Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2005, 23:22
bracelance
bracelance is offline
Is al van een tijdje terug
==================

Ik schrok werkelijk, toen ik gister op het nieuws de kroontjesfamilie van Nederland op het enorm grappige trappetje voor Soestdijk zag staan. Langs het trappetje stond het personeel van Soestdijk: koks, obers, poetsers, teennagelknippers... allemaal mensen die het leven van onze geliefde Bernard prettiger en vooral gemakkelijker gemaakt. Het NIEUWS was dat een groot gedeelte van het personeel nu zonder werk kwam te zitten.
Het is tegenwoordig in Nederland al nieuws als het personeel van een bekend iemand op straat komt te staan, ik vraag me af wanneer het nieuws wordt dat de aangever van de speeltjes-aangeefster van Amalia een windje laat, want dat valt in dezelfde categorie van belangrijk.

Maar het meest zorgwekkende wat ik zag was dat onze Wim-Lex 2 armen nodig had om Amalia te dragen, zo opgezwollen was ze. Ik heb momenteel last van mijn keel en mijn rechterklier is opgezwollen waardoor het lijkt dat ik 2 kinnen heb. Maar bij haar was er waarschijnlijk geen sprake van een opgezwollen klier in haar nek want de opgeblazen uitstraling ging over haar hele lijf. Nu was ik als baby ook niet echt heel dun (zelfs een beetje aan de wat dikkere kant), maar Wim-Lex heeft bijna een rugband nodig om haar omhoog te houden.

Nu is het wel een makkelijke beredenatie dat Wim-Lex ook niet de dunste is en ze het dus van hem heeft geurfd (ik vind dat een veel betere vervoeging van erven), maar ik ga daar toch niet in mee. Onze kleine lieve Amalia a.k.a. Koninklijke Vadzigheid krijgt goed te eten, zonder twijfel. Maar bij sommigen mensen (Amalia) wil VEEL goed eten niet gelijk zeggen dat het HEEL goed is. Teveel van het goede is ook niet altijd goed...

Vandaag is Amalia dus 1 jaar geworden en dan beginnen er bij mij weer vragen op te borrelen: wanneer gaat ze lopen, wanneer zal ze praten, wanneer zal ze voor het eerst een lakei op een missie voor eten halen sturen? Uit onderzoek is gebleken (ja ik heb het opgezocht) dat de gemiddelde baby de eerste stapjes zet wanneer de baby tussen de 13 en de 15 maanden oud is. Sommige mensen (waaronder ikzelf) presteren het al na 10 maanden (ik ben gewoon hyper, ik MOEST mijzelf verplaatsen). Nu ben ik zelf niet echt een natuurkundig expert maar ik zie toch wel dat het een lastige opgave gaat worden voor Amalia om die vleesmassa zelf overeind te krijgen en te gaan lopen, daar zijn een hoop beenspieren voor nodig. Als zelfs Wim-Lex binnenkort met een rugband moet gaan lopen om haar te kunnen blijven dragen lijkt het mij logisch.

Amalia wordt misschien wel het jongste persoon dat op dieet moet en de fitness-school in moet om een gezonde vrolijke huppelende baby te worden. Aan de andere kant heeft ze het reeds het perfecte postuur gekweekt om net zo belangrijk te zijn voor de sportwereld als haar vader, vrolijk zwaaien met een oranje vlaggetje tussen de supporters tijdens de Spelen. Bij het probleem haar gestalte komen ook andere aspecten kijken. Hoe kan zij haar sociale vaardigheden tot hoog niveau krijgen als ze niet mee kan huppelen met andere kinderen, geen verstoppertje mee kan spelen (waar kan zij zich nog achter verstoppen) en geen uitverkoop postief kan afsluiten omdat ze te laat bij de 3-euro-bak was. Ach... als koninklijke baby hoef je geen sociale vaardigheden te hebben, je leeft immers toch alleen tussen rare volwassenen als onze Jan Peter Balkenende en overige koninklijke babies (die aan de andere kant wel een sociaal leven hebben, maar daar heb ik het niet over).

