Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2005, 14:00
Verwijderd
Mag ik deze conclusie trekken? Ik had hier gisteren een discussie over. Wat vinden jullie? Ik vind van wel. In de loop der jaren ontwikkel je en verander je van smaak (wie nooit van smaak verandert heeft nooit iets geleerd) je leert daardoor ook nieuwe muziek kennen.

Nu wil ik niet gelijk mensen aan vallen die 1 smaak hebben maar ik ben gewoon benieuwd naar jullie mening.

Ik zelf echt van alles, van the prophet, the police, micheal jackson, sting, coldplay, keane, theo maassen, prodigy, enima, enz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2005, 14:08
Verwijderd
Hmm ik weet niet echt of ik een brede ontwikkeling heb.. ik denk het wel. Maar een brede muzieksmaak heb ik zeker niet .
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 14:11
2B!
2B! is offline
Het is een kwestie van smaak...niet van ontwikkeling...
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 14:12
Snuitermans
Snuitermans is offline
Wat bedoel je precies met ontwikkeling?
Oud 09-02-2005, 14:12
JJ13
JJ13 is offline
ik kan niet zeggen dat ik een brede muzieksmaak heb, maar een brede ontwikkeling heb ik wel, volgens mij
Oud 09-02-2005, 14:20
Rhinus
Rhinus is offline
Mensen die alles mooi vinden zijn mensen zonder mening.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 14:23
Verwijderd
Vaak als mensen een brede muziek maken hebben ze ook een brede algemente ontwikkeling. Een brede muzieksmaak is vaak een brede interesse in alles.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 14:25
Rhinus
Rhinus is offline
Onzin.

Als ik een brede auto smaak heb dan heb ik een brede ontwikkeling?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 14:26
Unique Clone
Unique Clone is offline
Een brede muziek kennis is denk ik een brede ontwikkeling, het hoeft niet persee smaak te zijn.
Oud 09-02-2005, 14:28
Rhinus
Rhinus is offline
Da's ook inzin. Als ik veel van auto's weet, dan weet ik veel van alles?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 14:30
kandyrat
kandyrat is offline
Citaat:
Unique Clone schreef op 09-02-2005 @ 15:26 :
Een brede muziek kennis is denk ik een brede ontwikkeling, het hoeft niet persee smaak te zijn.
dat wilde ik ook zeggen ja..
Oud 09-02-2005, 14:33
Reserv
Reserv is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 09-02-2005 @ 15:25 :
Onzin.

Als ik een brede auto smaak heb dan heb ik een brede ontwikkeling?
Je moet het zien als een gevolg denk ik. Logisch ook.

Als je smaak veranderd (dus: zich ontwikkeld) ontwikkel je jezelf ook want je smaak is een onderdeel van jezelf. Je ontwikkeling wordt dus breder, omdat je meer kennis (op een bepaald gebied, idg. muziek).
MikeyMo
MikeyMo is offline
Ik heb een redelijk brede muzieksmaak, en daarbij leer je ookwel meer bands/artiesten kennen dan als je maar van een a twee genres houdt. Ik kan me wel in die conclusie vinden.
Verwijderd
En als m'n schouders nou breder worden wat zegt dat over m'n muzieksmaak?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 14:35
Snuitermans
Snuitermans is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 09-02-2005 @ 15:20 :
Zwart wit, maar hier kan ik me wel in vinden.

Muziek zal vast je invloed hebben in je ontwikkeling, maar ik zie niet in hoezo je dan een brede interesse in "alles" hebt. Dat lijkt me onzin.
Oud 09-02-2005, 14:38
Reserv
Reserv is offline
Citaat:
eXo schreef op 09-02-2005 @ 15:33 :
En als m'n schouders nou breder worden wat zegt dat over m'n muzieksmaak?
Ik fitness wel beter als er goede muziek op staat, normaal gesproken
Oud 09-02-2005, 14:49
Jimmy Jazz
Jimmy Jazz is offline
Kijk voor de gein 'ns zo'n Mental Theo Discoprogramma...
ontwikkeling
Oud 09-02-2005, 14:49
Jimmy Jazz
Jimmy Jazz is offline
Kijk voor de gein 'ns zo'n Mental Theo Discoprogramma...
ontwikkeling
Oud 09-02-2005, 14:55
Vice
Vice is offline
Citaat:
Nou kende ik iemand die beweerde dat ze alles mooi vond.
Oud 09-02-2005, 15:14
Gary X
Gary X is offline
slaat nergens op.
Oud 09-02-2005, 15:43
2B!
2B! is offline
Het is gewoon het verschil van van houden of weten/kennen...
Je kan veel muziek kennen...veel ervan weten...
Maar van houden is smaak...en of er bij de andere 2 nou echt te spreken is van ontwikkeling...tja...ieder voor zich...je leert ervan...dus ontwikkeling is mogelijk...maar of je het luisterd is puur smaak..
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 15:44
2B!
2B! is offline
Citaat:
Alles mooi vinden is ook een mening..
En mensen die alles mooi vinden zijn mensen zonder mening is ook een mening...
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Ik vind jou nu anders een ongeïnspireerde eikel. Mening genoeg zou ik zo zeggen.

