![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, woensdag a.s. (02 feb) is het weer zo ver. De nationale scheikunde olympiade!
Voor zij die het niet kennen: http://www.scheikundeolympiade.nl/ Wie doet er mee, waarom wel/niet, wat verwacht je ervan, heb je er zin in, eerder meegedaan, heb je geoefend? etc. Spui het er uit! Ik doe nu mee voor de 2e x. Vorig jaar in de 5e klas mee gedaan en toen, volgens m'n leraar, een heel goede score gehaald voor een 5e klasser. Sindsdien heb ik ook een puntje bij hem voor. Het feit dat ik dus een soort eer hoog te houden heb samen met het feit dat ik scheikunde erg leuk vind ga ik er nog een keer tegen aan. Onze school heeft een reputatie hoog te houden om erg hoge scores te halen op landelijk niveau, maar -ken uzelf- ik zal daar niet bij zitten. Ik vind het simpelweg erg leuk om te doen en mezelf te testen op wat ik kan. Het is tevens ook een goede examenoefening denk ik. Van vorig jaar weet ik nog dat er veel stof in zat die ik nog niet had gehad, nu heb ik bijna 100% van de verplichte schoolstof gehad, dus ben ik benieuwd hoe het zal gaan. "Echte" oefenopgaven heb ik nog niet gemaakt, daar wil ik straks mee gaan beginnen. Wel heb ik natuurlijk al m'n scheikundelessen gevolgd, dat vind ik al oefening zat. ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Het was weer leuk vond ik. Alleen opgave vier, over de ionen in zeewater, heb ik behoorlijk m'n hersens gebroken.
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Wedstrijden Na,Sch sten-vvv | 1 | 02-01-2006 13:54 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Biologie Olympiade Saycheese | 15 | 21-02-2004 15:43 | |