Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2005, 10:30
Boate Bob
Boate Bob is offline
Al wekenlang heb ik het gevoel alsof er iets niet klopt. Het begon vlak voor de kerstvakantie, toen ik mijzelf betrapte op het bekijken van de nieuwe collectie polka-dot punt schoentjes van de Dolcis. Veel mensen hadden me er al gewezen dat ik toch al een half jaar mijn haar niet meer in een choquerende kleur had geverfd en mijn paarse –kisten met spinnenwebben- waar ik een hele zomer lang voor had moeten zwoegen in de supermarkt stonden te verstoffen in een hoekje van de gang. Mijn vriendenkring veranderde van ‘hippie’ naar ‘wortel’, waar ik bekend werd met het de begrippen ‘schoen over broek’, ‘okseltas’ en ‘fout.’
Misschien viel dit allemaal nog wel te overzien, ook al kreeg ik soms afkeurende of verbaasde blikken van hippies als ik over het schoolplein liep in mijn mexx shirt.
Het allerergste is echter, dat mijn muzieksmaak aan het veranderen is. Een paar weken geleden luisterde ik nog vol bewondering naar ‘the Bips, NOFX. Nirvana, Bad religion enz, maar gister kwam ik tot de afschuwelijke ontdekking dat ik een nummer had gedownload dat voorkwam in de top 40, en er zachtjes op mee-humde. Snel speelde ik mijn bad-religion cd af, maar halverwege het 2e nummer kreeg ik last van tutut gedachten en kon ik mijzelf er niet toe zetten om de cd af te luisteren. Ik pakte mijn gitaar en merkte dat de snaren zeer deden aan mijn vingers.
In wilde paniek heb ik mijn oud hippie collega’s maar weer opgezocht en onder het genot van een zwaar sjekkie mijn verworteling besproken. Zeer interresant vonden zij het om te horen over de ‘sok/schoen over broek theorie’, die ze nu ook overwegen toe te passen, hoewel dit erg moeilijk is met wijde pijpen. Het pofbroek effect is geboren.
Mijn uitstap naar de andere kant is niet helemaal voor niks geweest, en hoewel het me nog een tijd gaat kosten om me van termen zoals ‘fout’, ‘oh my ghod’ ‘duh’ enz. te ontdoen, zit ik weer op het goede spoor. Terwijl ik dit typ luister ik naar een nummer van black sabbath, en kan de gitaarsolo zeer warderen. Schouderklopje voor mezelf.
Oud 27-01-2005, 10:46
niam
niam is offline
Ik snap de bedoeling van de tekst, maar vind het te vaag en onsamenhangend.

De schrijfstijl spreekt me ook weinig aan.

niam
Oud 27-01-2005, 11:00
fen
fen is offline
heej....
ik kan merken dat je je gevoel in de tekst hebt gelegt wel interesant,,
en orgineel onderwerp
verder wel een beetje afwijkende samen hanging sorry....
ik vind je schrijf stijl wel leuk
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 14:39
I C U
I C U is offline
Hier en daar vergeet je hoofdletters bij namen, wat op zich niet storend is, maar toch!
Origineel onderwerp, maar misschien dat je het beter had kunnen uitwerken. Zoals je het nu geschreven hebt is het meer iets voor jezelf, iets wat je niet aan anderen laat zien. Probeer iets 'vloeibaarder' te schrijven, dat scheelt een hoop, en het leest dan zeker makkelijker.
Oud 27-01-2005, 15:43
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ja, ben het met I C U eens.. Het is een origineel onderwerp en ik denk ook echt dat het een leuk verhaal kan zijn, maar de uitwerking is iets minder. Maak het wat meer een verhaal, beschrijf een belangrijkere gebeurtenis van het verhaal zodat het minder een opsomming wordt.. Zoiets
Je schrijfstel vind ik wel oké
Reageren

Regels voor berichten