Een brede muzieksmaak getuigt in mijn ogen van interesse en openstaan voor dingen. Vele oogklepmensjes willen niet verder kijken dan hun eigen omgeving, maar missen zoveel. Maar velen hebben ook in de loop der jaren een voorkeur ontwikkeld.
Maar ik denk niet dat je ontwikkeling en muzieksmaak op één lijn kunt zetten, dat is weer afhankelijk van de persoon, en natuurlijk zijn er genoeg mensen die zich op een bepaalde soort muziek toespitsen die voor de rest wel een enorme interesse hebben. Het ligt er maar aan waar je tijd voor en behoefte aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 16:03
2B!
2B! is offline
Citaat:
Mutant schreef op 09-02-2005 @ 16:57 :
Ik vind jou nu anders een ongeïnspireerde eikel. Mening genoeg zou ik zo zeggen.

Een brede muzieksmaak getuigt in mijn ogen van interesse en openstaan voor dingen. Vele oogklepmensjes willen niet verder kijken dan hun eigen omgeving, maar missen zoveel. Maar velen hebben ook in de loop der jaren een voorkeur ontwikkeld.
Maar ik denk niet dat je ontwikkeling en muzieksmaak op één lijn kunt zetten, dat is weer afhankelijk van de persoon, en natuurlijk zijn er genoeg mensen die zich op een bepaalde soort muziek toespitsen die voor de rest wel een enorme interesse hebben. Het ligt er maar aan waar je tijd voor en behoefte aan hebt.
Mutant?
U bent een wijze FB
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 16:17
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 09-02-2005 @ 15:28 :
Da's ook inzin. Als ik veel van auto's weet, dan weet ik veel van alles?
Die vergelijking slaat echt als 'n tang op 'n varken.
mja, goed, ik verveel me, dus ik eh, ga er wel even in mee: Een auto is opzich nagenoeg 't zelfde altijd, qua onderdelen. (mja, verschil automaat en injectiemotoren, etc.. daargelaten.) Als je veel van auto's weet, staat dat gelijk aan 't veel weten van 1 muziekgenre, of iets dergelijks. En het verschil in uiterlijk van zo'n bak met wielen is ongeveer 'tzelfde verschil als tussen Gwar en Nirvana ofzo.)

Laatst gewijzigd op 09-02-2005 om 16:21.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2005, 16:26
Pholon
Pholon is offline
Citaat:
Syphon schreef op 09-02-2005 @ 15:00 :
Ik zelf echt van alles, van the prophet, the police, micheal jackson, sting, coldplay, keane, theo maassen, prodigy, enima, enz
Dat is breed? Hmm...

Ik denk zelf niet dat smaak en ontwikkeling met mekaar te maken hebben
Oud 09-02-2005, 16:27
Tsasil
Tsasil is offline
Ik vind heel erg veel kut, geldt dat ook als een brede ontwikkeling?

En om nou te zeggen dat die bands die TS noemt erg breed zijn... (hoor ik iemand over mijn schouder TOP 40 schreeuwen?)
Oud 09-02-2005, 16:29
2B!
2B! is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 09-02-2005 @ 17:27 :
Ik vind heel erg veel kut, geldt dat ook als een brede ontwikkeling?

