Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2005, 18:13
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
dag mense !

ik had een vraagje,

ik wil HBO nederlands gaan studeren, maar nu zit ik met wat vragen..

allereerst,

hoe zit het met de studiefinanciering als je een deeltijd opleiding gaat doen? krijg je dan nog wel een prestatie beurs? en de maandelijkse studiefinanciering?

ik ben inmiddels 18, en doe dit jaar Havo examen, eerst TL gedaan en nu dan havo, dus ik heb niet heel erg veel zin om gelijk weer de hele week naar school te gaan.. vandaar dat dit me een optie leek, en zo dan ernaast nog wat kan gaan werken.

ook hier een vraag over, als je dan een deeltijdstudie doet, in dit geval nederlands moet je dan perse de baan die je ernaast heb ook in dit gebied doen?

alvast bedankt
Oud 06-02-2005, 18:29
Verwijderd
Bij een deeltijd studie krijg je over het algemeen geen studiefinanciering, maar een jaar of vier terug werden er voor bepaalde lerarenopleidingen uitzonderingen gemaakt...ik weet niet hoe dat nu is, zou je even naar moeten informeren, maar ik zou er niet op rekenen dat je studiefinanciering krijgt.

Er zijn ook lerarenopleidingen waarbij je bijna gelijk naast je opleiding kunt gaan werken of iig stage moet gaan lopen, zou je ook eens naar kunnen kijken.

Bij een deeltijdstudie moet je volgens mij idd een bepaald aantal uur een baan in het gebied doen waarvan je een opleiding volgt.

Ik denk dat je dergelijke vragen het beste bij de opleiding die je wilt gaan volgen kunt stellen, zij weten vaak meteen het goede antwoord (ook wat bij hun geldt, zeg maar) en ze kunnen je meteen eventuele andere mogelijkheden vertellen.

Mbt het geen zin meer hebben de hele dag naar school te moeten: bedenk je dat een studie wat anders is dan havo en dergelijke. Je hoeft vaak al niet meer 5 dagen per week naar school, je studeert iets wat je (als het goed is) interessant vindt en vaak ga je al snel stage lopen.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 18:46
Balance
Balance is offline
Volgens mij krijg je geen studiefinanciering. Je kunt immers je eigen geld verdienen doordat je de deeltijdvariant doet. Wel is het collegegeld volgens mij wat lager.
Oud 06-02-2005, 18:51
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Citaat:
Mr.Ed. schreef op 06-02-2005 @ 19:13 :
dus ik heb niet heel erg veel zin om gelijk weer de hele week naar school te gaan..
Over het algemeen heb je sowieso 1 of 2 dagen in de week vrij als je één studie volgt, dus is er geen sprake van 'de hele week'.
Reageren

Regels voor berichten