Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2005, 20:27
very drunk driver
very drunk driver is offline
ik heb bij verschillende telefoonbedrijven gemerkt dat als je een zakelijk abonnement afsluit dat je dan 200 euro korting krijgt. dat lijkt mij natuurlijk wel wat.

ze vragen om een kamer van koophandel uittreksel. ik neem aan dat ik me moet aanmelden als bedrijf. ik neem aan dat dat wat centjes kosten. maar zijn er nog belastingtechnische aspecten.
moet ik in feitte ook een echt bedrijf hebben en moet ik ook echt geld verdienen.

ik maak wel eens websites voor andere ik heb er ook eentje op internet staan waar beschreven staat dat ik websites maak zou wel leuk zijn om daar een echt bedrijfje van te maken.

dus hoeveel zou dat allemaal kosten om zoiets aan te vragen en is het eigenlijk mogelijk?
Oud 19-02-2005, 22:06
Unexplained
Unexplained is offline
kvk tarief verschilt per regio, maar reken op iets van 50 tot 100 Euro per jaar.

Overigens worden er wel wat eisen aan gesteld om als zelfstandig ondernemer gezien te worden. Zo moet je een minimum hoeveelheid aan opdrachtgevers hebben en een aantal uren per week besteden aan je onderneming.
Oud 20-02-2005, 11:46
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Reken op 100 euro inschrijfgeld en een tientje voor het uittreksel, dan zit je ruim, maar dat is het veiligst. Een "leeg" bedrijf mag je altijd hebben.

Als je er een echt bedrijfje van wil maken, waarschuw ik je vast. Het is niet te onderschatten, dat heb ik wel ontdekt. Er komt enorm veel bij kijken en er gaat dus ook veel tijd in zitten. Maar het kan natuurlijk geen kwaad om het eens te proberen, zolang je maar geen schulden gaat maken oid.

Jah, of je er echt iets mee opschiet, weet ik niet, maar dat moet je voor jezelf berekenen. Je moet best nog een bedragje belasting afstaan en om heel eerlijk te zijn, dat ligt waarschijnlijk vele malen hoger dan die 200 euro's.
Oud 20-02-2005, 12:51
very drunk driver
belasting waarover?

ik dacht dat je alleen belasting moet betalen over je inkomsten die je met je bedrijf verdient
Oud 20-02-2005, 12:52
Gimme more beer
Citaat:
very drunk driver schreef op 20-02-2005 @ 13:51 :
belasting waarover?

ik dacht dat je alleen belasting moet betalen over je inkomsten
Ja, maar je geeft toch aan je opdrachten via je bedrijf te willen laten lopen? Dan heb je inkomsten en winst, neem ik aan
Oud 20-02-2005, 13:29
Unexplained
Unexplained is offline
Voor een kleine onderneming zijn alleen de BTW en de inkomstenbelasting interessant. Waarschijnlijk dat je beide niet hoeft te betalen in verband met de zelfstandigenaftrek en de 'kleine zelfstandigen'-regelingen.

De kamer van koophandel kan je hierover adviseren.
Oud 20-02-2005, 13:56
Gimme more beer
Citaat:
Unexplained schreef op 20-02-2005 @ 14:29 :
Voor een kleine onderneming zijn alleen de BTW en de inkomstenbelasting interessant. Waarschijnlijk dat je beide niet hoeft te betalen in verband met de zelfstandigenaftrek en de 'kleine zelfstandigen'-regelingen.
Uiteraard, maar je moet er wel rekening mee houden.
Oud 20-02-2005, 14:04
very drunk driver
dus je hoeft eigenlijk alleen maar geld te betalen over je inkomsten

maar weten jullie dit zeker of denken jullie dat

en hoe vraag ik zoiets aan?
Oud 20-02-2005, 18:41
Verwijderd
Shit he, al die moeite voor 200 euro...ik word er al moe van als ik er aan denk
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 19:06
Gimme more beer
Citaat:
very drunk driver schreef op 20-02-2005 @ 15:04 :
dus je hoeft eigenlijk alleen maar geld te betalen over je inkomsten

maar weten jullie dit zeker of denken jullie dat

en hoe vraag ik zoiets aan?
Ik heb een eigen bedrijf, dus dat weet ik wel zeker

Je kent de begrippen inkomstenbelasting en BTW toch wel?

En voor zo'n aanvraag kun je op kvk.nl de formulieren vinden en bij jouw kamer van koophandel inleveren (opsturen gaat niet meer).
Oud 22-02-2005, 08:54
very drunk driver
Citaat:
Gimme more beer schreef op 20-02-2005 @ 12:46 :
Jah, of je er echt iets mee opschiet, weet ik niet, maar dat moet je voor jezelf berekenen. Je moet best nog een bedragje belasting afstaan en om heel eerlijk te zijn, dat ligt waarschijnlijk vele malen hoger dan die 200 euro's.
je zegt dat ik een bedragje moet afstaan. maar waar gaat dat vanaf. toch alleen van je inkomsten. dat maakt mij niet uit. ik maak een website per jaar ofzo voor een laag bedrag als 200 euro.

en hoe zit het eigenlijk met terug vragen van je t-biljet je weet wel loonheffing terug vragen van de belasting. en met het inkomen van je bijbaantje wordt dat ook gerekend als inkomen en moet je daar dan ook belasting over betalen.

(oh en ik heb nog eens gekeken ik spaar er ongeveer 350 uit bij hetzelfde soort abonnement)
Oud 22-02-2005, 13:22
Gimme more beer
Citaat:
very drunk driver schreef op 22-02-2005 @ 09:54 :
en hoe zit het eigenlijk met terug vragen van je t-biljet je weet wel loonheffing terug vragen van de belasting. en met het inkomen van je bijbaantje wordt dat ook gerekend als inkomen en moet je daar dan ook belasting over betalen.
Als je een bedrijf bent, vraag je geen geld terug met je t-biljet, dat doe je gewoon door je te beroepen op bepaalde rechten voor kleine ondernemers aan het eind van het jaar

Overigens wordt het hebben van een bedrijf puur en alleen om het hebben van een bepaald voordeel niet altijd goedgekeurd.
Oud 23-02-2005, 14:02
very drunk driver
met het t-biljet bedoel ik wel de loonheffing van mijn echte bijbaantje
Oud 23-02-2005, 14:33
Gimme more beer
Citaat:
very drunk driver schreef op 23-02-2005 @ 15:02 :
met het t-biljet bedoel ik wel de loonheffing van mijn echte bijbaantje
Als je een bijbaantje hebt, kun je die belasting terugvragen jah.
Reageren

Regels voor berichten