Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2005, 21:57
Jordi
Jordi is offline
Ik heb vandaag een eigen server geïnstalleerd op Windows XP: Apache 2, PHP 5 en MySQL 4.1.

Ik ben alleen niet bereikbaar voor de buitenwereld, omdat we hier een multi-PC-modem ofzo hebben. Mijn IP-adres (waarmee ik sites bezoek) is dus eigenlijk het IP-adres van die modem en daar staat de server niet op. Nou ja, ik weet ook niet precies hoe het zit, maar als ik mijn externe IP-adres in mijn browser typ, dan komt hij in ieder geval met een pagina van die modem aanzetten en een vriend van mij krijgt gewoon een "De pagina kan niet worden weergegeven."-fout.

Weet iemand of en hoe ik dit op kan lossen?

Verder vroeg ik me af of het normaal is dat mijn eigen server zo ontzettend langzaam is. Een pagina laden duurt een stuk langer dan op internet en dat terwijl ik nu nieteens internet nodig heb (lijkt me), omdat het script gewoon op deze computer wordt uitgevoerd.
Oud 20-02-2005, 22:03
MacArt
MacArt is offline
je moet op je modem port forwarding instellen. voor http is dat port 80
voor andere services zal je ff moeten kijken.

Waarom ie zo langzaam is weet ik niwt, maar ik gok dat het wel aan windows zal liggen
Oud 21-02-2005, 00:01
Enlightenment
Enlightenment is offline
Port forward op poort 80, check de handleiding van je router.

Wat betreft de snelheid: check geheugengebruik, swapspace en CPU gebruik tijdens je requests. Geheugentekort is een mogelijkheid. Ik neem aan dat je minimaal 512MB geheugen hebt?
Oud 23-02-2005, 11:53
Jordi
Jordi is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 21-02-2005 @ 01:01 :
Port forward op poort 80, check de handleiding van je router.

Wat betreft de snelheid: check geheugengebruik, swapspace en CPU gebruik tijdens je requests. Geheugentekort is een mogelijkheid. Ik neem aan dat je minimaal 512MB geheugen hebt?
Ik ga straks dat port forwarding proberen als ik thuis ben.

Mijn computer is een beetje oud, dus hij heeft maar 256mb RAM. Is dat eigenlijk te weinig?

Hoe check ik het geheugengebruik, swapspace en CPU tijdens mijn requests? Gewoon kijken in Windows Taakbeheer ofzo?
Oud 23-02-2005, 12:26
Verwijderd
Voor een enkele simpele website is dat geen probleem...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten