Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2005, 19:58
Verwijderd
Sinds een maand ofzo kom ik echt voortdurend lieveheersbeesten tegen, elke dag wel een. Meestal rode tweestippige maar ook wel eens rode zevenstippige of gele. Wat dóen die hier allemaal? Ik dacht eerst dat er gewoon ergens in huis lieveersheest-eitjes zaten en dat die nu zijn uitgekomen, maar dan zouden ze allemaal van dezelfde soort zijn...
Wie heeft er verstand van?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2005, 20:15
Verwijderd
wat toevallig dat je een lieveheersbeestje als avatar hebt... heb je misschien een plant met veel luizen in de tuin staan of op het balkon, of binnen het huis?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 20:21
Verwijderd
Nee, überhaupt geen planten, ook niet op 't balkon
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 20:25
Fainne
Fainne is offline
gewoon de tijd van het jaar ofzo en ze komen binnen omdat ze vluchten voor het weer en de koude

maar ik had ook al gemerkt dat er veel zijn, vooral de rode toch
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 20:26
Verwijderd
hmmm ik met mijn grote mond.

Kom net in mijn slaapkamer, wil het raam dichtdoen: WTF!?!?!

Ja, lieveheersbeestjes! Overal langs het raam! Dit is niet echt tof.

Misschien komen ze van planten af, die staan 4 meter onder mijn raam opgesteld.

Voor de kenner: het zijn rode 2-stippers.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 15:32
snarl
snarl is offline
lieveheersbeestjes zijn sukkels. ze gaan lekker winterslapen in je raamkozijn en in andere spleten want in huis is het lekker warm. nouja en dan worden ze weer wakker, als ze merken dat het warmer wordt. nu dus blijkbaar. nouja zij kunnen ook niet weten dat jullie dat raar vinden...
Oud 20-01-2005, 17:22
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 19-01-2005 @ 21:26 :
hmmm ik met mijn grote mond.

Kom net in mijn slaapkamer, wil het raam dichtdoen: WTF!?!?!

Ja, lieveheersbeestjes! Overal langs het raam! Dit is niet echt tof.

Misschien komen ze van planten af, die staan 4 meter onder mijn raam opgesteld.

Voor de kenner: het zijn rode 2-stippers.
Ik heb dat ook, al zo lang als ik woon waar ik woon. Ik vind het geen probleem persoonlijk.
Oud 20-01-2005, 18:59
Verwijderd
Citaat:
snarl schreef op 20-01-2005 @ 16:32 :
lieveheersbeestjes zijn sukkels.
Tssss...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 19:04
yavanna
yavanna is offline
Citaat:
lieveheersbeestjes zijn sukkels. ze gaan lekker winterslapen in je raamkozijn en in andere spleten want in huis is het lekker warm. nouja en dan worden ze weer wakker, als ze merken dat het warmer wordt. nu dus blijkbaar. nouja zij kunnen ook niet weten dat jullie dat raar vinden...
Jemig lieveheersbeestjes zijn toevallig wel hele nuttige beesten ze eten luizen, waardoor jouw planten (als je die hebt...) niet doodgaan dus wees er dankbaar voor.

Ik denk dat het niet zo best is als de lieveheersbeestjes nu al (januari!!!) actief worden, want daaruit blijkt maar weer dat het klimaat warmer wordt en de natuur van slag is. Net als al die bomen/planten die nu al uitkomen zodat de trekvogels te laat komen en die de rupsen (of lieveheersbeestjes...) die allang actief zijn en al in poppen zitten niet meer aan hun jongen kunnen voeren en die gaan dus allemaal dood....
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Doen lieveheersbeestjes aan winterslaap? Ik dacht dat ze gewoon doodgingen in de herfst, zoals de meeste insecten. Maargoed, het zou een hoop verklaren
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 20:00
Verwijderd
Citaat:
yavanna schreef op 20-01-2005 @ 20:04 :
Ik denk dat het niet zo best is als de lieveheersbeestjes nu al (januari!!!) actief worden, want daaruit blijkt maar weer dat het klimaat warmer wordt en de natuur van slag is. Net als al die bomen/planten die nu al uitkomen zodat de trekvogels te laat komen en die de rupsen (of lieveheersbeestjes...) die allang actief zijn en al in poppen zitten niet meer aan hun jongen kunnen voeren en die gaan dus allemaal dood....
gezien het feit dat het de laatste week gemiddeld zo'n 4 graden was, denk ik niet dat het veel met een klimaatverandering te maken heeft
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 14:40
yavanna
yavanna is offline
Citaat:
Sarah schreef op 20-01-2005 @ 21:00 :
gezien het feit dat het de laatste week gemiddeld zo'n 4 graden was, denk ik niet dat het veel met een klimaatverandering te maken heeft

jah maar als je naar de langere termijn kijkt is het wel zo (ik dacht trouwens dat 4 graden in januari ook al best warm was). Het is eigenlijk best warm geweest in de vorige weken (jah in ieder geval hier bij mij) en dat het nu wat omlaag gaat, tja dat kan maar het is nu al te laat voor de sneeuwklokjes die al bloeien (en ook die heb ik gezien) want als het nu weer gaat vriezen (wat normaal zou zijn voor deze tijd van het jaar) gaan die allemaal dood.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 17:32
Verwijderd
Wij hebben dat ook al een paar keer gehad...we bleven bezig ze naar buiten te zetten...
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 16:22
Verwijderd
ik heb ook een plaag zo onderhand, het wordt echt vervelend, ze zitten soms zelfs in mijn bed etc

ik heb er ook echt al een paar jaar last van...
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 10:56
Ananias
Ananias is offline
Lieve Heer beestje
Oud 25-01-2005, 13:20
Lough Nacorra
Lough Nacorra is offline
lieveheersbeestjes zijn
Reageren

Regels voor berichten