Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2005, 21:38
Verwijderd
Ja, woensdag a.s. (02 feb) is het weer zo ver. De nationale scheikunde olympiade!
Voor zij die het niet kennen: http://www.scheikundeolympiade.nl/

Wie doet er mee, waarom wel/niet, wat verwacht je ervan, heb je er zin in, eerder meegedaan, heb je geoefend? etc.
Spui het er uit!

Ik doe nu mee voor de 2e x. Vorig jaar in de 5e klas mee gedaan en toen, volgens m'n leraar, een heel goede score gehaald voor een 5e klasser. Sindsdien heb ik ook een puntje bij hem voor.
Het feit dat ik dus een soort eer hoog te houden heb samen met het feit dat ik scheikunde erg leuk vind ga ik er nog een keer tegen aan.
Onze school heeft een reputatie hoog te houden om erg hoge scores te halen op landelijk niveau, maar -ken uzelf- ik zal daar niet bij zitten.

Ik vind het simpelweg erg leuk om te doen en mezelf te testen op wat ik kan. Het is tevens ook een goede examenoefening denk ik.
Van vorig jaar weet ik nog dat er veel stof in zat die ik nog niet had gehad, nu heb ik bijna 100% van de verplichte schoolstof gehad, dus ben ik benieuwd hoe het zal gaan.

"Echte" oefenopgaven heb ik nog niet gemaakt, daar wil ik straks mee gaan beginnen. Wel heb ik natuurlijk al m'n scheikundelessen gevolgd, dat vind ik al oefening zat.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2005, 08:19
Skilly
Skilly is offline
Leuk lijkt me erg leuk

Ik denk niet dat ik ga meedoen ik zit in de 4de vmbo tl en ik weet niet wat voor niveau ze geven, maar als ik naar de mbo gaat ga ik zeker meedoen

Scheikunde is cooool

Laatst gewijzigd op 01-02-2005 om 08:24.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 17:01
Verwijderd
Het was weer leuk vond ik. Alleen opgave vier, over de ionen in zeewater, heb ik behoorlijk m'n hersens gebroken.
Citaat:
Skilly schreef op 01-02-2005 @ 09:19 :
Leuk lijkt me erg leuk

Ik denk niet dat ik ga meedoen ik zit in de 4de vmbo tl en ik weet niet wat voor niveau ze geven, maar als ik naar de mbo gaat ga ik zeker meedoen

Scheikunde is cooool
Helaas, ik geloof dat de scheikunde olympiade enkel en alleen is voor havo- en vwo-bovenbouwleerlingen.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 17:13
Guinevere03
Guinevere03 is offline
Ik heb ook meegedaan. Opgave 4 vond ik vrij onmogelijk. Bij moest Nitraat ineens een redoxreactie gaan uitvoeren met Zilver . Vond ik vrij apart. Verder ging hij wel goed. Het rekenen aan de titraties ging in ieder geval goed. We zijn afgelopen periode echt doodgegooid daarmee, ivm ons praktisch SE afgelopen week, wat onder andere een titratie was.

Ik had vorig jaar ook meegedaan en toen zat er inderdaad erg veel stof in die ik nog niet gehad had, maar dat viel deze keer heel heel heel erg mee. Ik deed mee, omdat ik het leuk vind, het is een goede test voor het eindexamen. Ik heb niet geoefend, want daar had ik geen tijd voor/zin in. Ik had namelijk tot gisteren SE-week. Had ik even belangrijker dingen aan mijn hoofd.

Guinevere
Oud 03-02-2005, 16:54
Skilly
Skilly is offline
Nee hé. Waarom niet voor de Havo? We worden gediscrimineerd Joke. Hebben ze ook een MBO olympiade
Reageren

Regels voor berichten