Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2002, 07:43
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ik heb afgelopen maandag een nieuwe hardeschijf gekocht. Mijn oude schijf was ingedeeld in 2 parties van alletwee 6.5Gb groot. Om niet teveel problemen te krijgen dacht ik, goh, laat ik een ghost maken van mn C en mn D schijf, en die op de nieuwe HD zetten (partities respectievelijk 15Gb en 25Gb groot).

Tot zover geen enkel probleem, maar toen ik dus die ghost op mn nieuwe schijf gezet had, wilde hij niet booten van die schijf (Maxtor 40Gb, 7200RPM). Ik kreeg de mededeling dat ik een systeemdiskette erin moest doen om opnieuw op te starten...

Ik heb het ook nog een keertje geprobeerd door met Ghost een directe kopie op de schijf te zetten, maar dat gaf exact hetzelfde probleem! (overigens, het overzetten van de D-schijf ging wel goed, alle bestanden staan erop)

Nu heb ik Win2k er opnieuw opgezet, en ben dus op een 'kale' schijf begonnen. Dat werkt wel! Iemand enig idee hoe dit kan of wat ik fout deed??? De kopie leek mij correct, alle bestanden in de boot-directory waren hetzelfde.

Hoe kan dit?

[edit]
Sorry, dit is natuurlijk Software, maar ik dacht dat ik nog daar zat...
[/edit]

Laatst gewijzigd op 29-05-2002 om 07:45.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2002, 10:04
{-_-}
{-_-} is offline
ja dit probleem heb ik al eens gehad
bij mij waren toen meerdere partities op actief gezet. met fdisk kan je de partitie aangeven waarvan de computer moet booten maw activeren. ik heb toen de juiste partitie actief gezet en toen was het probleem opgelost.
Oud 29-05-2002, 18:13
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
{-_-} schreef:
ja dit probleem heb ik al eens gehad
bij mij waren toen meerdere partities op actief gezet. met fdisk kan je de partitie aangeven waarvan de computer moet booten maw activeren. ik heb toen de juiste partitie actief gezet en toen was het probleem opgelost.
Oh, apart...ik heb/had maar één primaire partitie aangemaakt. En ik heb FDISK niet nog een keertje gerund daarna, maar als ik Win2k op de kale schijf installeer ging het dus wel goed... Vaag probleem!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 19:26
Verwijderd
Ik heb praktisch hetzelfde gedaan (toevalligerwijs ook hetzelfde OS) en dat ging zo soepel als.. Nou ja, bedenk zelf maar vunzige metaforen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten