Maarja, het beste beeld van een toneelacademie krijg je natuurlijk wel tijdens de auditie.
Ik heb me van tevoren eigenlijk niet verdiept

(dat was oorspronkelijk niet mijn bedoeling hoor) maar ik deed eerst auditie aan de docent drama-opleiding in Arnhem. Eigenlijk meer om eens te kijken hoe het was om een auditie te doen (het was toch gratis

).
Nou, werd meteen aangenomen. En toen was ik zo vreselijk gelukkig dat ik dacht: laat Maastricht en Eindhoven dan maar zitten!
Gelukkig heb ik dat niet gedaan, heb ik die audities ook gewoon gedaan en ik kwam er snel achter dat Arnhem absoluut mijn laatste keus was. In Eindhoven en Maastricht allebei door de eerste ronde heen en ik had er geen idee van welke academie ik zou kiezen (ik vond tijdens de audities de school in Eindhoven leuker/aangenamer, maar Maastricht professioneler, in ieder geval spraken de foto's met afgestudeerden me daar wel aan

een en al bekendheden

) Vervolgens werd ik in Maastricht afgewezen en in Eindhoven aangenomen, dus ging ik naar Eindhoven.
Clou van dit verhaal weet ik niet zo
Maar ik zou zeggen: doe zo veel mogelijk audities en beslis dan welke school het best bij je past. Want er zijn inderdaad heel veel verschillen..