Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 11-02-2005 om 16:12. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
groetjes wba |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar vroeger was de regeling dat wanneer je meer dan de helft van je studiepunten had, dan werd je stufi omgezet in een gift. (Dat staat dus lost van het wel of niet halen van je P, voor een P moe(s)t je alle punten halen.) Nu is er een nieuw systeem waarbij je stufi pas een gift wordt wanneer je binnen 10 jaar afstudeert. (Geloof ik.) Volgens mij kan je nu stoppen, je schuld laten staan, en in september iets anders gaan doen, zonder dus in die periode terug te moeten betalen. Die schuld blijft dus wél staan, je begint terug te betalen wanneer je klaar bent met studeren. IBG is daar heel makkelijk in. Je kan natuurlijk ook ingeschreven blijven bij je onderwijsinstelling, dan kan je je OV houden, krijg je stufi etc. Het enige nadeel daarvan is dat je een half jaar stufi 'verbruikt', maar mja, misschien wegen de voordelen daarvan op tegen de nadelen. Je kan ook nog naar de IBG bellen, vragen of je toch nog op 1 februari kan stoppen. Je zal dan wel je OV-schuld en je stufi van deze maand terug moeten betalen, maar misschien staan ze dat gewoon toe. Je kan het altijd proberen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
bama he ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
zie www.ib-groep.nl:
Tot en met het studiejaar 2003–2004 is het aantal studiepunten van belang. Je krijgt de prestatiebeurs in eerste instantie als lening uitbetaald. De prestatiebeurs hoef je niet terug te betalen als je snel genoeg studeert. Dit betekent voor de meeste studies dat je in het eerste jaar minstens 30 studiepunten moet halen en binnen 10 jaar moet afstuderen. Haal je in het 1e jaar minstens 30 studiepunten, dan wordt je prestatiebeurs van de eerste twaalf maanden omgezet in een gift. Bovendien krijg je, als je minder beurs hebt aangevraagd dan waar je recht op had, automatisch de rest van het geld. Lukt het je niet om in het eerste jaar minstens 30 punten te halen, dan blijft je prestatiebeurs een lening. Alleen als je binnen 10 jaar alsnog je diploma haalt, wordt je lening uit het eerste jaar omgezet in een gift. Let op: Als 2004-2005 je eerste studiejaar is met prestatiebeurs in het hoger onderwijs, dan wordt het eerste jaar niet omgezet in een gift of definitieve lening. Er is een wetsvoorstel aangenomen waarbij alleen het behalen van een diploma binnen 10 jaar nog bepaalt of je prestatiebeurs wordt omgezet in een gift.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Weet je wel al een andere studie waar je eventueel interesse aan hebt en is deze ook HBO?
Mijn zusje is ook gestopt in de P met haar studie, maar net voor 1 februari en gaat in september aan een MBO studie beginnen. Iedereen zegt jammer met een havo-diploma, maar ja aan haar de keuze. ![]() Voor heel veel succes in de toekomst en met een eventuele nieuwe stuie ![]() Khan's thesis ![]()
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Niet blij met mijn huidige leven Jason2 | 4 | 05-10-2011 18:37 | |
Studeren |
Als je stopt, dan beste begin jan. toch?! *Daantje* | 4 | 26-11-2007 22:21 | |
Algemene schoolzaken |
Ik wil alles weten over Management, economie en recht de ijsprinses | 19 | 18-06-2006 16:41 | |
Algemene schoolzaken |
Ik ga stoppen met mijn studie. Heb snel hulp nodig. squat | 4 | 28-01-2005 11:12 | |
Algemene schoolzaken |
Per 1 februari instromen bij studies van de RuG. RolloArmstrong | 35 | 24-01-2005 10:36 | |
Algemene schoolzaken |
In het 4e jaar stoppen/ veranderen van studie Tulpje6 | 5 | 08-12-2003 21:04 |