Dank jullie wel,
Ik ben het wel eens met de 'en'-kritieken denk ik, dus dan zou het zo worden:
Daar ben je...
En daar was je dan.
Alsof je hier altijd al woonde,
om bloemen in mijn haar te steken
zodat het altijd zomer was.
(...)
Ver lijkt gisteren.
Waarin ik nachtenlang gesmeekt heb,
gedroomd, gebeden en geschreeuwd heb,
of de toekomst komen zou.
(...)
Daar ben je nu.
Je haar nog nat van alle tranen,
maar vastberaden stel je voor
het hoofdstuk te beginnen
(...)
Hier staan we dan.
Nog onbekend met lege regels
die voor ons uit de weg bepalen,
zich langzaam vullend met geluk.
Niemand stoort zich aan de (...)-en? Gelukkig maar, ik gebruik ze om enigszins de pauzes tussen de strofen te benadrukken...
Traangast -> ik heb zelf ook getwijfeld over 'vullend', is nou niet echt een mooi woord idd, maar het lukte me niet om daar een goed synoniem voor te vinden, of het iets anders te verwoorden. Heb je misschien suggesties? En ik mis mn rijm ook, maar heb geen idee waar ik die ben kwijt geraakt... En ik heb je mail gelezen, en zal snel antwoorden! (ik wist dat jij het was, het kon niet missen!!

).
csn -> ik wist niet dat een pyama om 4uur het lezen van gedichten hindert. Hoe vind je het als je het leest als je aangekleed bent?

En je toevoeging van 'nieuwe' past er bij mij niet goed tussen, dan verstoort het mijns inziens juist het ritme, dus ik laat het zo staan, maar dank je wel!
Xineof -> Gelukkig ken je me nog, maar jij bent hier ook al zo lang

Ik doelde met die opmerking meer op de vele nieuwe namen die ik zie staan. Leuk dat je het mooi vindt, en dat je die ene zin eruit pikt: 'om bloemen in mijn haar te steken, zodat het altijd zomer was', daar begon ik nl mee
xx