Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2005, 14:16
Nina339
Nina339 is offline
Weet iemand hoe het zit met studiefinanciering als je gaat studeren in het buitenland? Ik zit er namelijk over te denken om in Leuven te gaan studeren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2005, 14:21
Verwijderd
-> WG&R

Je zou Daantje_0705 eens kunnen pm'en, zij studeert ook Leuven (en komt dus uit Nederland).
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 21:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik studeer zoals Leonoor als zegt in Leuven. Ik kan je wel vertellen hoe het met studiefinanciering zit.

Als je een volledige opleiding in Vlaanderen aan een Nederlandstalige universiteit (de KULeuven valt hier ook onder) gaat volgen krijg je er in bijna alle gevallen gewoon studiefinanciering uit Nederland. Voor alle zekerheid moet je de IB-Groep even een mail sturen om te vragen of het voor jouw studie ook geldt want je krijgt natuurlijk niet voor elke onzinstudie studiefinanciering. De aanvraag van je studiefinanciering gaat dan ook precies hetzelfde als in Nederland. Je geeft daar ook gewoon aan dat je aan de KU Leuven gaat studeren. Er is dan een ding anders: je meld je niet aan voor je studie bij de IB-Groep maar bij de KU Leuven zelf, je moet van te voren op internet inschrijven en later een dag langsgaan met al je papieren om je inschrijving in orde te maken.