En om nou te zeggen dat die bands die TS noemt erg breed zijn... (hoor ik iemand over mijn schouder TOP 40 schreeuwen?)
Nee maar t zegt volgens sommige hier wel dat je een mening hebt dus
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 16:39
Uice
Uice is offline
Ik heb een tamelijk brede muzieksmaak en zie dat als een goede zaak. Allerlei soorten metal, hardrock, industrial, grunge, blues, new wave en jazz gaan er bij mij prima in (wat natuurlijk niet wil zeggen dat is alles mooi vind).
Oud 09-02-2005, 16:42
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Het nadeel van een brede ontwikkeling en bands die niet veel op de radio gedraaid worden is dat je het al snel saai vind om met iemand over muziek te babbelen die niet verder komt dan keane en rammstein.
Oud 09-02-2005, 16:43
2B!
2B! is offline
Sowieso...smaak...Je vind niet alles binnen je smaak goed...
Binnen je muzieksoort zit genoeg bagger-volk...
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 17:00
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:

Nu ga ik huilen in een hoekje.

Citaat:
Een brede muzieksmaak getuigt in mijn ogen van het niet kunnen onderscheiden van bagger en mooie muziek.

Maarja, ik moet dan ook een bril eigelijk..
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 17:29
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 09-02-2005 @ 18:00 :

Een brede muzieksmaak getuigt in mijn ogen van het niet kunnen onderscheiden van bagger en mooie muziek.

Maar als je nou van elke muzieksoort de goede bands er uit weet te filteren? Dan wel, toch?

In dat geval komt het er dus gewoon op neer of iemand smaak heeft of niet, en niet op hoeveel bands iemand kent. En al zeg ik het zelf, ik vind dat de conclusie van de maand
Oud 09-02-2005, 17:36
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Juice schreef op 09-02-2005 @ 17:39 :
Ik heb een tamelijk brede muzieksmaak en zie dat als een goede zaak. Allerlei soorten metal, hardrock, industrial, grunge, blues, new wave en jazz gaan er bij mij prima in (wat natuurlijk niet wil zeggen dat is alles mooi vind).
Dat ligt dichterbij elkaar dan je denkt.
Oud 09-02-2005, 17:48
Masquerade
Masquerade is offline
Citaat:

[/SIZE]
Dat slaat echt nergens op. Het betekent enkel dat je veel verschillende soorten muziek kunt waarderen. Waarom zou je met een brede smaak geen onderscheid kunnen maken?!
Een 'brede' muzieksmaak wil nog niet zeggen dat je alles leuk vindt.

En ik denk dat de stelling voor een aantal mensen wel op gaat, maar er zullen ook genoeg zijn waarvoor dit niet geldt.

Citaat:

Daar sluit ik me bij aan.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 17:50
EggeD
EggeD is offline
Ga anders terug in de tijd van toen er nog geen brede muzieksmaak mogelijk was, of plekken waar dat niet kan.
Oud 09-02-2005, 17:52
Ragnar
Ragnar is offline
Ik vind de muzieksmaak van de topicstarter niet echt breed.
Oud 09-02-2005, 17:53
Escapism
Escapism is offline
ik wantrouw mensen die zeggen dat ze "van alles" houden, want die luisteren meestal alleen top40. maargoed daar ging dit topic niet over.

lijkt me verder een beetje een onzinnige stelling, er zijn genoeg mensen die niet echt geinteresseert zijn in muziek, alsof ze dan per definitie nergens in geinteresseert zijn.

overigens snap ik mensen die als het ware jihadstrijders "hun" muziekstijl verdedigen alsof het de enige goede is, niet.

rare zinnen na een dag hard werken.
Oud 09-02-2005, 18:16
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 09-02-2005 @ 18:29 :
Maar als je nou van elke muzieksoort de goede bands er uit weet te filteren? Dan wel, toch?
Dan hou je in sommige muzieksoorten toch geen bands meer over!
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 18:51
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Gary X schreef op 09-02-2005 @ 16:14 :
slaat nergens op.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 18:57
Pierreke
Pierreke is offline
Eens!

omdat het bij mij toevallig zo klopt...
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 19:03
Reserv
Reserv is offline
Het gaat niet om 'als ik veel verschillende soorten leuk vind, heb ik een brede smaak en dus een brede ontwikkeling', dat is bullshit. Smaak LEIDT tot ontwikkeling, het is er geen automatisch gevolg van.

Als je veel verschillende dingen leuk vindt, ga je je breder verdiepen (dat klinkt wel heel krom, maar goed) en ontwikkel je jezelf dus.

Zo is het en niet anders.
Oud 09-02-2005, 21:18
Fritske1987
Fritske1987 is offline
Citaat:
Een goede vriend van mij heeft een ontzettend brede muzieksmaak, maar je kan toch zeker niet zeggen dat hij geen mening heeft. Ik ben van mening dat iemand met een brede muzieksmaak, vaak veel heeft geëxperimenteerd met dingen en daardoor in die zin wel is ontwikkeld.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 21:32
little nemo
little nemo is offline
mensen met een brede muzieksmaak zijn over het algemeen intelligentere mensen, omdat je om een brede muzieksmaak te hebben open voor dingen moet staan; dus nieuwsgierig moet zijn. intelligentere mensen zijn vaker nieuwsgierig, dus zullen ook meer voor nieuwe dingen open staan en daardoor als vanzelf een bredere muzieksmaak ontwikkelen. intelligentere mensen zijn meestal ook beter ontwikkelt dus er zit vast een verband tussen de breedte van iemands muzieksmaak en zijn ontwikkeling.

alleen er zullen genoeg intelligente mensen zijn die niet heel veel met muziek hebben, voor hen gaat het dan niet op. en voor domme mensen die toevallig op de juiste manier beïnvloed zijn ook niet. en voor domme mensen die toevallig wel nieuwsgierig zijn ook niet. enzo.

tot zover mijn extreem serieuze bijdrage
Oud 09-02-2005, 21:47
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:

EUH, je verder ontwikkelen in muziek geeft wel ten dele iets weer als het gaat over je ontwikkeling, als je blijft steken bij coldplay en keane ben je in mijn ogen pas net begonnen met een muziek smaak te ontwikkelen. Als muziek iets belangrijks voor je is waar je echt in geintereseert bent ga je je verder ontwikkelen, je kunt ook muziek zien als een klein deel in het leven en genoeg nemen met wat je tot dan toe weet. Zo weet ik maar een kleinbeetje van theater en literatuur, maar voor mij genoeg. Ik ben op dat gebied dus niet vol ontwikkeld, maar neem er genoegen mee, en ik denk dat ik me dus niet ten vollen ontwikkel, maar ik denk dat je je als mens niet ten volle kan ontwikkelen, en dat je keuzes moet maken.

O ja, voor mij is een brede muziek smaak iets anders dan je ontwikkelen in de muziek, zo kun je voor een groot deel naar pop muziek(d.w.z geen jazz en klassiek) luisteren en toch erg ontwikkeld zijn in de muziek. Je kunt ook naar pop, jazz en klassiek luisteren en je er toch niet in ontwikkeld hebben.

maar denk dat iedereen hier anders over denkt, en dat het ooit nog wel bewezen zal worden(in mijn gelijk of ongelijk)
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Ik vind van wel.

...

Dus dat maakt jou een ontwikkeld mens? Dat is de grootste bullshit die ik deze week gehoord heb.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 08:54
Verwijderd
Citaat:

Maar wie bepaalt dan weer wat bagger en mooi is. En dan heb ik het nog niet eens over de cheeky gils of hoe die gedrochten hebben geheten. Ook binnen de top 40 heb je nuances ^^
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 10:49
Verwijderd
Citaat:
Eindelijk weer eens een klein cursief zinnetje.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 11:48
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
IEMOW-KOR schreef op 09-02-2005 @ 17:42 :
Het nadeel van een brede ontwikkeling en bands die niet veel op de radio gedraaid worden is dat je het al snel saai vind om met iemand over muziek te babbelen die niet verder komt dan keane en rammstein.

^ En soms ben je dan verbaast dat iemand bepaalde dingen niet kent, terwijl het volgens jezelf dan toch echt klassiekers zijn...
Oud 10-02-2005, 12:19
NERD
NERD is offline
Het is mijns inziens altijd een afweging: hoe breder de muzieksmaak, hoe minder diepgang er vervolgens in zit en vice versa.

Als je bijvoorbeeld alleen naar metal luistert is het relatief eenvoudig om volledig op de hoogte te blijven van alle releases die de moeite waard zijn, zowel nieuwe als "klassiekers". Als je vrijwel alle genres kunt waarderen kom je vaak niet veel verder dan wat incidentele krenten in de pap, en zelfs dat is al een dagtaak om bij te houden.

Ik ben zelf al een jaar of 10 op zoek naar de gulden middenweg, maar voor elk genre dat ik heb laten vallen zijn er echter minstens 2 voor in de plaats gekomen waardoor ik altijd het idee heb dat ik belangrijke releases mis en achter de feiten aan blijf lopen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten