Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2005, 21:08
Tugurio
Tugurio is offline
Hallo!

Tijdens het gebruik van roaccutane moet je o.a zon/alcohol vermijden, nu is mijn vraag hoelang nadat je je kuur hebt afgemaakt mag je weer gaan zonnen, alcohol drinken? Is één maand voldoende..??

Bedankt!

Tugurio
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 11:02
coopergirl
coopergirl is offline
Apotheek? Huisarts?
Oud 03-03-2005, 13:35
Methuselah
Methuselah is offline
Ik ben meteen daarna herbegonnen met drinken, voor de zon was ik 't jaar nadien nog gevoeliger dan normaal...

Ivm dat drinken: ik had wel enorm veel last van katers na avondjes uit, terwijl ik dat vroeger niet had. Dus... Gematigd herbeginnen is denk ik wel aangewezen.
Oud 03-03-2005, 14:30
Impulse
goede vraag, zaterdag neem ik mn laatste en 's avonds ga ik uit, maar ehm, ik ga me gewoon flink bezatten (wat ik trouwens onderwijl ook al heb gedaan :x)
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 12:45
Verwijderd
Nou ja het ligt er natuurlijk een beetje aan. Denk dat dat niet zo goed te zeggen is, het erg persoons gebonden is. En het ligt er natuurlijk aan wat voor een dosis je geslikt hebt, en hoe lang, hoeveel last je van bijwerkingen hebt gehad etc.

Ik ben de week nadat ik gestopt was met roaccutane een week op fietsvak. geweest, midden in de zomer (en de zon dus ). De hele dag buiten in de zon. Ik moest me dan wel goed insmeren (wat ik anders eigenlijk niet hoef te doen), maar ik had dan ook nergens last van.
Nou ja mijn huid was nog wel gevoeliger dan normaal, maar ja dat is ook wel logisch. Denk dat je huid na een maand toch wel redelijk herstelt is.

En wat alcohol betreft, tsjaa ik denk dat een maand wel goed is hoor om je aan te houden. Natuurlijk kan je ook (zoals just_Noah) weer snel gaan drinken. Opzich zal dat niet echt veel kwaad kunnen, maar het is meer dat je lever al een opdonder gehad heeft van die troep, en dat je lever dan door de alcohol nog een keer hard moet werken. Tsjaa gezond zal anders zijn.
Ik heb iets van 4 maanden 60 mg per dag geslikt, en ik ben wel erg bewust HEEl voorzichtig geweest met het drinken van alcohol.

Anders zou je het eens moeten vragen aan de dokter ofzo, of gewoon op je eigen gevoel afgaan.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 15:29
Tugurio
Tugurio is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 04-03-2005 @ 13:45 :
Nou ja het ligt er natuurlijk een beetje aan. Denk dat dat niet zo goed te zeggen is, het erg persoons gebonden is. En het ligt er natuurlijk aan wat voor een dosis je geslikt hebt, en hoe lang, hoeveel last je van bijwerkingen hebt gehad etc.

Ik ben de week nadat ik gestopt was met roaccutane een week op fietsvak. geweest, midden in de zomer (en de zon dus ). De hele dag buiten in de zon. Ik moest me dan wel goed insmeren (wat ik anders eigenlijk niet hoef te doen), maar ik had dan ook nergens last van.
Nou ja mijn huid was nog wel gevoeliger dan normaal, maar ja dat is ook wel logisch. Denk dat je huid na een maand toch wel redelijk herstelt is.

En wat alcohol betreft, tsjaa ik denk dat een maand wel goed is hoor om je aan te houden. Natuurlijk kan je ook (zoals just_Noah) weer snel gaan drinken. Opzich zal dat niet echt veel kwaad kunnen, maar het is meer dat je lever al een opdonder gehad heeft van die troep, en dat je lever dan door de alcohol nog een keer hard moet werken. Tsjaa gezond zal anders zijn.
Ik heb iets van 4 maanden 60 mg per dag geslikt, en ik ben wel erg bewust HEEl voorzichtig geweest met het drinken van alcohol.

Anders zou je het eens moeten vragen aan de dokter ofzo, of gewoon op je eigen gevoel afgaan.
Ja ik neem 60 mg per dag, 3 maanden lang. En bedankt voor je lange reactie!
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 21:37
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik ben tegen het einde van de zomer gestopt. Daarna ben ik wel gewoon de zon in gegaan, echter wel extra goed ingesmeerd en goed oppassen dat het niet te lang is.

Drinken zou ik niet weten, ik drink sporadisch een biertje, maar heb dat dan ook wel gedaan tijdens de kuur
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 14:44
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 03-03-2005 @ 14:35 :

Ivm dat drinken: ik had wel enorm veel last van katers na avondjes uit, terwijl ik dat vroeger niet had. Dus... Gematigd herbeginnen is denk ik wel aangewezen.
Dat wijst er toch wel op dat de lever het maar zwaar heeft dat gif af te breken en de alcohol dus "door laat". Toxisch goedje dat roaccutane, opvallend dat het zoveel gebruikt word.
Oud 08-03-2005, 15:14
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 08-03-2005 @ 15:44 :
Dat wijst er toch wel op dat de lever het maar zwaar heeft dat gif af te breken en de alcohol dus "door laat". Toxisch goedje dat roaccutane, opvallend dat het zoveel gebruikt word.
Mwah zoveel wordt het nou ook weer niet gebruikt. Daarnaast krijg je het niet zomaar voorgeschreven.

Vind dat sommige mensen er wel makkelijk over praten (zeker zelf geen acnee gehad), maar na een x aantal jaar ben je dat echt wel zat hoor. Ik merkte daarnaast zeker toen ik ouder werd dat je gewoon zoiets hebt van pfft... ik baal er onderhand gewoon van.

Dat zou jij als psychologie student toch wel moeten begrijpen .
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 18:39
Friezo
Friezo is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 08-03-2005 @ 16:14 :
Mwah zoveel wordt het nou ook weer niet gebruikt. Daarnaast krijg je het niet zomaar voorgeschreven.

Vind dat sommige mensen er wel makkelijk over praten (zeker zelf geen acnee gehad), maar na een x aantal jaar ben je dat echt wel zat hoor. Ik merkte daarnaast zeker toen ik ouder werd dat je gewoon zoiets hebt van pfft... ik baal er onderhand gewoon van.

Dat zou jij als psychologie student toch wel moeten begrijpen .
helemaal mee eens!

ik heb een tijdje 20 en 30 mg geslikt, en toen dronk ik nog wel alcohol, niet teveel maar met uitgaan wel een paar biertjes. toen ben ik naar 60mg gegaan en heb helemaal niks meer gedronken.

daarna weer gewoon af en toe begonnen met drinken(tijdens uitgaan) maar merkte wel dat ik een stuk slechter tegen alcohol kan/kon dan voordat ik roa gebruikte.

Regels voor berichten