ik (beheerder van pc) heb een user account aangemaakt voor iemand anders (met beperkte rechten) hoe kan ik voorkomen dat deze persoon via deze computer of verkenner in mij C, D of E station komt? zodat deze ECHT helemaal niets kan weizigen, deze persoon mag alleen in de mappen komen waarnaar een snelkoppeling is gemaakt (deze staat op bureaublad)
uhm, D en E kun je doen met een rechtsklik, en de beveiliging opvragen. Voor C moet je opletten, je krijgt geheid problemen met programma's die willen schrijven, ofzoiets.
ok, maar kan ik dan op de c niet gewoon mappen aanmaken waar hij op mag schrijven?
wat trouwens niet hoeft, want hij moet schrijven naar de mijndocumenten op 'n andere pc, en er wordt alleen office en internet explorer gebruikt op dat account
Een goed begin is shares aanmaken op je computer en deze als netwerkschijven te koppelen aan je "gast".
En dan het langzaam maar zeker de boel beter beveiligen.
Maar onthoud wel dat een "ervaren" persoon kan makkelijk zooi op je c-schijf gooien.
freyk schreef op 28-01-2005 @ 16:27 : Een goed begin is shares aanmaken op je computer en deze als netwerkschijven te koppelen aan je "gast".
En dan het langzaam maar zeker de boel beter beveiligen.
Maar onthoud wel dat een "ervaren" persoon kan makkelijk zooi op je c-schijf gooien.
het gaat niet om een ervaren persoon, daarom wil 'k het juist beveiligen