Als deze opvoeding zo doorgaat dan hebben we in de regeerperiode van Amalia een dubbele Erica Terpstra op de troon zitten die bij de troonrede om de 4 zinnen even op adem moet komen omdat het zo vermoeiend is. Ik kan nog beginnen over hoe de wereld naar ons Koninkrijk zal kijken als dit doorgaat, maar dan kan ik beter een nieuw artikel schrijven. Er moet in ieder geval iets veranderen aan die opvoeding want zo krijgt Nederland een hele slechte toekomst...
Oud 04-03-2005, 00:16
Verwijderd
Ik waardeer het niet.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 06:38
Choking Duck
Choking Duck is offline
@hppa
Je blaast wel erg hoog van de toren.

Het stukje... tsja, er is volgens mij al een keer iets geschreven over het 'postuur' van Amalia... Tsja, je zal best gelijk hebben, maar boeiend vind ik het niet. Verder wel grappig geschreven.
Oud 04-03-2005, 09:27
Verwijderd
Citaat:
Choking Duck schreef op 04-03-2005 @ 07:38 :
@hppa
Je blaast wel erg hoog van de toren.
Hij zegt alleen dat hij het niet waardeert?

Ik vind het ook niet zo heel geweldig btw... (Waarom? Het trekt me niet, ik voel me niet echt "uitgenodigt" worden om door te lezen, er zitten volgens mij wat "foutjes" in (zo zou ik bv, 2 voluit schrijven en er mist iig één komma, niet dat dat maakt dat ik het niet zo geweldig vind, maar goed), er zitten btw wel een paar stukjes in waar ik even bij moest glimlachen, maar meer ook niet.)

Laatst gewijzigd op 04-03-2005 om 09:29.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 09:42
I C U
I C U is offline
Ik heb geloof ik al eerder zoiets gelezen, dus een echte verassing was het stukje niet. Sommige stukjes waren wel grappig, maar om nou te zeggen echt goed... Nee.
Oud 04-03-2005, 14:53
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Deze heb je al eens gepost.
Daarnaast vind ik het nog steeds geen sterke tekst, volgens mij is er ook helemaal niks aan veranderd, dus ik snap niet dat je het hier nog een keer plaatst.

edit: link
Oud 04-03-2005, 15:22
Anki
Anki is offline
Waarom post je het nog een keer?

Ik blijf bij mijn mening:

Idd heel hard, ik vind het erg overdreven. Het kindje is idd een bol kindje, maar om daar nu zo'n stuk over te schrijven gaat mij wat ver.

Anki
Oud 04-03-2005, 15:35
neardo
neardo is offline
overdrijven is ook een vak...
Oud 04-03-2005, 15:52
bracelance
bracelance is offline
wist niet dat ik het al gepost had
Oud 04-03-2005, 16:22
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Zut Alors! schreef op 04-03-2005 @ 15:53 :
Deze heb je al eens gepost.
Daarnaast vind ik het nog steeds geen sterke tekst, volgens mij is er ook helemaal niks aan veranderd, dus ik snap niet dat je het hier nog een keer plaatst.

edit: link
Oud 04-03-2005, 19:11
Anki
Anki is offline
Citaat:
neardo schreef op 04-03-2005 @ 17:35 :
overdrijven is ook een vak...
Moet ik me nu aangesproken voelen?
Oud 04-03-2005, 19:15
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Jij hebt een trauma over de opgezwollenheid van Amalia ofzo?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 19:24
neardo
neardo is offline
Citaat:
Anki schreef op 04-03-2005 @ 20:11 :
Moet ik me nu aangesproken voelen?
nee
Oud 05-03-2005, 09:27
Anki
Anki is offline
Citaat:
neardo schreef op 04-03-2005 @ 21:24 :
nee
Ow, okej..
Oud 06-03-2005, 19:05
Verwijderd
Dude, same as last.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 19:14
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik was als baby ook wel dik hoor! Wil je als ouders je kind niet extra vertroetelen? En wat is er mis met dik? Misschien een beetje vergezocht...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten