Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2005, 15:21
*Finding*Niki*
*Finding*Niki* is offline
Hallo allemaal, ik ben me aan het orienteren voor mn vervolgopleiding, en een van mijn opties is om naar de toneel/kleinkunstacademie te gaan, maar ik heb geen idee welke school nu een goede reputatie heeft of welke school leuk en goed is! Iemand advies voor mij? Liefs xXx
Advertentie
Oud 26-02-2005, 17:21
Daangerous
Daangerous is offline
het hangt heel erg van smaak af... dus als je me iets meer over je interesse's verteld, kan ik je misschien een advies geven... helaas ben je wel al te laat voor de open dagen etc.
Oud 27-02-2005, 12:00
*Finding*Niki*
ik zit dit jaar toch pas in 4havo, dus het heeft geen erge haast.
maar wil toch wel ongeveer weten wat ik wil als ik naar 5havo ga
Oud 27-02-2005, 12:01
*Finding*Niki*
ik hou van muziek,toneel, acteren,naar schouwburg gaan,zingen,viool spelen,dansen,tekenen,ontwerpen,uitgaan,mode,films,hardlopen etc etc hehe
Oud 27-02-2005, 12:25
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
*Finding*Niki* schreef op 27-02-2005 @ 13:01 :
ik hou van muziek,toneel, acteren,naar schouwburg gaan,zingen,viool spelen,dansen,tekenen,ontwerpen,uitgaan,mode,films,hardlopen etc etc hehe
hmmmnjah... maar specifieker eigenlijk, maakt niet uit als je dat nog niet weet hoor, maar dan raad ik je wel aan de Landelijke Oriëntatiecursus Theaterscholen te gaan doen, dan ga je naar alle open dagen van alle toneelscholen in Nederland, dan kun je er zelf achter komen. Mijn advies zou nog al gekleurd zijn door mijn eigen mening
Oud 06-03-2005, 20:53
gekkie:D
gekkie:D is offline
ik ben überhaupt al blij als ze me er op eentje aanemen, of ze nou een goede reputatie hebben interesseert me niet. Maar ik heb wel gehoord dat Maastricht goed is. En Amsterdam wat slechter georganiseerd, maar of dit echt zo is weet ik niet...
Oud 07-03-2005, 10:00
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
gekkie schreef op 06-03-2005 @ 21:53 :
ik ben überhaupt al blij als ze me er op eentje aanemen, of ze nou een goede reputatie hebben interesseert me niet. Maar ik heb wel gehoord dat Maastricht goed is. En Amsterdam wat slechter georganiseerd, maar of dit echt zo is weet ik niet...
het maakt echt meer uit dan je denkt...
dat is een beetje het gevaarlijke aan die audities, dat je maar overal waar je aangenomen wordt, ook een studie gaat volgen. want er zijn echt grote verschillen tussen de scholen. nu is het natuurlijk wel zo dat je, als je een bepaalde school niet ziet zitten, er ook nog maar een kleine kans bestaat dat je wordt aangenomen. ik raadt iedereen wat dat betreft toch aan zich te verdiepen in de "traditie/geschiedenis" van de scholen waar hij auditie doet, want, hoe klein dan ook, er zijn verschillen
Oud 07-03-2005, 16:50
Verwijderd
Maarja, het beste beeld van een toneelacademie krijg je natuurlijk wel tijdens de auditie.
Ik heb me van tevoren eigenlijk niet verdiept (dat was oorspronkelijk niet mijn bedoeling hoor) maar ik deed eerst auditie aan de docent drama-opleiding in Arnhem. Eigenlijk meer om eens te kijken hoe het was om een auditie te doen (het was toch gratis ).
Nou, werd meteen aangenomen. En toen was ik zo vreselijk gelukkig dat ik dacht: laat Maastricht en Eindhoven dan maar zitten!
Gelukkig heb ik dat niet gedaan, heb ik die audities ook gewoon gedaan en ik kwam er snel achter dat Arnhem absoluut mijn laatste keus was. In Eindhoven en Maastricht allebei door de eerste ronde heen en ik had er geen idee van welke academie ik zou kiezen (ik vond tijdens de audities de school in Eindhoven leuker/aangenamer, maar Maastricht professioneler, in ieder geval spraken de foto's met afgestudeerden me daar wel aan een en al bekendheden ) Vervolgens werd ik in Maastricht afgewezen en in Eindhoven aangenomen, dus ging ik naar Eindhoven.

Clou van dit verhaal weet ik niet zo
Maar ik zou zeggen: doe zo veel mogelijk audities en beslis dan welke school het best bij je past. Want er zijn inderdaad heel veel verschillen..
Oud 18-03-2005, 11:32
Touché
Touché is offline
Pffffff.... ik wens je succes. Je moet heel erg goed zijn, of je ouders moeten erg hoge contacten hebben (flauw). In Maastricht zijn ze meer conventioneel en ze kunnen je daar ook elk moment vanaf sturen, Amsterdam is goed, Arnhem is goed, Hilversum hebben ze er geloof ik ook een maar die is erg zweverig.
Is het je passie? Heb je ervaring? Hoe graag wil je actrice worden?

Regels voor berichten