Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
anders kan je voor alles wel wat bedenken ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Dingen zijn pas ziekelijk als het een obsessie wordt, als je normaal dagelijks functioneren er onder gaat lijden. |
![]() |
||
Misschien een interessante site
Citaat:
Maar er wordt tegenwoordig ook gesproken van een stoornis, dus is het een OCS, obsessieve-compulsieve stoornis. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar het verschil is dan wel dat kinderen dit nog als een spelletje zien en OCS'ers niet. Volgens mij moet je gewoon die verdomde knop in je hoofd kunnen omdraaien, maar da's nu net het verliezen van alle controle, je persoon zoals je ze al jaren kent, een gewoonte, een houvast... |
![]() |
||
Citaat:
je hebt een punt, het is idd een soort 'controle' voor jezelf, een soort zekerheid... xxx
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Tja, als kind maak je vaak dat soort periodes door. Op dat moment is het ook geen stoornis, omdat je er toch wel overheen groeit. Al is het binnen dagen, al is het binnen weken of maanden. Pas als het doorzte wordt het een probleem. Ik was vroeger bang voor de kleur rood. Als ik iets roods zag moest ik er zo snel mogelijk vandaan rennen, anders zou er iets ergs gebeuren. ![]()
||
Citaat:
Je zou er een komedie kunnen van maken, eigenlijk. 't Is vooral dat laatste waar ik het moeilijkst mee heb, van de andere zaken zou ik wel nog kunnen afgeraken, denk ik. |
![]() |
||
Citaat:
Maar ook hem raadde ik aan om de dwang tegen te gaan en die vooral niet erger te laten worden. En het is dus wel aangenaam voor je dat je vriend je steunt, maar aan de andere kant mag hij niet meegaan met je neurose, anders wordt het nog erger. Misschien kan je proberen van één dwang af te geraken (deze die je het minst gevoelig ligt?). Gewoon stap voor stap. |
![]() |
||
Citaat:
nja kdoe em dicht (maar die deur wil nogal een niet helemaal dicht vallen) en daar denk ik 10 meter verderop pas aan dus kan ik weer terug om weer te checken
||
Citaat:
![]() Ook ben ik bang andere mensen of mezelf pijn te doen. Als ik word ingehaald door een auto word ik soms panisch van de gedachte dat ik zo opzij eronder zou kunnen sturen. Als iemand op de stoeprand op de bus staat te wachten, hoop ik altijd dat ik erlangs kan lopen zonder hem/haar de straat op te duwen. Het zijn wel kenmerken van OCS of OCD, maar ik ben er niet obsessief mee bezig. Het is gewoon een deel van mij, en ik kan ermee leven. Omdat het mijn leven ook niet zodanig beheerst dat ik eronder lijd, is het niet te betitelen als OCS/OCD. Ik ben gewoon een beetje een neuroot ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|