Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2001, 15:38
Odicanes Naso
Odicanes Naso is offline
Heeft iemand hier zich wel eens in het Esperanto verdiept?
Oud 10-08-2001, 16:01
Verwijderd
ik heb 1 keer een stukje gelezen, maar vond het zwaar lullig dat ik niks uit het nederlands kon vinden...

opzich wel grappis zo'n taal die bestaat uit meerdere talen, maar ook erg onnuttig, want vrijwel niemand kent het.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2001, 13:35
Imperans
Imperans is offline
De woordenschat van het Esperanto bestaat uit Germaanse (lees: Duitse...), Slavische en Romaanse woorden.

De grammatica is niet echt moeilijk, maar wel heel logisch en zeer regelmatig.
Als je meer over talen (over esperanto bijvoorbeeld) wilt weten, surf dan naar www.ilovelanguages.com (mag die link wel? hoop 't! Deze site is NIET commercieel!! Dus ze hebben er geen baat bij of ondervinden er geen nadeel van als ik deze link plaats. (Dit aan de forumbaas)), daar kun je links vinden naar sites over een bepaalde taal, ze hebben er echt ontzettend veel talen.

(Dit is ook een goeie link: http://anaproy.homeip.net/esperantocourse/)

[Dit bericht is aangepast door Imperans (11-08-2001).]

[Dit bericht is aangepast door Imperans (12-08-2001).]
Met citaat reageren
Oud 11-08-2001, 13:39
Odicanes Naso
Odicanes Naso is offline
Ik ben inmiddels al een cursus Esperanto begonnen - toch bedankt...
Oud 12-08-2001, 13:39
Verwijderd
ik ben ook pas met een curcus begonnen, een van Wil van Wijk of zo. Maar ik weet nog niet of ik ook doorga. Het is niet echt moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2001, 13:41
Verwijderd
[QUOTE]La Chupacabra schreef:
[B]ik heb 1 keer een stukje gelezen, maar vond het zwaar lullig dat ik niks uit het nederlands kon vinden...

Ik herken juist een heleboel woorden. Maar wel het meest uit het frans en latijn ja.

Met citaat reageren
Oud 12-08-2001, 18:51
Odicanes Naso
Odicanes Naso is offline
Citaat:
marianne22 schreef:
ik ben ook pas met een curcus begonnen, een van Wil van Wijk of zo. Maar ik weet nog niet of ik ook doorga. Het is niet echt moeilijk.
Ik ook ja, Wil van Ganswijk. En inderdaad, erg moeilijk is het niet en daardoor welicht wat saai.

Oud 22-09-2001, 11:18
kiezel
kiezel is offline
Waah, leuk ja. Maar makkelijk en weinig variatie (uiteraard). Ik denk dat ik er snel genoeg van krijg, je kan er ook zo weinig mee. Het is net het leren van spelregels voor een spel dat niemand speelt. Of weet iemand een in Esparanto geschreven boek ofzo? Ik wil een doel!
Oud 22-09-2001, 11:54
Verwijderd
Helaas zijn er maar een handjevol mensen die het spreken...
Met citaat reageren
Oud 29-09-2001, 16:55
maseru
maseru is offline
ik wil graag esperanto leren, maar ik ben op dit moment nog met Italiaans bezig.
Ik vind het wel heel leuk dat esperanto bestaat, maar helaas is het nooit zo aangeslagen al het engels.

Oud 03-10-2001, 14:10
Verwijderd
Ik ben met een cursus begonnen, en er zijn welzeker boeken in het Esperanto. Neem bijvoorbeeld Astrix en Obelix, die zijn te krijgen in het Esperanto! Evenals nog een paar boeken
De taal is in het begin heel makkelijk, maar als je alles goed onder de knie wil krijgen moet je er wel wat voor gaan doen!
Ik vind het
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten