Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2005, 09:57
kissygirl
kissygirl is offline
heeej allemaal,

ik zit echt enorm in de stress want ik heb 2 maanden een vriendje gehad.. maar daar ist nix mee geworden maar daar ben ik wel mee naar bed geweest.. nou ja niet helemala want ik heb afgehaakt omdat hij geen condoom had.. en ik ben zelf wel aan de pil maar ja..
nou heb ik de pil dus een maandje doorgeslikt.. omdat ik telkens zo moe was en duizelig.. en blijkt dus ook dat ik een tekort aan vitamine b heb en daar komt het dan door zei de dokter.. maar ik heb nou zaterdagavond en laatste pil gehad en het is nu onderhand woensdag ochtend en ik ben nog niet ongesteld kan ik nu zwanger zijn?? want de pill is toch heel betrouwbaar?
Oud 02-03-2005, 10:01
kellytje
kellytje is offline
Dit hoort in het piltopic. ALs je je pil correct ingenomen heb, is de kans dat je zwanger bent zo goed als onbestaande. Verder duurt het bij mij ook soms 3-4 dagen eer ik ongesteld wordt.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 10:03
kissygirl
kissygirl is offline
ik heb al eentje bij het piltopic gezet maar daar word niet op gereageerd en aangezien ik er echt heeel erg overin zit
Oud 02-03-2005, 10:08
Verwijderd
je bent geen enkele pil vergeten en je hebt niet eens echt vaginale seks gehad? Lijkt me niet dat je dan zwanger bent...

het duurt vaak genoeg een paar dagen na de laatste pil voor je ongesteld wordt; sommige meisjes worden het pas op de dag voordat ze weer met een nieuwe strip moeten beginnen.
Zeker als het de eerste strip was; dan is je lichaam nog een beetje door de war

Als je de pil goed gebruikt (niet vergeet, niet uitkotst, elke dag op ongeveer dezelfde tijd neemt, stopweek niet langer dan 7 dagen houdt) is de kans dat je zwanger raakt als je een jaar lang regelmatig seks hebt, 0,3 %. De kans dat er ooit wel iets mis gaat is zo'n 3 % per jaar.

Overigens is in de eerste maand de pil alleen metéén veilig, als je de eerste tablet hebt genomen op de eerste dag van je menstruatie. Als je de eerste hebt genomen op de 2e-5e dag van je menstruatie ben je na 7 dagen beschermd tegen zwangerschap; als je op een andere dag begint, na 28 dagen.

Laatst gewijzigd op 02-03-2005 om 10:12.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 10:10
kissygirl
kissygirl is offline
nou zie gwn wat vocht van de jongen is al genoeg om zwanger van te worden of wat dan ook... een vriend van me zegt dat het ook door de stress kan komen.. omdat ik me er zo druk om maak.. zou dat ook kunnen?
Oud 02-03-2005, 10:14
Verwijderd
Ja, dat kan ook, dat het door stress komt. Daardoor komen hormonen vrij die je cyclus in de war kunnen schoppen.

Van voorvocht kun je inderdaad ook zwanger raken, maar dan moet het ook wel echt in je vagina komen.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 10:32
kissygirl
kissygirl is offline
okej dank je k ben weer wat meer gerust gesteld haha en die vriend zegt ook dat ik ALS k zwanger geweest zou zijn.. ik ook wle s boven de wc heb moeten hangen en dat heb k ook niet dus jah..
maar ja k zal pas echt gerust zijn als k nou gwn ongesteld word...
Oud 02-03-2005, 10:45
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
kissygirl schreef op 02-03-2005 @ 11:32 :
okej dank je k ben weer wat meer gerust gesteld haha en die vriend zegt ook dat ik ALS k zwanger geweest zou zijn.. ik ook wle s boven de wc heb moeten hangen en dat heb k ook niet dus jah..
maar ja k zal pas echt gerust zijn als k nou gwn ongesteld word...
Dat boven de wc hangen -overgeven- is onzin Veel vrouwen hebben last van misselijkheid tijdens de zwangerschap, maar het komt niet bij elke vrouw voor! Dat je perse misselijk moet zijn geweest om nu zwanger te zijn is niet waar..

Maar k denk niet dat je zwanger bent, aangezien je de pil gewoon door hebt geslikt en geen 'echte' seks hebt gehad...
Oud 02-03-2005, 11:14
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
een kans dat je zwanger bent is er altijd, pil geeft geen 100% zekerheid, bovendien kan het zo zijn dat je de afgelopen dagen misschien ziek bent geweest en last had van diaree ofzo? Want dan werkt de pil ook weer iets anders.......maar ik zou toch even naar de dokter gaan, of haal een testje
Oud 02-03-2005, 11:30
kissygirl
kissygirl is offline
maar ja dat met mijn vriend is zoiezo al 2 mdn geleden is toch best wel erg veel he dan had k er toch op zich wel iets van moeten merken?
Oud 02-03-2005, 11:34
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
dat verschilt per lichaam meissie, sommige meisjes/vrouwen komen pas na 3 maand erachter dat ze zwanger zijn, anderen pas wanneer het kindje geboren wordt
Ga nou maar gewoon naar de dokter toe
Oud 02-03-2005, 11:38
kissygirl
kissygirl is offline
maar ja k voel het wel onderen in mn buik weetje wel dat gevoel van wann je ongesteld moet worden.. dat voel k wel...das dan toch een goed teken?
Oud 02-03-2005, 11:47
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
ja ik denk het wel ja, maar hee ik ben geen dokter he
Oud 02-03-2005, 13:55
Mara
Mara is offline
--> Grote piltopic.

Enkele redenen waarom je waarschijnlijk nog niet ongesteld bent:
- Je hebt de pil doorgeslikt, je lichaam is dat niet gewend
- Je stresst
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 15:31
kissygirl
kissygirl is offline
oooh tis allemaal goed gekomen k ben net ongesteld geworden.. jeetje he wat was k bang haha thnx allemaal voor jullie reacties..

Regels voor berichten