardeschijf van NTFS type is, maar dat dit volgens de boot sector Unknown was, en na FIXBOOT "FAT12", maar dit moet NTFS zijn. Ik krijg dan ook de vraag of ik het type van MBR of boot sector aan wil nemen, en dan kies ik dus voor het type van de MBR, NTFS. Ik kan dan gewoon zien wat er op de hardeschijf staat. Alles staat er dus nog wel op. Alleen die bootsector moet een ander type hebben enzo. En dat moet wel kunnen want PR kan de inhoud zien... De Pro versie kost geld...maar daarmee zou je alles kunnen herstellen dan geloof ik...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 19:04
Verwijderd
Weet iemand misschien een programmaatje dat ik zo van internet kan halen om mijn bootsector te fixen?

Zou het ook mogelijk zijn om het met een bootsector editor ernaartoe te schrijven, met behulp van de volgende gegevens:

OEM id: NTFS
Bytes per sector: 512
Sector per cluster: 8
Reserved clusters: 0
Sectors per track: 63
Number of heads: 255
Hidden sectors: 63
Total sectors: 398283416
Cluster $MFT: 398283417
Cluster $MFTMirr: 24892713
Clusters per FRS: 246
Clusters per IB: 1

???
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 19:29
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
fdisk /mbr
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Dr HenDre schreef op 19-01-2005 @ 20:29 :
fdisk /mbr
Ik heb al de FIXMBR en FIXBOOT commando's van de Windows XP herstelconsole geprobeerd. Deze werken nu niet...

Het ligt trouwens aan de bootsector, de Master Boot Record schijnt wel goed te zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 19:43
GVR
GVR is offline
Citaat:
12Trix schreef op 19-01-2005 @ 20:40 :
Ik heb al de FIXMBR en FIXBOOT commando's van de Windows XP herstelconsole geprobeerd. Deze werken nu niet...

Het ligt trouwens aan de bootsector, de Master Boot Record schijnt wel goed te zijn.
GNU Parted

succes
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 19:47
GVR
GVR is offline
en ik bedoel natuurlijk gpart
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 20:14
Verwijderd
Ik heb nu net gelezen dat er een programma bij Windows XP zit, wat onderdeel uit maakt van de Support Tools: Diskprobe. Hiermee kun je o.a. de bootsector wijzigen...... Alleen, als ik iets verander en het weg wil schrijven...dan wordt het niet weggeschreven... Waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 20:29
Verwijderd
Misschien moet ik de SP2 Support Tools hebben... Ben ik nu dus aan het downloaden.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 20:38
Verwijderd
Nou snap ik het Je moet eerst weer naar Byte modus gaan! Dan pas kun je het wegschrijven!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 20:39
Verwijderd
Hmm...maar als je naar Bytes modus gaat zijn de veranderingen ook meteen weer weg... Je kan wel dingen veranderen als je in Bytes modus zit...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 13:01
Verwijderd
Ik heb net weer DiskProbe opgestart. En nu ben ik naar het einde van de hardeschijf gegaan, waar je een backup boot sector aantreft! Deze heb ik naar de corrupte boot sector geschreven! En nu is ie weer volledig toegankelijk!!!!

Heb al een paar keer eerder zoiets gehad, alleen toen was het de MBR (en heb toen ook FDISK /MBR gedaan), nu is het de bootsector! En ik kon het dus blijkbaar niet herstellen met FIXBOOT..... Wel apart...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten