Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2005, 14:09
Verwijderd
Ik ben lasting ik weet het!
ik heb een paar maanden geleden al gevraagd of iemand iets weet hoe het kan dat mijn wireless steeds wegvalt, maar verder heb ik niemand gehoord, ze reageerden niet verder.
maar het probleem is dat alleen op mijn pc wireless weg valt.. en op mijn laptop niet.
rara hoe kan dit?

Mijn W-Lan kaart in mijn pc is een : D-Link DWL G-520+ (54mbps)
Mijn W-Lan kaart in mijn laptop is een: D-Link DWL G-650+(54mbps)
Mijn wireless Router is een : D-Link Di-624+(54mbps)

kunnen jullie nu wel antwoord geven (google leverde niks op)
en mijn PC is al opnieuw geïnstalleerd.

Greetz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-02-2005, 21:25
Martin
Martin is offline
Is het signaal te zwak of valt hij echt weg?

Je kan het signaal ook heel simpel tot 500% versterken:

Citaat:
Geachte heer/mevrouw

Dit is een sjabloontje welke men bij voorkeur op een wat steviger stukje papier afdrukt. Na afdruk verlijmt men een stukje aluminium folie (hebben de meesten wel ergens in de keuken liggen) op de achterzijde van het papier (onder de stippellijn). Netjes uitknippen en insnijden ... éh voìla ... Het standaard antennetje heeft ineens tussen de 200% en 500% meer bereik ... En dat voor nog geen 25 cent aan materiaal. Kijk even neer het meegestuurde fotootje voor een voorbeeld.

Oh ja: U mag het sjabloon verkleinen en/of vergroten (voor nog meer versterking), maar niet vervormen. Oftewel de breedtehoogte verhouding dient gelijk te blijven!!

Met vriendelijke groet,

ViCOMPUTER, Uw digitale wereld …
Bestand met antenne: *klik*

Zo ziet hij er dan uit:

Het is geen bullshit, het werkt echt fantastisch!
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 15:37
Verwijderd
hij valt echt weg....
zow'n antenne hebben we niks aan we hebben al een versterkte gekregen van de fabrikant dus..

[Edit] effe een fototje van die antenne (sorry voor het stof!)

Laatst gewijzigd op 16-02-2005 om 12:26.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 13:56
Martin
Martin is offline
Citaat:
lullow schreef op 15-02-2005 @ 16:37 :
hij valt echt weg....
zow'n antenne hebben we niks aan we hebben al een versterkte gekregen van de fabrikant dus..

[Edit] effe een fototje van die antenne (sorry voor het stof!)
[afbeelding]
Mijn ervaring is toch echt dat de antenne die ik plaatste een veel beter zendbereik heeft dan zo'n ding van de fabrikant. Eigenlijk is de antenne die ik plaatste helemaal niet toegestaan in NL... Je mag met je router slechts een zendvermogen hebben van 2 dB, met de antenne die ik heb geplaatst is een zendvermogen tot wel 10dB mogelijk...

Lijkt me niet dat de antenne van de fabrikant dat ook redt? Met het oog op de richtlijnen in Nederland?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Martin schreef op 16-02-2005 @ 14:56 :
Mijn ervaring is toch echt dat de antenne die ik plaatste een veel beter zendbereik heeft dan zo'n ding van de fabrikant. Eigenlijk is de antenne die ik plaatste helemaal niet toegestaan in NL... Je mag met je router slechts een zendvermogen hebben van 2 dB, met de antenne die ik heb geplaatst is een zendvermogen tot wel 10dB mogelijk...

Lijkt me niet dat de antenne van de fabrikant dat ook redt? Met het oog op de richtlijnen in Nederland?
Maar het gaat ook niet om het zendbereik lijkt mij.. want mijn laptop staat dieper in mijn kamer.. en die houd wel gewoon verbinding en heeft verder geen problemen.. en de antenne van mijn pc staat onderand op de overloop. en tog valt hij weg.. ik vind het echt raar.. nog nergens iets over kunnen vinden of iets dergelijks
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 17:24
Koen
Koen is offline
Welke beveiligingen gebruik je? (WEP, MAC, WPA) En als je een van deze beveiligingen gebruikt, doet het probleem zich dan ook voor als je deze tijdelijk uitschakelt?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 17:45
Verwijderd
We gebruiken WEP.. maar we hebben ook al WPA.. nog wat geprobeerd.. en andere kanalen, andere sleutels... maar niks helpt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten